• BergOchDalbanan1985

Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017

Hej,

Någon mer som är gravid med första barnet efter IVF och vill följas åt?

Lite kort om min väg till plusset:

Jag och min man har försökt att få ett plus i 1,5 år. Gjorde utredning i våras som inte visade något. Mao oförklarligt barnlösa. Påbörjade IVF i september, korta metoden, fick ut 26 ägg och riskerade att bli överstimulerad så det blev totalfrys. Fick 7 blastocyster till frysen och hade första FET 1/12 som nu gett plus :) äntligen

Har BF 16/8 och vul 3/1. Nu börjar oron för missfall komma. Har inte heller några symptom mer än haft molvärk, som gått över, samt aningens ömma bröst. Längtar efter att få ett tecken på graviditeten nu :)

Är 31 år och bor i Stockholm :)

• Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017
  • Sascha lo

Hej!

Här kommer en till nyplussad!

Har försökt få barn i snart 2 år och gjorde korta protokollet i nov/dec med sprutor. Plussade 19 dec och är i vecka 6 (5+3). Ska på ultraljud 11 jan.

Om jag fattar det rätt kan man andas ut lite efter det? Kommer visserligen inte vara i vecka 12 utan 8 men dem sa att man nog kunde se hjärtat då och det ser jag som en stor lättnad!

Har inga direkta symptom. Ibland mensvärk,ibland ömma bröst och är mer trött än vanligt..Inget illamående eller annat.

Längtar ihjäl mig till vecka 12! Är så himla rädd för missfall..

• BergOchDalbanan1985
    Sascha lo skrev 2016-12-26 17:16:13 följande:

Hej!

Har försökt få barn i snart 2 år och gjorde korta protokollet i nov/dec med sprutor. Plussade 19 dec och är i vecka 6 (5+3). Ska på ultraljud 11 jan.

Om jag fattar det rätt kan man andas ut lite efter det? Kommer visserligen inte vara i vecka 12 utan 8 men dem sa att man nog kunde se hjärtat då och det ser jag som en stor lättnad!

Har inga direkta symptom. Ibland mensvärk,ibland ömma bröst och är mer trött än vanligt..Inget illamående eller annat.

Hej och GRATTIS :)

Jag har också fått för mig att man kan andas ut lite om de ser ett hjärta vid tidiga ultraljudet. Men finns en låg risk även efter det :( hittade denna sida med missfallsstatistik per dag (kanske bara dumt att titta på egentligen)

datayze.com/miscarriage-chart.php

Mitt illamående och trötthet kom v7 (6+0) som ett brev på posten ;)

Hur tänker ni ang KUB/Nipt test? Ska ni göra det?
  • Sascha lo

Hej!

BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-26 17:39:19 följande:

Jag har också fått för mig att man kan andas ut lite om de ser ett hjärta vid tidiga ultraljudet. Men finns en låg risk även efter det :( hittade denna sida med missfallsstatistik per dag (kanske bara dumt att titta på egentligen)

Vad är Nipt? KUB vet jag inte.. vill veta mer om riskerna innan tror jag.. men det kanske man ska göra..? Jag är 29 så får nog be om det isåfall..

Mår du illa hela tiden? Morgon o kväll?
  • chbw
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-26 17:39:19 följande:

Kommer inte göra varken kub eller nipt. Kub känns onödigt pga enbart sannolikhet och jag komer inte ta bort bubblan även om hen skulle ha t.ex. downs. Däremot bokade vi in ett vanligt ul istället för kub :)
  • BK1986

Hej! Hur går det för alla här inne? Har följt lite på distans. Väldigt få trådar igång med IVFare som har plussat.

Vi är i v 9 efter vår 4:e IVF och svagt hoppfulla då vi tidigare varit med om ett MA i just v 9.

Hoppas att det går bra för er andra!

• Vårivfresa
    BK1986 skrev 2017-01-12 13:52:01 följande:

Hej! Hur går det för alla här inne? Har följt lite på distans. Väldigt få trådar igång med IVFare som har plussat.

Vi är i v 9 efter vår 4:e IVF och svagt hoppfulla då vi tidigare varit med om ett MA i just v 9.

Välkommen!

Här går det bra och dåligt. Är inne på 3e dygnet nu när jag inte kan behålla någon mat eller vätska. Var in till akuten inatt men fick vända hem efter flera timmar, vi har 10mil enkelväg att köra.

Pratade med min läkare på hälsocentralen idag och nu ska vi tillbaka till sjukhuset för inläggning med dropp!
  • chbw
    BK1986 skrev 2017-01-12 13:52:01 följande:

V14 o än så länge har allt sett bra ut. Fick en blödning på julafton men det var som tur är ingen fara. Senaste ul var i måndags o då såg allt bra ut fortfarande :) idag får vi hem en doppler också, blir spännande o se om vi kan hitta hjärtljudet! Håller tummarna att det fortsätter gå framåt för er :)
  • BergOchDalbanan1985

Här går det också bra :) går in i v 10 på lördag.

Förra onsdagen var vi på ultraljud och såg ett tickande hjärta :)

Däremot har mina symptom i princip försvunnit. Var illamående och sjukt trött förut, men nu känner jag inget.

Hur mår ni?

• BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-01-12 14:03:12 följande:

Välkommen!

Här går det bra och dåligt. Är inne på 3e dygnet nu när jag inte kan behålla någon mat eller vätska. Var in till akuten inatt men fick vända hem efter flera timmar, vi har 10mil enkelväg att köra.

Pratade med min läkare på hälsocentralen idag och nu ska vi tillbaka till sjukhuset för inläggning med dropp!

Usch så jobbigt! Hur mår du nu? Hoppas att det vänder och att du får må bättre snart.
  • BK1986

Vad kul att det går bra för er! :)

chbw: Kul med en doppler! Du får ge en recension på hur den funkar. :)

BergOchDalbanan1985: Så härligt! Vi var på UL i onsdags och fick se en liten krabat med tickande hjärta också. :) Jag har väldigt få symtom som det är. Lite ömma bröst, trött vissa dagar och schyssta humörsvängningar (mest på sambon). Annars mår jag bra. Har du haft mycket symtom fram tills nu?

Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017