Inlägg från: Anonym (Spelberoende mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Spelberoende mamma)

Vill sluta spela

Jag känner mig totalt värdelös. Är en 30-årig 2-barnsmamma och sambo som varit spelberoende i snart 7 år. Hatar mig själv. Har kört vår ekonomi i botten. Har i omgångar varit spelfri och blivit räddad ur mina ekonomiska problem men alltid fallit tillbaka igen. Hatar det här jävla beroendet. Känner mig så otroligt korkad och dum, en värdelös mamma som spelar bort våra pengar, min sambo mår skit över det här. Jag vill verkligen sluta och hitta rätt fokus igen men har så fruktansvärt svårt för att stå emot suget... Kan sitta i soffan och spela på mobilen när barnen sitter bredvid och glömmer av tiden.. Händer väldigt sällan men att det ens gör det är för mycket. Mina barn får enormt mycket kärlek av mig men beroendet gör att jag inte är fullt närvarande i mina tankar, avskyr att vara så. Vet egentligen inte vad jag vill med den här tråden men måste skriva av mig och hoppas på att hitta stöttning och stötta andra till en väg ur spelberoendet..

• Svar på tråden Vill sluta spela
  • Anonym (Spelberoende mamma)

Tack för alla svar, jag och min sambo ska sätta oss ner och gå igenom ekonomin, han får sköta ekonomin tills jag är fri från spelandet. Har alltid varit supernoga med ekonomin o skött den till punkt och pricka innan speldjävulen tog över. Jag har räknat och sparat men nu finns inget kvar. Trodde aldrig att jag skulle fastna i det här. Kan bara råda andra att ALDRIG spela på slottar på nätet... Aldrig aldrig luras av alla jävla spelbolag som får det att låta som om du i princip har en storvinst i handen bara du loggar in på deras sida...Första gången jag spelade vann jag mycket pengar och allt kändes som en dans på rosor, men i och med den vinsten blev det ett helvete, anser att jag blev beroende där och då.. Går inte att beskriva känslan. detta var innan jag fick barn.. Har i och med varje graviditet slutat och vart spelfri i några månader men sen har jag fallit tillbaka igen.. Avskyr det! Hjärnan är verkligen kidnappad! Från att ha 0:- i lån sitter jag nu med skulder på ca 800 000kr. har precis släppt allting till kronofogden för att försöka sluta jaga pengar och vinster och fokusera på att sluta spela och jobba med beroendet.. Gör ont i själen när jag tänker på hur mycket andra fått lida för mitt beroende.. Och att jag inte kan göra någonting för att lösa den ekonomiska situation vi sitter i.. Den där storvinsten som löser alla problem kommer inte att komma och jag önskar att jag insett tidigare att pengar inte är allt.. Vi hade det bra då...Men jag ville ha mer

Svar på tråden Vill sluta spela