Carambolan skrev 2016-12-14 12:08:18 följande:
Oj, jag brände 800 på bara bakingredienser i helgen. Förser både makens och min familj med mozartkulor, ischoklad, knäck, saffranspraliner och nån annan sorts pralin. Det är verkligen dyrt med choklad om man inte vill köpa billigaste sortens blockchoklad.
Skönt att höra fler går loss! :D
Precis, det mesta har vi ju hemma men nougat, choklad, marsipan/mandelmassa och liknande är ju det som kostar. Har redan bakat en del, gör det ganska ofta. Älskar att både baka och äta så blir möjligtvis mer än det jag tänkt ovan.
Commander skrev 2016-12-14 12:32:56 följande:
I fjol köpte jag allt på en gång. Gick på 600:-
Bakar knäck (tre olika smaker), snickerskakor, Rocky Road, polkabräck och nåt mer. Inga kakor...
I år skrev jag upp vad jag behövde och passade på att köpa choklad på extrapris, och lite annat på typ Ö&B. Inbillar mig att jag sparat pengar. Men det har jag säkert inte. Äter dessutom 75% själv. Herregud vilken idioti, ha ha ha!
Åh snickerskakor måste jag ju också göra! Typ godaste som finns!
Jag äter också det mesta själv! Choklad är min last och det är ju trevligare med biskvier och Mozartkulor än marabou som jag äter året runt annars :D
Aniiee skrev 2016-12-14 14:58:40 följande:
I år blir det:
Kryddor: ca 70 kr
Mejerier: ca 180 kr
"Bak"(dvs mjöl osv): ca 240 kr
"Övrigt" (som ex honung): ca 120 kr
Godis (som choklad..): ca 150 kr
Totalt: ca 760 kr
Så dina 300 kr är ju rena rama kapet.....
Ja det var ju en hel del! Men detta är som sagt inte första baket och blir nog inte sista heller :P