Inlägg från: Limoncello |Visa alla inlägg
  • Limoncello

Upprepade missfall..

Hej!

Jag tänkte kolla om det är någon som fått upprepade missfall som det sen helt plötsligt funkat för? Jag och min sambo har ett gemensamt barn på 4 år.

I februari vart vi gravid igen på första försöket, på inskrivningen i v 12 fick jag göra ett ultraljud där barnmorskan inte såg någonting. Jag hade fått ett MA, fostret hade slutat utvecklas i v 6. Jag blev förkrossad!

Blev gravid igen som slutade i missfall i september i v 7.

Häromdan fick jag mitt tredje missfall, i v 9, samma dag som vi hade sett hjärtat slå på VUL.

Hur ska man orka? Nu väntar en utredning för våran del.

Finns det någon med en solskenshistoria?

• Svar på tråden Upprepade missfall..
  • Limoncello
    Anonym (lili) skrev 2016-12-29 13:57:33 följande:

Du verkar ju vara väldigt fertil i alla fall med 3 graviditeter på samma år! Vet inte om du har läst om superfertilitet eller om det stämmer in på dig men det är inte helt omöjligt med tanke på alla graviditeter under samma år. Läs gärna:

www.dn.se/nyheter/vetenskap/superfertilitet-bakom-manga-missfall/

Jag har själv väldigt lätt för att bli gravid och har totalt 7 missfall i bagaget, plus 3 oönskade graviditeter som inträffat med spiral eller p-piller och som jag avslutat med abort. Jag har 2 barn idag, varav den yngsta föddes när jag passerat 40 år.

Ja jag har hört om det där med att det kan bero på att man är för fertil. Och det tvivlar jag inte på att jag är för dom två senaste gångerna lyckades jag bli det fast min sambo jobbar borta och är henma ca var tredje vecka också.

Nu är han hemma på säsongsledigt och bara jag fått göra testerna så ska vi försöka igen å då ska vi verkligen försöka pricka in ägglossningen precis så förhoppningsvis lyckas en bra å snabb spermie komma först till ägget :D
Svar på tråden Upprepade missfall..