Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-26 10:49:44 följande:

Tyvärr överlevde bara en av mina tvillingar...ser bra ut för den andra och chansen är god att jag t.o.m går tiden ut.

Din fina lilla pojke väntar på dig.... samma som du väntar på honom ....din son vet inte än vilken historia du har att berätta för honom. Men för honom i framtiden kommer säkert det att vara med och forma till den människa han ska bli. Det är jätte häftigt.

Min pappas bröder var tvillingar ena dog vid födseln. Elvin var kvar och jag funderar stort på det namnet vid en pojke :)
  • Summerchild

Hade oxå 2 flickor och 3e ville jag skulle va en FLICKA igen eftersom jag hade slutat bry mig om vad kön som det skulle bli... frisk bebis beställde jag... då föddes HAN sjuk istället och det var ju inte min önskan :( .... idag är han frisk iaf :) 4.e vet jag inget om men rul är väl om några veckor

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-02-14 14:26:15 följande:

Hej å välkommen. Jag fick brev från bm efter inskrivningen då tar man ju prover där ser de vilka järndepåer man har. I brevet med provsvaren stod det att jag skulle ta järntillskott varannan dag fr.o.m. V 20 ca. Annars kan du ringa dem å be om provsvar och rekommendation, du skadar inte barnet oavsett, det tar vad det behöver, du själv däremot kanske inte mår så bra, trött orkeslös mm. Har man svåra besvär med förstoppning är det rätt skönt om man är en som slipper tillskottet. :)

Jag vart konstigt nog ännu tröttare av att börja med dom... är i v 17 och dom sa att jag hade väldigt låga värden nu efter 1 vecka jag haft dom är jag snortrött
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-02-14 14:26:15 följande:

Hej å välkommen. Jag fick brev från bm efter inskrivningen då tar man ju prover där ser de vilka järndepåer man har. I brevet med provsvaren stod det att jag skulle ta järntillskott varannan dag fr.o.m. V 20 ca. Annars kan du ringa dem å be om provsvar och rekommendation, du skadar inte barnet oavsett, det tar vad det behöver, du själv däremot kanske inte mår så bra, trött orkeslös mm. Har man svåra besvär med förstoppning är det rätt skönt om man är en som slipper tillskottet. :)

Jag vart konstigt nog ännu tröttare av att börja med dom... är i v 17 och dom sa att jag hade väldigt låga värden nu efter 1 vecka jag haft dom är jag snortrött
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-02-14 22:38:24 följande:

Du kanske inte tar upp det? Finns ju lite olika varianter, vissa tar man lättare upp än andra! Första graviditeten gjorde tabletter inte nån nytta alls för mig. Åt istället jordgubbar russin broccoli o drack apelsin juice då funkade det! Man ska inte dricka mjölk i samband och bra med c vitaminer som hjälper kroppen att binda järn.

Bimbim79 skrev 2017-02-14 22:38:24 följande:

Du kanske inte tar upp det? Finns ju lite olika varianter, vissa tar man lättare upp än andra! Första graviditeten gjorde tabletter inte nån nytta alls för mig. Åt istället jordgubbar russin broccoli o drack apelsin juice då funkade det! Man ska inte dricka mjölk i samband och bra med c vitaminer som hjälper kroppen att binda järn.

Ja det är just sjukt att jag har så bra kostvanor ...mkt grönsaker och frukt då jag har diabetes ...äter citroner som godis och fuskar med proteinpudding och grädde ;) ....ska jag prova en annan sort tror du? jag har gallsten å fick ett järn som var mild för magen
  • Summerchild

Är det nån som vill vissa rul bilder :) nyfiken

• Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-02-21 15:40:22 följande:

Verkar inte få med nån bild idag, haha

Jag kan föreställa mig... ;)
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-02-21 15:37:58 följande:

Nu börjar man bli ganska rund

Det här .... ;)
  • Summerchild
    basio skrev 2017-02-24 15:05:35 följande:

En till soffpotatis som anmäler sig! Men har dock en ursäkt vilken stavas foglossning. Är numera delvis sjukskriven pga det och jobbar 50%. Inte ens chans i världen att jag klarar av att träna, kan stå på benen max 10 min. Går med kryckor när det är längre stunder på benen (typ handla). Har dock funderat på att gå och simma, men skulle aldrig klara bröstsim (klarar inte de rörelserna med benen) så får väl testa någon sprattelvariant i så fall.

Känner mig vansinnigt uttråkad och isolerad... sitter mest hemma och hänger och så 4h jobb per dag. Ser inget annat än hemmet och jobbet. Och maken sliter för att vi ska ha renoverat färdigt innan sommaren och jag kan inte hjälpa till. Jaja, får väl ta igen det när bebisen kommit ...

Pussa och krama mannen som gottgör mycket ... :) nu när jag gett det tipset ska jag göra det själv ;)
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-02-24 18:24:25 följande:

Åååh vad mysigt att fixa fint till bebisen! Jag är extremt sugen på att boa. Vi flyttar från en liten trea till större lägenhet om en månad. Då får alla barn ett rum och jag får äntligen inreda en barnkammare och kan börja handla kläder osv på riktigt. Längtar!

Haha vi ska bo på 2a våningen i en liten 2a med 4 barn... ja fast 2 av dom kommer bara hälsar på och sen har vi 1 barn vissa helger.. så egentligen bor 1 bebis här ...men ändå trångt å massa trappor.... gissa om det är lätt med bebisgrejer i denna lgh hihi
Svar på tråden BF Juli 2017 ny