Vill sluta spela
Låter som att du borde skaffa en godman och ordna upp din ekonomi. Måhända göra dig av med allt som går att spela på, utom möjligtvis instrument.
Jag har nog inte lagt ner mer än max 10k på spel i hela mitt liv, och då har det varit mest för månadsavgifter och digitalt bling bling utan egentligt värde. Skulle aldrig falla mig in att spela andra spel, de kan antas vara riggare till spelarnas nackdel, annars skulle de inte vara lönsamma.
En trisslott kan jag möjligvis köpa ibland för spänningen, men då ska det vara spontant och aldrig köpas i samma sammanhang som något annat då risk för vanebildning uppstår.
Mitt tips för att hantera spelberoende och skaffa sig perspektiv är att kontrollera utgifterna via ett separat spelkonto.
Att enbart föra över upp till en fast summa, säg 200:- per månad, om ens det. Sedan aldrig spela för mer än denna summa och sätt alltid över överskottet över summan på ett annat konto vid avslutad spelsession, och använd detta i första hand för spel. Låt detta andra konto symbolisera dina vinster.
Med tiden kommer man då se att summan på vinster knappast förändras över tid och man bör rimligtvis anta att det inte finns några undantag. Har man väl insett det så bör det vara lättare att bryta beteendet.