• Physalis

Hur mycket spenderar ni på julbaket?

Stårschan skrev 2016-12-14 12:45:57 följande:

Men alltså - julgodis/kakor bakar man väl inte för att spara pengar, utan för att pyssla samt göra något som inte går att köpa i butik. Eller åtminstone smakar annorlunda än det man kan köpa.

Ungefär så tänker jag med.

Kul också att göra nötfria mozartkulor mm så allergikerna kan få njuta lite också.
    Korrekturläser som en kratta
  • Physalis
    Stårschan skrev 2016-12-15 10:23:59 följande:

Jag måste säga att jag blir lite nyfiken på dessa Mozartkulor som var och varannan här tycks tillverka. Jag har aldrig förknippat sådana med jul, och har aldrig hört om någon som gör egna heller. Är det ett så vanligt julgodis ute i stugorna, eller är det någon trend jag missat?

Vet inte ^^ jag hade gärna köpt men tyvärr gifte jag mig med en nötallergiker och vill man pussas ibland så blir jag indirekt nötallergiker också (åh saknade nutella).

Sen blev jag kanske lite inspirerad av julstöket i övrigt och tänkte att det vore kul att bjuda honom på något jag älskar som han aldrig kunnat prova tidigare.

Annars förknippar jag mozartkulor med Ålandsbåten/ dagskryssningar eftersom man kan köpa dem billigare och i storpack på taxfreen där.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Hur mycket spenderar ni på julbaket?