Inlägg från: Anonym (lili) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lili)

Upprepade missfall..

Du verkar ju vara väldigt fertil i alla fall med 3 graviditeter på samma år! Vet inte om du har läst om superfertilitet eller om det stämmer in på dig men det är inte helt omöjligt med tanke på alla graviditeter under samma år. Läs gärna:

www.dn.se/nyheter/vetenskap/superfertilitet-bakom-manga-missfall/

Jag har själv väldigt lätt för att bli gravid och har totalt 7 missfall i bagaget, plus 3 oönskade graviditeter som inträffat med spiral eller p-piller och som jag avslutat med abort. Jag har 2 barn idag, varav den yngsta föddes när jag passerat 40 
    år.

• Anonym (lili)
    Summerchild skrev 2016-12-29 17:18:08 följande:
    Jag är oxå super fertil och kan bli gravid varannan månad men har fött 3 friska barn utan missfall ...förrns förra året missfall ..... men supertidiga missfall som ung innan jag redde ut detta med kost och viktnedgång
    Var du överviktig och åt felaktigt eller hur menar du? Jag tror definitivt att livsstilen kan påverka negativt eller positivt men sen tror jag även att de flesta har olika grundläggande genetiska förutsättningar.

Jag har själv aldrig varit överviktig (om man bortser fr
    ån precis efter mina förlossningar eftersom jag gått upp kring 20kg varje gång). Jag har ätit sunt  och hållt mig i fysisk form med sport och träning hela livet - men det finns ju även väldigt ohälsosamma kvinnor som föder barn efter barn också Glad
Svar på tråden Upprepade missfall..