BF Juli 2017 ny
Hejsan allihop! Hänger också med från gamla tråden :) lägg gärna till mig i BF listan!
babydreams - BF 22/7 - Gävle
Hejsan allihop! Hänger också med från gamla tråden :) lägg gärna till mig i BF listan!
babydreams - BF 22/7 - Gävle
Min mage idag (vecka 10, 9+0) äntligen börjar man ana något! Och på tisdag ska vi få se den lilla bönan för första gången <3
Hej hur mår alla idag? Är i vecka 9+1 nu och idag har jag spytt igen. Mår illa men mår alltid bättre efter frukost. Sitter på jobbet nu, tur att man jobbar på ett kontor så man slipper röra på sig så mycket. Känner med er som måste jobba på restauranger, i skolkök osv. Fy :( spyr verkligen galla när jag känner lukten av mat om jag inte är vrålhungrig då så att säga. All cred till er som kämpar <3
Hänger gärna på här också!
25-åring från Linköping! Har lite frågor på hur väl ni följer Livsmedelsverkets kostrekommendationer?
Gillar fisk men har svårt att få ihop att äta det minst 3 dagar i veckan :/
Hej tjejer! Har precis fixat jullunch till 500 elever, bisarra mängder illaluktande mat! Av någon anledning hade ledningen fått för sig att vi skulle servera stuvad brysselkål, såg ut som små flytande hjärnor, usch! Har delat 360 kokta ägg också, ingen höjdare precis. Imorgon är det risgrynsgröt så jag hoppas det luktar godare, .
Var på VUL imorse, allt såg jättefint ut och bönan var pigg som en mört <3 sambon blev helt till sig, han blev yr och var tvungen att sätta sig på golvet haha! Jag är så lycklig! Var exakt lika gången som jag trodde! Fortfarande BF 22/7 <3
Åh vad mysigt! Lite kul med sambon, haha!
Hur kom det sig att de gjorde vul så pass sent? Har bara gjort "vanligt " efter vecka 8+0.
Nu måste jag bara fråga om det här med vul igen! Jag ska ju på ul imorgon och enligt egna beräkningar går jag in i vecka 11 på fredag. Stor risk dock att detta inte riktigt stämmer. Tror ni bm över huvud taget kommer fråga hur långt gången jag är eller blir det vul automatiskt i och med att det är graviditetslängden jag är där för att fastställa. Är det någon här som kommit för att göra tidigt ul som fått göra på magen eftersom det misstänks att det är senare än v 9 eller när man nu slutar med vul. Vill givetvis hellre göra vanligt om jag skulle få välja...
Och är det så att man ska ha kissat innan om man gör vul, men vara kissnödig om man gör vanligt ul?
Nu har jag varit på ul och allt såg fint ut, vilken fantastisk känsla att få se det lilla hjärtat picka ???? blev dock tillbakaflyttad typ en vecka vilket såklart är lite tråkigt men kan kvitta då det lilla livet lever och mår bra :D ändrar inte bf förrän jag varit på rul och fått dom exakta måtten :) hur mår ni Andra? :)