• Sko och jag

Vad händer?

Hej. Vet inte riktigt vart jag ska börja men behöver iaf er hjälp!

Jag och sambon försöker bli gravida och jag hade ägglossning den 25:e november och jag är helt säker på att vi träffa rätt då jag har haft känningar. Trötthet, småyrsel, hunger och känt mig svullen.

Så jag tog en test nu i lördags vilket visade negativt, såg sedan att det testet skulle man ta samma dag som bim som var igår så bara att vänta tänkte jag... men i förrgår så började jag blöda lite och humöret sjönk ner till avgrunden, skaka av mig det och tänkte att nästa månad försöker vi bara igen och att jag antagligen bara varit skengravid men igår började det komma klumpar med mensen som varit kraftig och det har även fortsatt idag men nu har det bara slutat, det precis som att mensen är slut men bara haft den i 3 dar! ????

Bara så där och jag behöver bara ha trosskydd nu??

Jag har annars mens i 6-7 dar.

Ringde bm imorse som sa att det troligtvis var ett tidigt missfall och att jag kan vänta mig att blöda runt en vecka minst... och att jag ska ta ett nytt gravtest en vecka efter jag slutat blöda.

Så min fråga är nu om någon varit med om liknade? Jag känner mig jätteförvirrad just nu..

• Svar på tråden Vad händer?
  • Anonym (Roxi)

Antingen var det mens eller så var det missfall. Merparten av alla missfall är troligen okända eftersom det är vanligt att det sker samtidigt som man annars hade fått mens, innan man ens märker att man är gravid. Men i ditt fall gissar jag på skengravid för om du hade så starka symptom borde det ha synts på testet också, det är ju samma hormoner som ger symptom som också ger testutslag.

• Sko och jag

Ja jag tänkte också att jag måste varit skengravid, vill väl antagligen så mkt att jag letar symptom. ????

Men om det vart ett missfall borde jag väl blöda längre och inte bara eg två dagar? ( i måndag när det börja hade jag bara trosskydd för atg sedan byta till binda igår)

Känns så knepigt då bm sa att minst en vecka.

• Anonym (anonym)

Det kan vara så att man har blödningar även om man är gravid, fast klumpar kan ju vara så som de misstänker ett tidigt missfall. Jag hade tre stycken varav det första var ganska långt gånget (ca 10e veckan). Det var en skräckupplevelse eftersom jag inte visste att det kunde hända och jag blev nonchalant bemött och snabbt hemskickad med ett konstaterande: "det är missfall åk hem och vila!" I tre års tid försökte vi men det ville inte fästa och vi var på klinik som inte heller gjorde det de skulle kan jag tycka. I mitt fall var det skräp i äggledargången, och när gjorde en jätteenkel åtgärd och spolade så fungerade det direkt sedan (vilket de hade kunnat kolla tidigare tycker jag)! Så kolla upp det ifall det krånglar. Till saken hör att jag bara har en fungerande äggstock också :) Min dotter har hunnit fylla 10 år. Jag hängde inte riktigt med i dina förklaringar, men prata med någon igen tycker jag om du känner dig orolig. Man får vara lite envis ibland, och lycka till!

• Anonym (anonym)

Mycket tidiga missfall kan vara som en vanlig blödning ungefär, och det är inte alltid man helt säkert kan veta att det var just ett missfall (det är ett naturligt förlopp om något inte är riktigt som det ska och det är ju bra det). Men din inställning att försöka igen är helt rätt. Go girl! 

Svar på tråden Vad händer?