-
Klarar man sig upp till vecka 12 är ju chansen mycket stor att man klarar sig de sista dagarna också :) försök släpp oron lite! <3Summerchild skrev 2017-01-08 13:19:49 följande:Åååå vad sexigt ;) grattis!!! Jag har 6 dagar kvar av oro ;(
-
Nej den är öppen för alla i hela Sverige (och världen) ;D välkommen!LillaJag06 skrev 2017-01-08 14:30:13 följande:
Är gruppen för alla i hela Sverige eller är den för er som bor nära varandra? Jag har ju bf 27-28 juli och är gärna med :)
-
Tänkte fråga er alla, hur många av er har "officiellt" gått ut med graviditeten ännu? Eller när hade ni tänkt göra det?
Båda våra familjer vet om det nu och våra närmsta vänner, så vi tänkte gå ut officiellt med det om någon vecka eller så. Så mysigt att äntligen komma ut med det, så jobbigt att gå runt och vara hemlig med det haha :D -
Har nu gått ut med graviditeten officiellt, känns så underbart skönt <3
-
Vecka 13 (12+3) :)Mamma1986 skrev 2017-01-10 23:14:05 följande:Härligt :) vilken vecka är du i?
-
Finns det någon facebookgrupp att gå med i som är till för just dessa blivande mammor i denna fl-tråd? :)
-
Varför vill ni dölja för omvärlden att ni är gravida? :)
Bara en fråga! -
Kul att höra era tankar angående det :)
I min familj/släkt är vi lite galnare. Jag fick reda på från min egen syster att hon var med barn via Facebook! :'D liksom jaha? Varför får inte familjen veta först liksom? Men ja, det var ju deras val då. Lika med mina kusiner, men de känner jag ändå inte lika bra som min syster men ändå. Själv berättade jag för alla nära först, som familjerna och de bästa vännerna. Sen kollegor och chefer. Därefter alla andra :) vi vill att alla ska veta det så vi slipper massa spekulationer samt frågor. Jag har bara människor jag träffat/umgåtts med på Facebook så för mig kändes det självklart att lägga ut det! Sen äääälskar jag när andra lägger ut stora nyheter med. Kan sitta och rysa om någon förlovat sig eller gått ut med en graviditet eller om någon fått barn. Åh det är så mysigt att följa deras resor! :) -
Ett kort svar: JA!Vårivfresa skrev 2017-01-11 15:40:17 följande:
Hej alla!
Nu har jag inte lyckats behålla mat och knappt vätska på 2 dygn.. borde jag ringa 1177?
-
Åh vad skönt! :D själv har jag inte gjort kub med tanke på att i mitt landsting får man inte det om man inte är över 35. Annars hade jag gärna gjort det..Delilah2001 skrev 2017-01-11 14:42:57 följande:
Då var kub ultraljudet avklarat!
Fick bra siffror: 1: 20 000, så det känns jätteskönt!
Eftersom jag är med i en studie så fick jag nipt test också, men det resultatet dröjer ett par veckor.
-
Är också sjukt svullen nu! Får inte på mig några byxor alls längre förutom leggings. Blir att handla mammabyxor snart då xD men allt som finns är ju så tråkigt.. någon som har tips på någon sida där de har snygga mammakläder? Lite mer som vanliga kläder och inte just gravidkläder. Skulle vilja ha ett par svarta stuprörsjeans i mamma-modell men hittar ingenstans :(
-
Jag & sambon och lilla magen idag <3 man ser tydligt nu genom kläderna tydligen, min kollega sa att man såg jättetydligt! Vet att det för det mesta är svullnad men jag känner mig verkligen gravid nu så det gör inget <3 vecka 14 på söndag!
-
Allt är säkert jättebra med bebisen <3Wooden skrev 2017-01-18 10:24:28 följande:
Hur mår alla nu för tiden? Många med illamående som håller i sig? Eller mår dom flesta som jag rätt bra?
Jag har varit relativt symptomfri hela graviditeten och det håller i sig fortfarande. Går in i vecka 14 imorgon. Blir galen på att jag inte kommer ihåg hur jag mådde i början på första graviditeten. Har ju gjort ultraljud som visade pickande hjärta och välmående foster, men ändå kan man inte låta bli att ändå vara liiiite orolig att nåt skulle vara fel. Att man inte bara kan slappna av!!
Själv har tröttheten försvunnit rejält, förr var jag trött hela tiden men nu bara ibland (som innan jag blev gravid). Är också i vecka 14 nu men illamåendet sitter i sig fortfarande. Spyr inte längre men jag får fortfarande frukost på sängen varje morgon av min sambo så jag "hinner" inte spy, annars hade jag nog gjort det. För går jag upp på morgonen utan att äta så spyr jag. Är riktigt less på detta illamående nu och önskar bara att det kan försvinna! Annars är jag extremt svullen just nu om magen och väldigt gasig. Tycker synd om sambon ;) -
Beklagar verkligen GrönaDuvan :( <3
Jag har inte känt något alls än, inte ens "fladder". Men är ju bara i vecka 15 också, det kommer väl så småningom :) -
Wooden: Jag har också bara sett bebis i vecka 10, magen växer för fullt och jag känner mig gravid! Men har ej känt någon rörelse alls.. så lite orolig är man ju ändå. Dock för många så har det inte börjat känts något förrän vecka 25 typ så oron lägger sig ganska snabbt när jag väl tänker på det. Lycka till på RUL! Själv har jag RUL den 28 februari :) så 8 dagar kvar! Pirrigt!!!
-
Wooden: Ja, det är första barnet och första graviditeten någonsin. :) så har inget alls att jämföra med. Och för nästan alla här så har ni ju börjat känt av bebisen. Är jag den enda här som inte känner något än? :o är i vecka 18+1.
-
Var på den efterlängtade rutinultraljudsundersökningen igår, blev flyttad från den 22 juli till den 19 juli :) (på min namnsdag, hehe) hade även moderkakan i framvägg vilket jag misstänkte, då jag inte kunnat känna några rörelser ännu. Och det var förmodligen en liten pojke! Bm kunde inte se riktigt då bebis rörde sig konstant och knep lite med benen men hon tyckte sig ana en liten pung! Min känsla hade alltså fel, var ganska säker på att det var en tjej och sambon med. Men jag blev såååå lycklig för jag önskade mig faktiskt mest en pojke, de är så himla underbara och det är verkligen ett privilegium att få uppfostra en ny liten gentleman. Om han blir som sin pappa kommer han vara världens snällaste och lugnaste pojke <3
Nu vet jag att man aldrig ska tro på könsbestämningar på ultraljudsundersökningar till 100%, för vet flera stycken som fått reda på att de ska få ett visst kön också kommer det ut det andra, speciellt då vår bm var osäker. Så blir mest neutrala kläder som vitt och grått :) men kunde inte låta bli att köpa två prylar i färgen ljusblå ändå, så fint!
Ååååååh jag är så glaaaad!!! Vårt barn verkade helt frisk och allt såg jättebra ut. Nu längtar jag till tusen efter dig lilla mini <3
-
Åh vilken fin mage! :)FrökenMp skrev 2017-03-01 08:32:31 följande:
Jämförde tre olika magbilder och herregud vilken skillnad! Har på senaste tiden tänkt att jag alltid haft den här bullen till mage men kollar jag tillbaka på bilderna så ser jag ju att den vuxit. Speciellt nu senaste veckorna:D
-
Jag tecknade min försäkring förra veckan precis innan jag skulle gå in i vecka 23 :) alltså betalförsäkring, hos TryggHansa. Hoppas dock på att jag inte kommer behöva ha någon användning av den.. men det känns som att om man inte tecknar någon betal så kommer något att hända..