Anonym (Spelberoende mamma) skrev 2016-12-15 01:47:44 följande:
Tack för alla svar, jag och min sambo ska sätta oss ner och gå igenom ekonomin, han får sköta ekonomin tills jag är fri från spelandet. Har alltid varit supernoga med ekonomin o skött den till punkt och pricka innan speldjävulen tog över. Jag har räknat och sparat men nu finns inget kvar. Trodde aldrig att jag skulle fastna i det här.
Kan bara råda andra att ALDRIG spela på slottar på nätet... Aldrig aldrig luras av alla jävla spelbolag som får det att låta som om du i princip har en storvinst i handen bara du loggar in på deras sida...Första gången jag spelade vann jag mycket pengar och allt kändes som en dans på rosor, men i och med den vinsten blev det ett helvete, anser att jag blev beroende där och då.. Går inte att beskriva känslan. detta var innan jag fick barn.. Har i och med varje graviditet slutat och vart spelfri i några månader men sen har jag fallit tillbaka igen.. Avskyr det! Hjärnan är verkligen kidnappad! Från att ha 0:- i lån sitter jag nu med skulder på ca 800 000kr. har precis släppt allting till kronofogden för att försöka sluta jaga pengar och vinster och fokusera på att sluta spela och jobba med beroendet.. Gör ont i själen när jag tänker på hur mycket andra fått lida för mitt beroende.. Och att jag inte kan göra någonting för att lösa den ekonomiska situation vi sitter i.. Den där storvinsten som löser alla problem kommer inte att komma och jag önskar att jag insett tidigare att pengar inte är allt.. Vi hade det bra då...Men jag ville ha mer
Kan låta som ett bra råd, men man ska veta om att det finns en hel del som kan hantera sitt spelande.
Och de lägger gigantiska pengar på att nå såna som du, som inte kan låta bli att spela.
Resten som kan sköta sitt spelande är i sig en förlust affär för dom.
För mig att de sa spelbolaget la 5000:- per spelare som de är ute efter i reklam och erbjudanden.
Och din situation så ska kanske ni gå igenom ekonomi, men du ska inte längre få ta hand om pengar de närmaste åren.
Inte ens för de allra enklaste inköpen, för det ska inte ens finnas lockelsen till spela på nått.
Ett problem här, du kommer vara irriterad och din man kommer vara irriterad.
Och risken lögner fortsätter kommer med att du vill få tillgång till pengar och irritation uppstår.
Men är du seriös, så är det bara bita i det sura äpplet.
Och jag lovar dig att detta äpple kommer vara det suraste du någonsin satt dina tänder i.