Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

BIM 5-15/1 januari

Ja men jag fortsätter här hos dig så ja får chansa på en månad tills allt kommer igång :P

Men ja har BIM Januari - december just nu hahaha

• Linda2barnsmamma
    Stardust skrev 2016-12-13 10:30:41 följande:

Jag hoppar in här också! Blev inget denna månad heller denna gången blir det 4e försöket med andra barnet. Bim runt den 9e januari!

Hej. Då håller vi tummarna för januari månad nu :) vi planerar nr 3 !
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-13 10:17:52 följande:

Haha välkommen hit också :D

Lite tråkigt att mensen kom för mig men kanske va lika så bra iomed jag fick börja med kortisontabletter nu för värk och inflammation under en kort tid :)

Så jag hinner få det överstökat.

Vem vill ha ledvärk och vara gravid :O

Ja men nu får ni ligga i igen. Men tycker det ändå är skumt att du har kvar alla symtom. För om du nu hade varit skengravid så borde symtomen försvunnit. Så det är helskumt

Ja ont i leder är jobbigt som icke gravid.. haha så det är inget man önskar någon :)
  • Linda2barnsmamma
    Kåtisroinen skrev 2016-12-13 20:31:35 följande:

Mensen kom ikväll :( som väntat...

Går nu in på tredje försöket, första barnet. Har hittills tempat med NC (i två år), men ska nog lägga termometern på hyllan ett tag. Har väntat 6 år på att få börja på bebisverstaden och pressen är lite för stor helt enkelt. Men cykeln är som klockan o nästa ÄL är strax innan nyår. Så jag vet ungefär när det är lite extra viktigt och när det kan vara okej att inte orka.

Hoppas verkligen att 2017 är vårt år!

Vad jobbigt för er :/ ja ja hoppas innerligt efter så lång väntan att det är er tur :)

Lätt o säga att man ska tänka på annat... men ja de vet vi ju hur det är... :P
  • Linda2barnsmamma
    Kåtisroinen skrev 2016-12-14 08:54:33 följande:

Tack.

Ja nej det går inte :P denna månaden har jag ändå varit hyfsat distraherad så det var lite lättare än förra. Det känns så tungt och inte alls roligt som jag trodde det skulle göra. Trodde att om vi bara kolla igång så skulle jag slappna av och det skulle inte göra så mycket om det tog några månader, det är ju trots allt helt normalt. Nästa ÄL är strax innan nyår, BIM 12/1. Lyckas vi inte då är frågan när vi får till det nästa gång. Sambon jobbar som resemontör och är iväg mer än han är hemma just nu. Så hoppas hoppas att mellandagarna ska ge oss lite extra glöd :P

Ja men man måste ju hitta nått som man kan göra utan att tänka på allt o det är ju inte så lätt.. vad ska man göra som tar upp mesta delen av tiden egentligen ? :P

Nu är det 3 veckor sen min spruta gick ut , o ja har så fruktansvärt ont i mellan åt i brösten o ja ser ut som Hulken med alla ådror över bröstkorg och brösten . Sen attack smärta runt livmodern o äggstockarna som går ut i låren så vet i tusan va det handlar om.. men de kommer o sen försvinner ganska fort.. kanske ÄL igen , men tyckte ja hade annan värk för någon vecka sen. .

Har ju inte som sagt haft mens på 9 år o äl har ja aldrig känt av , dock måste ja ju haft det då ja har två barn... men innan dom hade ja oxå sprutan o blev gravid inom 2 månader båda gångerna. . Så får avvakta o se :)
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-14 10:56:18 följande:

Nja det blev nog inga ägg gjorda denna ÄL som va haha trots märklig blödning och kvarvarande symptom.

Tempen dippade igen imorse.

Så ja julveckan gör dig förberedd på Ägglossning :D

Så trist .. och verkligen konstigt med alla symtom.. hm..

Men på det igen nu då ! Klä dig som mrs santa o hoppa ner i säng thihi
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-14 23:16:28 följande:

Nu upphörde blödning igen.

Va är detta för bim jag har undrar jag

10:e december jag får typ spottings behöver inget skydd alls hela dagen

11:e december lite mer blödning men men sparsam än normalt

12:e december som 11:e

13:e december ingen blödning på morgonen eller förmoddagen. Sparsam blödning på eftermiddagen och lite mer på kvällen

14:e december ingen blödning på mprgon eller förmiddag. Eftermiddag väldigt sparsam men mest på pappret och nu är den tydligen redan över inte en fläck på bindan senaste 2 timmarna o.o

Så räknat så har jag bara har sparsam blödning i 3 dagar typ mot normala 5-6 dagar som brukar vara rikliga och jag får använda de största tamponger jag kan hitta. Nu de minsta eller vanlig binda bara. Im confused haha

Och brösten ilar ännu och jag försöker sova :/ Och när man väl lagt sig rätt då ska man pissa igen...... Kommer snart dra en slang imellan hahaha xD

Men de låter ju inte direkt som en "riktig" mens om den var så sparsam? Men det är inget som kan störas av dina mediciner el så? Eller de borde väl inte ge symtom av medicin så det är ändå konstigt

Tycker det är bra att läkaren upptar allt snabbt o inte låter dig vänta ett halvår som vissa får göra. Men vad är det som gör att man får för lite av den där D Vitaminen?

Jag kommer va expert på allt sen efter det här . Inte bara om barn o familj här inne.. det har varit riktigt lärorikt faktiskt.. sen är det fakiskt trevligt o prata med någon man inte känner , el det känns som jag känner dig mer en vad jag gör ;)

Ja har haft värk el vad det är på hela högra sidan av kroppen.. typ äggstock , rygg , lår o skinka.. sen flyttar det sig till vänster sida.. de e skit skumt.. de nyper tag o håller i sig några minuter för att sen sluta.. fattar ingenting. O ja vet ju inte hur ÄL känns heller.. haha bläää
  • Linda2barnsmamma
    mammaochlillav skrev 2016-12-14 12:30:09 följande:

Jag hoppar in här. Mensen kom den 9e. Andra mensen sedan den kom igång efter graviditet med sonen som blir ett år nu på fredag. Alltså första cykeln gjord (eller vad man säger) och är glad att den verkar vara lika regelbunden som innan graviditet.

Ägglossning enligt NC på julafton och bim 8 januari-ich. Kommer denna gång ta ägglossningstest, vilket jag inte gjorde nu sist.

Håller tummarna för oss alla!

Hej

Skönt att den kom igång som vanligt :) då e det bara att sexa på runt jul då så håller vi tummarna för alla i januari :)
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-15 13:35:13 följande:

Nej medecinerna stör inte har granskat och hört efter haha. Men har ju gått på medecinerna länge så då bordet det ju visats sig innan med menar jag :)

Men mensen slutade igår bara tvärt. Fattar inte inte ens bruntblod syntes.. Utan bara tvärt :O

Ja du ang D vitamin vet isjutton. D vitamin får man ju in via mejeriprodukter, sol, utomhusvistelse m:m men jag gör ju allt sånt plus dubbel medeciner men ändå rasar värdet så vi fattar varkens jag eller läkaren varför.

Jag menar jag jobbar som personlig assistent med så utomhus är ju vardag för mig :P

Ja vi känner inte varandra men ändå gör vi det iomed så mycket är lika med våra kroppar känslomässigt, symptom m:m samt vi är runt sammaålder, jobbar med samma sak och har om jag inte minns fel samma utbildning haha :) Jag har ju färdig medecinutbildning.

Sådär känner jag vid ÄL. Typ som att nån står och nyper, drar eller sticker med liten nål vid äggstockarna sen vandrar känslan lite hur den vill höger och vänster.

Ok. Haha då e de nått annat då. . Suck :P

Ja de e så konstigt med din blödning.. den borde ju antingen va som vanligt eller ialf bli brun i slutet :0

Ja d vitamin får ju alla i sig i normala fall , bara bebisar som får extra d droppar första åren :) då kan man undra varför ditt sjunker.. ja menar , alla prover har väl varit bra ?? De borde ju visat nått om det va oroväckande kan man tycka... :S

Haha ja.. ja ja är utbildad undersköterska. Extra utbildning inom psykologi. :) men ska nog byta inriktning.. inte för ja tycker illa om äldre eller inte vill jobba med äldre (jag älskar äldreomsorgen) utan att ja har anhöriga som blivit sjuka o satta på hem så de blir lite mycket både med jobb o jobb på fritiden så att säga.. :) men vet inte vad jag vill bli när jag blir stor :D

Ahh då kanske de e det ja haft i dagarna då kanske
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-15 15:36:33 följande:

Men herregud haha kändes som jag skrev en livshistoria där haha :P

Haha ja ja vet inte vad ja ska svara på det första mer en att Det är för många grejer för mig att få in i huvudet så här på kvällskvisten -asg-

Men skönt ialf att dom reder upp besök o mediciner ialf. Så du kanske kan få leva rövare sen och skaffa ett fotbolls lag

Ja ja har med läst dom kurserna så likt alltså.. hihihi
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari