• BergOchDalbanan1985

Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017

Hej,

Någon mer som är gravid med första barnet efter IVF och vill följas åt?

Lite kort om min väg till plusset:

Jag och min man har försökt att få ett plus i 1,5 år. Gjorde utredning i våras som inte visade något. Mao oförklarligt barnlösa. Påbörjade IVF i september, korta metoden, fick ut 26 ägg och riskerade att bli överstimulerad så det blev totalfrys. Fick 7 blastocyster till frysen och hade första FET 1/12 som nu gett plus :) äntligen

Har BF 16/8 och vul 3/1. Nu börjar oron för missfall komma. Har inte heller några symptom mer än haft molvärk, som gått över, samt aningens ömma bröst. Längtar efter att få ett tecken på graviditeten nu :)

Är 31 år och bor i Stockholm :)

• Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017
  • chbw
    Vårivfresa skrev 2016-12-17 17:37:54 följande:

Stort grattis :)

Jag har pco och fått medicin för det men min mage tycker inte alls om den!

Va roligt att vi gjorde uttag och insättning på samma dagar!

Tack! Och detsamma!

Vad var det för medicin?

Ja verkligen kul o ligga så lika :)
  • chbw
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-17 19:42:08 följande:

Grattis till graviditeten :) så härligt att ha kommit till v10 och sett hjärtslag redan. Jag lääääängtar.

Växtvärken du hade, kändes det som molvärk som vid mens, eller var det någon annan typ av smärta?

Jag känner ibland ner mot ljumskarns/strax ovanför några slags stick som varav bara någon sekund. Har du haft ngt liknande?

Tack och detsamma!! Ja det var skönt! Skulle ju få ivf-vul i ca v8 men i gick på akademiska i uppsala så för långt, så vi bokade privat i stockholm istället :)

Det är bland annt som molvärk i livmodern, varierar mellan mild till riktigt jäkla ont, typ 6-8 på smärtskalan (1-10). Får även rejält ont i äggstockarna. Gör ibland precis lika ont som vid ägglossning och innan mens. Men jag har ju endometrios och en känslig livmoder så får ju troligen ondare än det "ska" göra egentligen... pga det kan jag ju inte riktigt jämföra med "vanlig" mensvärk..

Har dock haft stickningar, ungefär som du beskriver, men mer runt livmodern inte ljumskarna :)
  • KristinaJ

Hoppas det är ok att jag hoppar in! 33 år, ofrivilligt barnlös i dryga 3 år och gjorde första ivf nu i november. Officiell testdag på onsdag men idag, söndag, ett starkt plus! Vågade inte drömma om plus första försöket. Såå lycklig men livrädd för hur det utvecklas och eventuella missfall.

Mår som vanligt förutom ömma bröst på "fel ställe". Innan mens har jag alltid ont på utsidan av brösten, men nu gör de ont ovanpå och i hela liksom. Har små stickkänslor i magen också. Och sover kasst!

• chbw
    KristinaJ skrev 2016-12-18 16:06:27 följande:

Hoppas det är ok att jag hoppar in! 33 år, ofrivilligt barnlös i dryga 3 år och gjorde första ivf nu i november. Officiell testdag på onsdag men idag, söndag, ett starkt plus! Vågade inte drömma om plus första försöket. Såå lycklig men livrädd för hur det utvecklas och eventuella missfall.

Mår som vanligt förutom ömma bröst på "fel ställe". Innan mens har jag alltid ont på utsidan av brösten, men nu gör de ont ovanpå och i hela liksom. Har små stickkänslor i magen också. Och sover kasst!

Kul med en till person :) och GRATTIS! Håller tummarna att det fortsätter så!

Vi plussade också på första IVFen, hade gjort 9 ägglossningsstimuleringar varav 3 inseminationer innan. Trodde inte nånsin att vi skulle lyckas med första försöket.. Går in i vecka 11 imorgon, och kan fortfarande inte tro det, trots att vi sett bubblan två gånger redan :p och trots alla symtom.. hu. Men så värt det om det fortsätter gå framåt <3 Vilken dag efter äp gjorde du återföringen? Och hur många dagar mellan återföring-test?? :) 
  • KristinaJ
    chbw skrev 2016-12-18 19:01:21 följande:

Kul med en till person :) och GRATTIS! Håller tummarna att det fortsätter så!

Vi plussade också på första IVFen, hade gjort 9 ägglossningsstimuleringar varav 3 inseminationer innan. Trodde inte nånsin att vi skulle lyckas med första försöket.. Går in i vecka 11 imorgon, och kan fortfarande inte tro det, trots att vi sett bubblan två gånger redan :p och trots alla symtom.. hu. Men så värt det om det fortsätter gå framåt <3 Vilken dag efter äp gjorde du återföringen? Och hur många dagar mellan återföring-test?? :) 

Åh! Supergrattis!!!! Jag gjorde återföring med tredagars 8-celligt den 5 dec. Testdag den 21 dec. Tesrdaf blir delmål ett, och vul delmål två! <3 när har du fått göra vul? :)
  • chbw
    KristinaJ skrev 2016-12-18 19:13:17 följande:

Åh! Supergrattis!!!! Jag gjorde återföring med tredagars 8-celligt den 5 dec. Testdag den 21 dec. Tesrdaf blir delmål ett, och vul delmål två! <3 när har du fått göra vul? :)

Tack!! :) okej! Vi gjorde också återföring på 3dagara 8celligt :) åh så spännande!! Vi gjorde vul privat i 6+4 då ivfkliniken ligger 2 timmar bort vilket inte riktigt funkar med mitt nya jobb :) (jobbade natt innan). O sp ett förra veckan på gynakuten i v9+1, var inne pga har så obt men var inga cystor o inget som såg farligt ut från bubblan utan bara min vanliga smärta och troligen växtvärk ovanpå det :)
  • BergOchDalbanan1985
    KristinaJ skrev 2016-12-18 16:06:27 följande:

Hej och välkommen :) vad roligt!

Jag är också sååå orolig för missfall (peppar peppar) och allt annat som kan tänkas gå fel.

Har du något illamående än? :)
  • Vårivfresa
    chbw skrev 2016-12-18 00:29:37 följande:
    Tack! Och detsamma!

Vad var det för medicin?

Ja verkligen kul o ligga så lika :)
    Jag fick metformina utskrivet av min doktor, vilket egentligen är för diabetes men jag fick springa på toaletten heeela tiden så dom står så vänligt i medicinskåpet :)

Ja, häftigt! Jag håller tummarna att allt håller i sig bara.. Är nervös för varje krämpa!
  • Vårivfresa
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-17 19:37:57 följande:
    Men usch stackare att må så dåligt :( så du mådde bra fram tills v7 alltså?
    Usch vad sen jag är på att svara :/ men ja, fram till v7 mådde jag helt okej men nu har jag haft rejäla skitveckor! Jag är otroligt glad att jag är sjukskriven till 16/1 Håller tummarna att det värsta har lagt sig och att man är någorlunda människa igen då :)

Är det fler som upplever att de fått mage? Jag har spekulerat om det syns tidigare om man gjort ivf. Jag är i v11 (10+3) och kan verkligen inte dölja den längre!
  • chbw
    Vårivfresa skrev 2016-12-24 12:49:14 följande:

Jag fick metformina utskrivet av min doktor, vilket egentligen är för diabetes men jag fick springa på toaletten heeela tiden så dom står så vänligt i medicinskåpet :)

Ja, häftigt! Jag håller tummarna att allt håller i sig bara.. Är nervös för varje krämpa!

Ah okej :)

Började blöda imorse så blev en sväng förbi gynakuten. De hittade inte orsaken till blödningen och den slutade sen. En follikelcysta i ena äggstocken. Men bubblan mår bra, sprattlade jättemycket och hjärtat slog <3 rätt storlek för veckan också, så det är skönt. <3
Svar på tråden Vi som är gravida med första barnet efter IVF, BF sommar/höst 2017