Vill sluta spela
Åh vad jag kan relatera till mycket i den här tråden.. Allt jag kan säga är att kämpa på och hela tiden påminna dig själv om hur pass dåligt spelandet får dig att må. All ångest och panik över pengarna man spelat bort.
Det är konstigt det där, går man på stan så är en jacka som kostar 1200kr alldeles för dyr och inte värd pengarna medans man sen kan sitta hemma och spela bort samma summa på 5min utan större besvär.
Jag är inte riktigt i samma sits... än. Spelar en hel del slots (kan sitta i upp till 7-8h) och har lån på runt 80k (inte så mkt i jämförelse) men märker att summorna jag spelar för eskalerar duktigt emellanåt. Nu har jag vunnit runt 10k denna månad och bestämt mig för att sluta spela och lägga pengarna på lånen istället.
Det kan låta illa men det hjälper att läsa skräckhistorier som denna, man tappar suget helt när man vet att det kan vara en själv i samma sits en vacker dag. Jag har spärrat mitt kort för internetköp, även spärrat mig på alla sidor och tagit ut kontanter som gör att man pengarna får ett värde. Jag är dessvärre omgiven av spel dagarna i ända på mitt jobb så att komma ifrån helt är omöjligt.
Vill du ha någon utomstående att prata med som stoppar dig när suget smyger sig på så säg till.. Jag är kvinna i samma ålder som du, dock utan barn.
Du klarar det här, var stark och som jag sa - påminn dig själv om ångesten och paniken varje gång du blir sugen på att göra en insättning.
Vi kan ha den här tråden till att stötta varandra när det blir som jobbigast!
Hos mig bottnar det i en önskan om att ha mer pengar, helt enkelt. Tänk vad jag kunde göra om jag vann 15k, eller 20k, eller ännu mer o.s.v... Mitt kreditkort är maxat (15k) p.g.a jag har spelat upp pengarna... Usch, jag skäms. Men ändå vill jag inte sluta! Hur korkad får man vara... Spelandet ger mig sån njutning att jag inte vill sluta även om jag ser vart jag är på väg. :(