Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Får ta blodprov där de kollar alkoholkonsumtion.

Problemet är att du måste bli av med missbruket innan du kan få behandling och eventuella mediciner!

• Anonym (Samma)
    klyban skrev 2016-12-16 09:53:29 följande:

Och det är tragiskt att man nekar vård till folk som så uppenbart behöver vård.
    Och sen är det folk som undrar varför folk överdriver drogintag(alkohol inkluderat).

Sen en sak du sa TS och som jag anser är fel, och det är din alkoholkonsumtion och att denna inte är en orsak till dina problem.
    Visst kan gå så långt och säga den inte har skapat din ADHD, men den saken som är helt säker och säga den spär på och förvärrar dina problem.
    Alkohol är nog den som ADHD ska hålla sig undan, då denna kombo skapar så mycket problem.

Sen om du dricker väldigt mycket alkohol, så är detta alltid ett problem.

Ja det blir ju ett moment 22. Jag har borderline och depression som jag självmedicinerar med alkohol i perioder.
    Jag KAN inte undvika det då jag får självmordstankar annars.
    Men jag kan inte få någon psykhjälp så länge jag dricker!

Du har helt rätt, alkohol förvärrar kraftigt! Jag är nykter i ganska långa perioder, 3 mån-1 år. Men så händer det något i mitt liv och då faller jag tillbaka. Tragiskt liv!

Just nu lämnar jag urinprov varje vecka och blodprov var 5:e vecka, får se hur länge det håller denna gång!
  • Anonym (Samma)
    Anonym (..) skrev 2016-12-16 11:57:58 följande:
    Men då undrar jag varför de skriver ut en massa andra konstiga mediciner? Jag får både det ena och de andra antidepressiva med div. konstiga biverkningar. 
    Har läst att en av dem kan vara rätt farlig att kombinera med alkohol, undrar varför de väljer en sådan när är medvetna om min konsumtion. 

Blir också skickad mellan olika läkare heela tiden. Tror inte jag fått träffa samma läkare två gånger under ett och ett halvt års tid. Varför är det så? När jag bodde i annan kommun fick jag alltid gå till samma och det underlättar. 
    Antidepressiva får jag också om jag vill. Men aldrig något beroendeframkallande som benzo eller sömntabletter. Tar inga mediciner alls då jag mår bättre utan.

När det gäller körkort så måste du troligen blivit lob:ad om Trafikverket ens ska få reda på din konsumtion.

Kan du hålla upp med alkoholen?
  • Anonym (Samma)

När jag gick på öppna psyk hade jag olika läkare VARJE gång!

Nu går jag i samtal hos en beroende mottagning och har alltid samma!

• Anonym (Samma)
    klyban skrev 2016-12-16 12:22:31 följande:
    Nu är ju antidepp extremt beroende framkallande, dock utan narkotisk effekt som i de andra du tog upp.
    Ja det är därav jag avstår den medicinen.

Hade venlafaxin förut och det var ett helvete att sluta.
    Fick ta ledigt från jobbet och lämna bort mitt barn i 2 veckor och sluta tvärt. Nedtrappning funkade inte. Något jag kör med när jag druckit dock då det är livsfarligt att sluta tvärt!
Svar på tråden Får ta blodprov där de kollar alkoholkonsumtion.