Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Vad händer?

Det kan vara så att man har blödningar även om man är gravid, fast klumpar kan ju vara så som de misstänker ett tidigt missfall. Jag hade tre stycken varav det första var ganska långt gånget (ca 10e veckan). Det var en skräckupplevelse eftersom jag inte visste att det kunde hända och jag blev nonchalant bemött och snabbt hemskickad med ett konstaterande: "det är missfall åk hem och vila!" I tre års tid försökte vi men det ville inte fästa och vi var på klinik som inte heller gjorde det de skulle kan jag tycka. I mitt fall var det skräp i äggledargången, och när gjorde en jätteenkel åtgärd och spolade så fungerade det direkt sedan (vilket de hade kunnat kolla tidigare tycker jag)! Så kolla upp det ifall det krånglar. Till saken hör att jag bara har en fungerande äggstock också :) Min dotter har hunnit fylla 10 år. Jag hängde inte riktigt med i dina förklaringar, men prata med någon igen tycker jag om du känner dig orolig. Man får vara lite envis ibland, och lycka till!

• Anonym (anonym)

Mycket tidiga missfall kan vara som en vanlig blödning ungefär, och det är inte alltid man helt säkert kan veta att det var just ett missfall (det är ett naturligt förlopp om något inte är riktigt som det ska och det är ju bra det). Men din inställning att försöka igen är helt rätt. Go girl! 

Svar på tråden Vad händer?