Inlägg från: Anton knows |Visa alla inlägg
  • Anton knows

Vill sluta spela

Hej!

Jag förstår hur du känner dig , har själv ett stort spelberoende och när man har på 30 min gjort av med x tusen kronor så känner man sig som världen sämsta människa och känslorna bara spårar. Jag har själv sambo och en dotter som jag älskar över allt annat, och de är de första man tänker på när man har förlorat pengar. Det är bra att ni har en öppen konversation om det och att du har erkänt dig ha ett problem om du nu känner så. Fortsätt försöka hitta din lösning så reder ni nog ut det,för det är en sjukdom. Jag jobbar på mitt eget beroende och det har funkat då jag inte har pengar. Har jag pengar på mitt konto och jag blir rastlös och uttråkad så löper jag stör risk att få för mig att spela.

Att lova sig själv att aldrig spela igen tror jag kan va att lova för mycket. Det jag har gjort för att hjälpa mig själv är att endast ha en mindre summa på mitt egna kort då resten har jag o sambo på ett gemensamt som inte går o göra snabba överföringar med på nätet. Dessutom har jag blockerat alla sidor jag hade förutom en. Och på det kontot har jag satt en veckogräns på ett par hundra kr. Det är inte alltid jag använder dom men när jag gör det så tycker jag det är kul och får ingen större ångest då det inte rör sig om så mycket pengar.

Det är jättesvårt jag vet men det går och va inte rädd och prata om det det hjälper så otroligt mycket att kunna prata öppet om sitt beroende än att gräva ner sig själv i mörka tankar.

Lycka till och blicka framåt :)

Svar på tråden Vill sluta spela