BF Juli 2017 ny
Hänger gärna på. Bf 23 juli
Bor utanför Göteborg. Tredje barnet
Längtar till det är helt offentligt och man slipper hålla in sin mage haha! ?
Hänger gärna på. Bf 23 juli
Bor utanför Göteborg. Tredje barnet
Längtar till det är helt offentligt och man slipper hålla in sin mage haha! ?
Hade en blödning i måndags.. kom ganska mycket och jag trodde det var kört. Men vart på vul idag och där inne pickade ett hjärta :) fick bf flyttat till 22/7 ist för 20/7.
Är såå lycklig just nu!
En normal graviditet väger ca 12 kg. Man ökar i bröstvävnad, moderkaka, extra blod, fostervatten och naturligtvis barnet då. Överviktiga som jag rekommenderas en viktuppgång på max 6 kg så då går man ju ner egentligen Kommer inte kunna hålla det eftersom jag har väldigt lätt att ansamla vätska i kroppen, men det är ett mål jag ska försöka eftersträva ett tag iaf :-P
Du kan ju föreställa dig hur det är för oss överviktiga då.. jag får väl skylla mig själv men jag har fått be min bm ta ett steg tillbaka, jag tolererar inte predikandet.
Jag är också överviktig, men tycker att min bm skött det hela bra hittills. Hon har sagt att med mitt bmi så är det bra om jag går upp ca 6 kg. Och att det blir ett extra besök i vecka 20. Sen var det inget mer prat om det. Känns som att hon gör sitt jobb utan att vara dömande. Hon är överviktig själv, och det gör att det känns lite mindre jobbigt och pinsamt för mig!
Hade inte stått ut med någon som tjatat om min vikt i tid och otid. Jag vet liksom redan att det inte är så bra att vara fet när man är gravid.
Jag är bara svullen men här är min. Tredje barnet vecka 11+4
Väger ju också 20 kg för mycket.. men såhär svullen brukar den inte vara :-P
Lustigt, jag har också plötsligt fått hicka ofta senaste tiden. Har ingen aning om varför! Är också i vecka 12+4.
I fredags var vi på ultraljud och fick se vårat lilla mirakel. ? är idag inne i v 13+2
Nån mer som har problem och kanske en lösning på lågt blodtryck? Jag har 90/50, problem med yrsel och illamående. Inget att göra enl bm.. Alltid haft runt 120/60 så detta är helt nytt för mig. Kollat nät ett men hittar inget vettigt...