• Jessa01

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Emsoff skrev 2017-09-24 22:10:34 följande:
    Hade utomkved i augusti... nu mitt i en ivf-behandling. Äggplock i veckan!
    Håller tummarna för er Emsoff!!

Som du kanske har läst så har det gått käpprätt åt skogen för oss. Idag ska vi på uppföljande samtal efter att våra fem embryon inte ville överleva till att bli blastocyster. Så nu är det bara för oss att ge upp drömmen och gå vidare.

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-10-01 22:32:26 följande:

Hej alla fina!

Så tråkigt att höra om allt tråkigt! Men än ger vi oss inte! <3 eller hur?

I fredags fick de ut 11 ägg och imorgon får jag mer info om äggen. Känner mig rätt negativ. I januari när jag gjorde ivf så var det ju bara 1 ägg som delade sig okej. Och säkert hade det inte överlevt om de låtit det vara kvar på odling. Vad är det som säger att det ska gå bättre nu. Har sjukt ont i magen efter äggplocket också. Kommer som kramper som ilar neråt i könet liksom. Som knivar.

Blä för magont! Men förhoppningsvis får ni mycket bättre resultat denna gång och då är det värt det! Jag tänker också på din fina viktnedgång. Du har haft en tuff vår/sommar- nu kan det bara bli bättre.
    Min läkare sa att med bara en marginell viktnedgång kommer vi att öka chanserna rejält. Så då har dina chanser ökat med 1000 ;)

Håller tummarna!
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-10-02 15:15:07 följande:

Lite förvånad... men av 11 ägg var 9 mogna. 8 blev befruktade. 1 ägg var enligt skolbok. De andra 7 ska nu odlas vidare så får vi se. Men 90% befruktade känns lite skillnad mot mina tidigare 30%.

Så kanske har viktgången någon inverkan ändå?

Heja heja! Starkt jobbat med vitknedgången. Jag ligger på samma startvikt och samma längd så det är bara att bita ihop.

Heja Björn :)
  • Jessa01
    Mariana79 skrev 2017-10-02 20:53:47 följande:
    Underbart! Så superduktig du varit. Jag har nu gått ner 11 kg - trots att jag ff är överviktig och har högt bmi så är läkarna ändå optimistiska och det är så extremt skönt för mig att höra, eftersom jag haft sån ångest över vikten. Ska göra mitt yttersta till att gå ner 3-4 kg till till slutet av okt.

All lycka till nu och Hejja hejja Björn!!
    Du och jag kan gå ner Mariana! Jag är säker på detta :)
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-10-15 19:43:34 följande:
    Jag har nu plussat efter min ivf. Har officiell testdag på fredag. Så mycket kan ju fortfarande hända. Men jag känner mig inte det minsta glad. Tänker bara på missfall. Gravid för sjunde gången gör kanske det med en :(
    Det är helt förståeligt att du känner så här! Nu håller vi alla tummar att det håller i sig ända till mål <3
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-10-16 14:22:29 följande:
    Tack fina ni! Bröt ihop igår. Min man blev så nervös att han rusade ner till Ica och köpte saltgurka och julmust. Jag hatar att inte kunna njuta av den här tiden. Jag väntar missfall och inte barn :'(
    Hur går det för dig?
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-10-27 18:49:11 följande:

Jag vet inte faktiskt. Min erfarenhet säger att även fast jag har symptom så kan det ändå vara kört. Och jag brukar inte börja blöda vid mina missfall. Men har VUL nästa vecka. Så några dagars väntan kvar. Känner mig känslomässigt rätt avstängd.

Hur mår du? <3

Jag mår bra ändå. Gömmer mig i jobb och studier för att slippa känna eller tänka. Detta året och all besvikelse finns kvar men jag börjar sakta se att livet med ett barn kanske är lika bra som tre... Tänk att jag naivt trott att man kan få tre barn!? Nästa år blir det ett sista försök.

Jag hoppas att vi klarar det! ??
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-12-09 08:54:25 följande:

Hur går det för er? Mariana, har du något nytt försök på gång?

Hej! Vi ska påbörja sista försöket, långa protokollet nu efter jul. Jag har misslyckats helt med dieten och ser inte helt ljust på försöket. Håller alla mina tummar för er! 
  • Jessa01
    Mariana79 skrev 2017-12-09 13:17:44 följande:
    Är just nu på väg på en spa helg med min älskade, ska ladda batterierna lite... läkaren ringer den 18/12 Så jag antar att vi kör i januari igen.

Tack för din omtanke, hoppas allt är bra med dig <3
    Håller alla tummar för er! Jag ska erkänna att min diet inte har fungerat Oskyldig Vi gör sista försöket nu efter jul...
  • Jessa01
    SaJoH skrev 2017-12-10 13:17:07 följande:

Jag tänkte jag borde uppdatera lite.

Vårt första IVF ledde till graviditet och imorgon har vi förlossning (kejsarsnitt). Allt har gått bra hittills. Vi hade tur som lyckades på första försöket. Mina tankar går till alla som kämpar för att få ett barn eller ett syskon. Infertilitetsidentiteten finns alltid inom mig, jag är en av alla ?barnlösa mammor?. Hoppas nu att bebisen kommer ut välbehållen och att spädbarnstiden också går bra. Finns med er i tanken och sänder styrkekramar i den fortsatta kampen, oavsett utfall <3 <3

GRATTIS!!
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017