Linda2barnsmamma skrev 2016-12-15 13:52:06 följande:
Ok. Haha då e de nått annat då. . Suck :P
Ja de e så konstigt med din blödning.. den borde ju antingen va som vanligt eller ialf bli brun i slutet :0
Ja d vitamin får ju alla i sig i normala fall , bara bebisar som får extra d droppar första åren :) då kan man undra varför ditt sjunker.. ja menar , alla prover har väl varit bra ?? De borde ju visat nått om det va oroväckande kan man tycka... :S
Haha ja.. ja ja är utbildad undersköterska. Extra utbildning inom psykologi. :) men ska nog byta inriktning.. inte för ja tycker illa om äldre eller inte vill jobba med äldre (jag älskar äldreomsorgen) utan att ja har anhöriga som blivit sjuka o satta på hem så de blir lite mycket både med jobb o jobb på fritiden så att säga.. :) men vet inte vad jag vill bli när jag blir stor :D
Ahh då kanske de e det ja haft i dagarna då kanske
Ja man brukar ju få ut gammalt blod men nejdå.. en anna konstig sak nu när jag faktiskt va ute och gick va att så fort jag ansträngde mig fick jag blod i trosorna O_O Vafan har aldrig varit med om det heller.
Försöker finna om där finns samband med D vitamin och blödning men jag läser bara att många som har brist har utebliven mens mer eller mindre haha. Detta mysterium..
Ja just D3-vitamin är ju i grund inget rutinmässigt prov så hur det legat innan vet jag inte.
Jag vet ju att min GBP kan vara orsaken men inte så att det påverkar såhär trots koll, medicin, sol, mejeriprodukter m:m så hur värde låg till innan dess har jag ingen aning om jag vet bara att jag innan min magoperation haft B12 och Folsyra brist som jag medicinerats för under flera år, men det slår en liten liten klocka inom mig dock för jag har under många många år haft problem med tänderna hur mycket jag än sköter dom så går dom sönder, får lagas m:m.
Annars i nuläge ligger övriga vitaminer bra till vad jag fick veta men vad vet jag dom kanske hittar något nytt som dom alltid gör haha. Mina vitaminvärden har alltid legat på gränsen alltid.
Men om jag nu tar upp övriga vitaminer som är i tabletter så borde ju även D-vitamintabletterna följa med menar jag.
Jag menar hade jag inte tagit upp tabletterna så hade ju alla värden påverkats men dom andra har ju stabiliserats förutom D3-Vitaminet som istället rasar trots ökad dos och nu efter sommar och allt haha.
Haha jag har också gjort psykologiutbildningen :P
Jag läste Medicin, Psykologi och Sociologi.
Sociologi ger jag mig nog aldrig in på igen
Jo samma här min pappa jobbar inom äldreomsorgen och samtidigt hemma med mamma nattetid vid behov.
Jag jobbar som assistent för min mamma som är multisjuk under dagarna.
Har även jobbat för min lillebror för många år sedan innan han gick bort men han va gravt handikappad där det innebar sondmatning, tracksugning, trackbyte och allt vad det heter för han kunde inte prata, röra sig eller något utan bara kommunicera med ansiktet om han va ledsen, glad, arg eller om han hade ont.