Inlägg från: Livetsgång |Visa alla inlägg
  • Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Linda2barnsmamma skrev 2016-12-26 07:53:06 följande:

Haha nä men tror inte de går så fort igen Ja visst har dessa veckor gått fort. Hujedamej haha ..

Ja haha den äl kan du inte ta miste på ialf nu hoppas jag det tar sig för dig .. hihi

Haha Ne denna äl va så tydlig att jag blev lite rädd haha
  • Livetsgång
    heel skrev 2016-12-26 21:42:51 följande:

Hur har det gått för alla som myst på under julhelgen? ;)

Enligt FF är jag idag på ÄL+4 och enligt NC är jag på ÄL+3..!

Nu börjar den eviga väntan till Bim som ska va den 7e januari enligt bägge apparna..

Det som är bra med apparna är att man ser när tempen sjunker strax före Bim och då är det inte lönt att slösa fler gravtest..

Jodå FF har satt ut min ÄL nu. Dock dotted linjer iomed jag hade ÄL 1-2 dagar tidigare än deras beräkningar haha.

Fick glad gubbe på sena julaftonkvällen och myste dagen efter (25:e) samt myste dagarna innan natten mellan 20:e och 21:e :)
    Har haft tydliga ÄL symptom med som blod/flytning på ÄL, Trådiga flytningar och stick i äggstockarna samt bröstvårtorna börja bli känsliga igen.

Så här ser min graf ut iallafall.

Började dessutom med ProgesterALL imorse och fortsätter med min bidrottningsgele.

• Livetsgång
    Emmie79 skrev 2016-12-30 16:21:57 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Hade ägglossning (enligt Clearblues test) på annandagen, 26 dec (fick bara glad gubbe en dag, ska man inte få två?) och inväntar BIM runt den 9 januari. 
    Har inga barn sen tidigare och fick missfall i november så detta är första försöket efter det. Har inte så höga förhoppningar pga missfallet och rädsla för att bli besviken men hoppas såklart ändå på ett plus...
    Lycka till allihop!

Jag fick glad gubbe 1 dag och det va på Julaftonskvällen. Innan och efter tom cirkel och då testade jag 2ggr/dagen :)

Fick temphöjning dagen efter glada gubben som höjts sakta men säkert uppåt och min ÄL är utsatt både på FF och NC :)

Så ja man kan få glad gubbe bara en dag.
    Glad gubbe betyder att man fått LH toppen och ÄL sker inom 12-36 timmar om jag ej minns fel med timmarna :)
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 19:32:56 följande:
    Vart tog du vägen ?? hihi
    Jag är här haha..

Har inte suttit så mycket här inne pga jobb, jul och rädda djur pga raketer som smälls.

Hur går det för dig annars? :)
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-31 17:55:03 följande:
    Haha tur dä

Okey.. :) jodå de e typ samma... lite mer ont i ryggen och känningar av foglossning.. annars som vanligt :) för dig då ?
    Har aldrig vetat hur foglossning känns men hört att det är ett helv´te enligt många haha. 

Jodå sitter och väntar in BIM. Hade ÄL på Julafton :)
    Denna gången har jag knappt symptom alls efter ÄL mer än att tuttarna ömmar haha.
    Känns udda att inte ha symptom som jag hade efter förra ÄL jag hade. 
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-31 20:01:12 följande:
    Ja alltså det känns i skinkorna , ryggen , magen ljumskarna ja you name it :P

Fy är det ialf... haha .

Okej , intressant.. ;) blev det mycket mys då runt jul.. ?!
    Har bara haft värk i ländryggen men det kan jag va allt möjligt :P Fick reda på att jag har Cervikal Kyfos vilket är C-formad rygg så kan ju mycket väl vara därför :)

Oja vi myste dagen efter glada gubben så vi måtte prickat rätt samt vi hade mys bara par dagar innan med. Så får se om det vill ta sig nu.

Tempen är lägre än förra månaden trots jag har haft konstaterad ägglossning nu i jul men jag smörjer på med mitt ProgesterALL, tar min bidrottningsfele, folsyra m:m :) 
  • Livetsgång

Gud efter denna månadens äl är den helt olik de förra.

Först nu på ÄL+8/9 har brösten blivit känsliga och jag blir irriterad på ett smörpaket haha.

Denna månadens äl gav mig även äl blödning av rosa flytningar samt rosa flytningar efter mys.

Lite stick har jag haft vid äl Cd 15.

Tempen betett sig konstigt. Höjdes vid äl, dippade få dagar efter och höjdes imorse på ÄL+8

Har inte heller dessa rikliga flytningar av vit nyans som förra äl där fingrarna blev dränkta då och livmodertappen är stängd och hård samt formad som en golfboll :O

7 dagar till Bim...

Jag är extra blödig och får tårar av att kolla på talent shows på Youtube haha.

Vad sker egentligen?

Får hoppas progesterall krämen hjälper mig denna gång. Vore en toppen start på året med ett plus :)

• Livetsgång
    Leos Mamma 88 skrev 2017-01-03 11:56:24 följande:
    Hoppas att det blir ett plus för dej denna gången! :)

Jag tror faktiskt att jag plussat nu.

Minns du att vi diskuterade att jag tycker apparna som man följer sin cykel på ibland är lite knepiga?

Jag är nästan 100% säker på att min ÄL kom nästan en vecka tidigare än vad appen sa att den skulle komma.

Nu har jag inte ens tänkt på graviditet de senaste veckorna pga mycket kring jul och nyår. I morse kom jag bara och tänka på det eftersom jag såg geaviditetstesten i badrumsskåpet, tog ett, och det dök upp ett streck. Inte så starkt men synligt ändå!

Hoppas att ni kan se! :) Det är inte redigerat
    Min cykel är som en klocka varje månad så jag vet ju exakt när allt sker :)
    Bara att apparna bråkar om Decembers ÄL där dom säger att ÄL skedde olika dagar. FF på CD14 då jag fick glad gubbe på kvällen på digital ÄL och NC säger CD15 haha.

Ang din bild.. Ja jag ser ett streck utan tveckan ^_^ Trots det är svagt
  • Livetsgång

Går lite på tårna nu.

Bim enligt FF imorgon

Fick temphöjning imorse och månadens graf skiljer sig från förra grafen.

Dagens graf Dec/Jan

Förra månadens graf för Nov/Dec

• Livetsgång

Fått spottings redan igår och idag.
    Brun rosa på papper enbart, nån liten fläck i trosor men ingen regelrätt mens trots BIM idag. Inget behov av skydd alls

Tempen kan jag dock ej idag räkna som rätt då jag vaknade 3-4 timmar tidigare än min fasta temptid. dvs jag vaknade redan vid 5:00 och jag brukar ta tempen mellan 8-9 på morgonen.

Men den dippade lägre än jag ens anade iomed jag ändå tog temp som vanligt när jag vaknade. Men den ligger lägre är min basaltemp dvs den ligger i den låga delen som brukar va innan ÄL hmmm

Annars ingen mensvärk övrigt.
    Hade ilande i äggstockar igår och ilande längstner vid livmodern och ytters svag molvärk i övrigt bara.

• Livetsgång
    mommylife skrev 2017-01-06 22:41:50 följande:
    Vilken app använder du när du tempar?
    Jag använder mig av FF. FertilityFriend heter den :)

Lite avancerad i början men man lär sig väldigt snabbt och den är engelskspråkig :)
  • Livetsgång
    Ja efter mitt inlägg kom mensen som ett paket på posten på BIM dagen.. Nya tag. Inget att bli ledsen över heller för kroppen är som den är.
    Nu kan jag äntligen få börja använda min Fertilitiets monitor advance
    Jag ska ju vara lycklig nog att ha en väldigt regelbunden cykel både för mens och ÄL, Den kommer ALLTID som en klocka på datum

Fertilitetsmonitorn är nu inställd för första gången och min testdag för ÄL börjar på dag 6

• Livetsgång

Mens dag 4 nya rag för månaden ÄL

Nu har jag även hjälp av min Fertilitetsmonitor

Den kommer larma om att mina testdagar börjar dag 6 dvs om 2 dagar för att finna min ökning

• Livetsgång
    Linda2barnsmamma 
    Vart har min FL kompis tagit vägen?
    Hoppas allt är bra med dig Linda.
    Har inte sett dig här inne på sistonde

Kram
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-10 15:04:23 följande:
    Haha ja är här

Har varit lite mycket nu sista tiden.. har ett litet framfall av livmodern som kollades upp. Men de va ingen fara.. sen har ja fått bakterier i urinröret som botas just nu... antibiotika för urin sten och sen till sist har ja fått en polyp I livmodern som är 1 cm :P

Och sen en förjävla hosta på allt... usch..

Så fortsättning följer .. haha polypen vet ja inte vad dom ska göra med.. läkaren verkade inte berörd alls. Utan ja skulle ha av mig om ja fick mellanblödningar. .. men ja har läst att de kan va svårt att bli gravid med en polyp I livmodern ??

Hur gåre för dig då min vän ? kram
    Men usch ja då kan jag förstå du haft fullt upp. Framfall av livmodern? Har bara hört det när nån väntar barn men man kan kanske ha det utan graviditet med? Där är jag inte så påläst haha.

Urinsten gash jag hade njursten och kom ihåg hur förjäkla ont det gjorde fick 3 olika medeciner då.
    Men mindes du sa du hade ont också.

Jag får agera privat doktor här till dig med förklaring haha,
    Tur man har utbildningen så man kan hjälpa iallafall.
    Så risk för långt inlägg så du får lite helhet på det va det innebär :)
    Skriver med fet text på vissa meningar som kanske kan vara viktiga för dig :)

För tycker inte du ska gå hem utan svar och som du nämnt du vill ju ha fler barn så för det vidare åter så det inte väntas förlänge.

Tog du upp att du planerar fler barn för läkaren? Har du inte nämnt det så gör det direkt :)

Dom sa inte hur storleken på polypen va till dig eller hur den såg ut?

En polyp kan ju bli upp till 3 cm och formas som det kallas en "ås" och då kallas dom godartade i regel och kan vara i utvecklingsstadium.
    Vanligast är att man bara får en polyp men man kan i vissa fall få upp till mest som 3 stycken. 

Men du nämnde om jag minns att du hade cellförändringar va? Polyp kan nämligen visas på cellprov.

Polyper kan också orsaka vattenrikliga flytningar och bruna flytningar även små blödningar vid samlag och små blödningar när man är under graviditet bl a.ibland kan man även få buksmärta av polyp i livmodern.

Finns ju 3 olika former av polyper men den som sitter i livmodern kan försvåra chansen för graviditet, öka risken för eventuella missfall samt öka risk för infertilitet. Oftast brukar polyper i livmodern sitta där dom sitter men risk finns att dom kan glida ner mot slidmynning. Polyper i livmodern kan också ge hormonella störningar

För kvinnor mellan 30-50 år är det väldigt vanligt att man kan få polyper och i stort sett 90% av dessa polyper är alltid godartade. 

Hur ingrepp går till.
    Vid ingrepp under narkos vissa fall under bedövning (beroende på såklart) och för in ett hysteroskop,
    Detta ingrepp är ytterst litet så inget stort ingrepp kroppsligt.
    Polyp avlägsnas och sen skickar man prov på detta via mikroskopundersökning för vidare undersökning för att avgöra om den är godartad eller inte.

Men finns ju olika typer av polyper
    Polyper som sitter i livmodern
    Polyper i livmoderhalsen (mynningen mot slidan)
    Polyper i urinblåsan

För Polyper ska direkt kontrolleras om dessa finns vid Cervix (livmoderhalsen) eller Uterus (Utväxt i inre väggar av livmodern)

Misstänker det är Uterus du har dvs i livmoderns vägg.

Uterus kan orsaka överväxt av celler i livmoderslemhinnan.
    Oftast brukar Uteruspolyp stanna kvar i livmodern men chansen finns att de kan glida ner mot slidan.

För mig jodå fick den där jäkla mensen ändå haha som en klocka.
    Men jag klagar inte varjefall Tror inte min kropp kan vara mer regelbunden än den är jag får mens på ALLTID beräknad BIM dag det slår aldrig fel haha och regelbunden ägglossning +- 1 dag.

I övrigt flyter det på händer inte alltförmycket nu och Januari är en fattig månad nu efter jul.
    Och fattigare blev man efter nya medeciner.
    Är så vansinnigt irriterad för hade 300 kr kvar av mitt frikort för medeciner som gick ut den 27:e December och tro fan jag fick mina nya medeciner utskrivna först dagen efter den 28:e December och fick betala fullt pris igen haha. 

Läkarfronten händer inte mycket mer än att jag blivit prioriterad med ny remiss till reumatologen och ska kallas inom 1,5 månad bara. 
    Nya diagnoser som tillkommit men som jag bannemig inte har blekasate aning om hur dom fått fram :P 

Vardagen annars så släktforskar jag just nu. Härstammar via Portugal nämligen via min morfar men har fastnat i forskningen då min morfars farfar förliste och ingen vet vem han va, inga namn eller något så lägger mycket energi på detta för min mormors skull :) 
  • Livetsgång
    FrökenE1985 skrev 2017-01-11 09:34:07 följande:

Tempen fortsatt hög och svagt plus på Lloyd's. Bim idag.

Ser ytterst svagt streck men tycker det ser snett ut också eller är mina ögon snea nu på morgonen :P
    Håller tummarna för dig :) Din tempgraf ser ju varjefall lovande ut :) 

Nu på min mensdag 5 (sista dagens mens) är min temp på 35,98 ca haha så ligger lågt här :P
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-11 10:23:42 följande:
    Hej och tack !

Jo polypen är 1 cm just nu o sitter inne i livmodern. Vet inte riktigt vart men det såg ut som den satt typ i mitten ? Så kanske högst upp? Där den helst INTE ska sitta. .. haha

Ja ja har telefontid 7 feb med en annan läkare där vi ska diskutera barnfrågan o operation av polypen. Ringde dom idah faktiskt

Samma läkare som opererade min mamma.för cellförändringar. Så henne känner ja :)

Nej ja hade inga cellförändringar . De va utan anmärkning :) därför jag tycker det är konstigt att dom inte såg eller märkte av polypen. Men den kanske bara ses via vul ? Vad vet ja.. haha

Sedan runt klitoris och inne i slidan har gett med sig lite. . De kunde dom heller inte svara på va de va då ja ej har någon UVI. Kanske bara torrt , så ska börja smörja med olja efter duschen sa dom :)

Ja ja får akut smärta i njuren i mellan åt , men tar då en voltaren o dricker mycket vatten o då blire bättre :)

Usch skiten tar aldrig slut. .. HaR snart gått igenom alla problem man får efter 50 års ålder ju.. haha

Ja ditt fortsätter med hör ja... haha vi kanske kan starta en tråd med hälsoproblem och underliv problem. ..
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-11 12:57:24 följande:

Kan tillägga att jag pratat med gyn idag och har en telefontid om.ev operation av polypen den 7 feb så lite framåt går det

Ahh va bra du ringde :) Kan ju va bra att få bort den om du ska ha fler barn menar jag på men då va ju även polypen inte så farligt stor heller :) 
    Men tur du fick samma läkare som din mor då är det lättare med att prata kring just det :)

Jag fick för mig du nångång nämnde du hade nått med celländring men kanske är helt ute och cyklar haha. Men skönt att där inte är nån förändring gällande det och att det va utan anmärkning :)

Ja man brukar få föra vul vad jag läst mig till

Haha ja skiten ger sig aldrig jag känner så väl igen mig.
    Och ang det du sa om UVI haha jag har fått läkarna att klia sig i huvudet i flera år :P

Alla mina urintester visas innehålla vita och röd blodkroppar och är positiva samt lite andra urinprover som ibland är positiva men UVI testet visar neg, njursten visar neg och odlingarna visar ingenting. Tror dom har gjort 4-5 olika odlingar som är helt blanka :P

Har haft avvikande urinprover sen 2008 :P

Svar på tråden BIM 5-15/1 januari