• Mariana79

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Jessa01 skrev 2018-01-02 19:43:06 följande:

Det är fjärde gången med långa protokollet så du kan fråga mig allt du vill :)

Jag måste förresten tacka dig för att du pushade mig med Metformin, även om det inte gav någon vidare effekt för sockersugna jag så stabiliserade sig magen snabbt och jag har gått ner något kilo trots allt :)

Ok, så bra :) jag har noterat att jag inte ska ta orgutral denna gång. Det är ju den sprutan man lägger till efter ett par dagar med menopur. Men denna gång ska jag bara ta Gonal F. Använder man inte orgutral vid långa protokollet?

Härligt att höra att metforminet kunde hjälpa dig delvis :)
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2018-01-17 18:19:42 följande:

ÅÅÅÅ vad trött jag bliiiir!

SIsta försöket och första ultraljudet idag. Jag var så öm i äggstockarna så läkaren fick inte se om jag hade ägg. Jag hade alldeles för ont av smärta. Det brukar vara obehagligt tycker jag men det var olidligt idag.

Hon hann se två ägg på ena äggstocken innan jag gav upp och ska tillbaka på måndag. Varför gör jag det här!?

Men gud vad jobbigt för dig :(

Vi får verkligen böna och be om att vår lidelse är värt nått tillslut <3

Här är det 2 dagar kvar till jag börjar med sprayen :)

Kram!
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2018-01-22 19:40:40 följande:

So far so good om man kan säga så... tre ägg med bra storlek och plock på onsdag. Det märks att jag inte är lika engagerad denna gången då jag helt har missat att ta levaxin... Inte är jag så bra på att ta folsyra heller 

Tänk på mig på onsdag!

Ska sända massor av goda tankar på onsdag <3 hoppas och ber på att dessa 3 är de du väntat på <3

Här är det 5:e dagen med synarela och idag började det.. humörsvängningar deluxe... känns som en stor virvelvind inne i min kropp...

Brösten ömmar rejält och även äggledarna.. var faktiskt ganska jobbigt på dagens träning att bröst o äggledare gjorde ont :(

Ja ja det måste vara värt nått i slutändan får man hoppas. Kram!
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2018-01-24 21:40:23 följande:

huh ja, jag är också väldigt känslig mot hormonerna. Har skällt ut kollegor och mitt tålamod är vääääldigt lågt :)

Det blev till slut sex ägg från plocket idag. Man kan väl säga att jag har höga förväntningar på tre. Denna gången fick jag med mig citodon hem och jag är tacksam för det. Jag har inte varit så här trött på länge. 

Nu börjar väntan på fredagen och hoppas att det blir insättning denna gång. Tror inte jag kan ta att jag inte får utdelning efter denna tunga period...

Ta hand om dig Mariana! Du får hålla dig borta ifrån människor ett tag ;)

Tack <3

Jag jobbar hemifrån idag vilket känns tryggt då jag är makalöst trött på mina 2 kollegor. Var iofs det innan "klimakteriet" oxå. :) ha ha ha.

Bra med 6 st! Spännande, gällande spermierna så borde det väl vara så att även de kan skifta i kvalité från gång till gång, eller? Kanske inte stora förändringar med nått kanske, jag vet inte. Gissar bara. Hoppas ändå på bra besked nu i morgon!!
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2018-01-26 10:03:25 följande:

Det blev ingen insättning idag. Livet känns mörkt och orättvist. Jag kommer signa ut ifrån familjeliv ett tag för detta var sista chansen och jag behöver sörja och glömma tanken på syskon. Jag håller tummarna för er som kämpar och är glad att många av er lyckas! Tack för allt pepp och stöd.

Nej nej nej :( förbannade jävla skit! Jag beklagar så oerhört mycket :( jag förstår ditt väl! Stora stora kramar!
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2018-01-29 18:12:31 följande:

<3

Nu håller jag tummarna för dig!!

Tack kära Du <3 allt eller inget nu! Tänker på dig <3 Kram!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-01-01 20:58:42 följande:

Jag hejjar och tror på er! Ni kan väl titta in här i gruppen ibland och berätta hur det går?

Emsoff - hur är det?

Jag gjorde ÄP igår, 28 ägg, 13 mogna och 10 befruktade! Nu håller vi allt vi kan för att det blir ett lyckat återinförande på tisdag <3

Jag hoppas allt är bra med dig!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-02-19 06:59:14 följande:

Men herrejisses vad ägg! Aldrig hört om något liknande resultat! Ja nu (jävlar) ska det gå bra!

Med mig är det bra. Vecka 23 nu och jag kände den senast igår kväll. Nu på morgonen har jag inte känt den och direkt sätter oron in. Så det är det som är jobbigast. Annars fysiskt är jag bara extremt trött. Jobbar gärna hemma så jag kan sova på lunchen.

Åh så ljuvligt! Härligt att höra att allt går framåt :)

Ja det känns bra, så nervöst nu och bara önskar att morgondagen kommer snabbt. Hoppas att de klarat delningen som de ska <3
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-04-23 08:20:13 följande:

Mariana! Såg att du var gravid!!! Hur går det?

Själv är jag i vecka 32. Känns fortfarande sjukt overkligt!

Ja det stämmer :) äntligen! Jag är i vecka 12 och varit och kikat på Lill 2 ggr ( v 7 & v 10) väntar och längtar till kub-ul som är om 2 v. Jag är rädd/lycklig/nervös/förväntansfull men framför allt försiktig, tar en dag i taget och tar inte ut ngt i förskott. Rädslan sitter i från förra gången.

Tänk att du är i v32! Underbart! Så nära, hur mår du <3
  • Mariana79

Ja om vi får så vill vi veta vad det blir :)

Härligt att höra att du mår bra och vad mysigt med ett sommarbarn! Varmt lycka till!

• Mariana79
    Emsoff skrev 2018-04-26 18:27:41 följande:

När är du beräknad? Oktober?

10 November som det ser ut på senaste ul i v 10 :)
  • Mariana79
    Mariana79 skrev 2018-04-26 20:37:58 följande:

10 November som det ser ut på senaste ul i v 10 :)

Hej!

Nu har vi varit på kub ultra. Allt såg bra ut och bf blev 7/11. Vi är så lyckliga. Helt otroligt, man ska ALDRIG ge upp <3

Hoppas allt är väl med dig!?
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-06-13 21:39:00 följande:

Allt bra här! Bf om 8 dagar. Trodde det var på G idag, men värkarna avtog. Hatar denna latensfas! Undrar om den är till för att man ska önska sig smärtsamma värkar.

Tack <3 ska på RUL på tisdag hoppas ff allt ser bra ut. Åh vad härligt det närmar sig för dig! Jag har fått träffa en läkare och det blir planerat KS för mig. De avråder mig starkt att föda vaginalt igen. Jag skadades väldigt rejält vid födelsen av min son SR grad 4, och är inte helt återställd efter det så för att slippa bli inkontenent så rekomenderade de KS och när de la fram det så var valet inte så svårt :-S

All lycka till nu! Lova att uppdatera mig!!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-06-15 15:54:28 följande:

Låter skönt på ett sätt med KS. Ligger just nu och är irriterad och besviken på min kropp. Har haft värkar av och till i 3 dagar nu. Slemproppen gick idag, men rimlig. Så var in och kollade så det inte var vatten. Vilket det inte var. Hon gjorde en hinnsvepning. Som drog igång värkarna lite, men nu har de avtagit igen. Hatar detta! Vill bara få föda barn nu.

Med sonen satte förlossningen igång ca 48h efter hinnsvepningen. Vet ju inte om det var det som gjorde det. Men hoppas för din skull! Lycka till nu och kämpa på!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-06-18 23:43:38 följande:

Nu är han här! Lilla Herman! Föddes 02 den 17 juni! Vi är i mål! 3,5 års resa! Känns som jag sprungit ett maratonlopp!

Oändligt mycket gratulationer till er! Vilken total lycka! Njut nu av ditt lilla mirakel <3 Och tack för den underbara informationen! Stor Kram! Ps: Vilket gulligt namn!!!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-06-18 23:43:38 följande:

Nu är han här! Lilla Herman! Föddes 02 den 17 juni! Vi är i mål! 3,5 års resa! Känns som jag sprungit ett maratonlopp!

Nu har jag varit på RUL, vi väntar en liten flicka :)

Lyckan är total! <3 Kram!!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2018-06-19 23:23:20 följande:

Men vad härligt att höra att allt är okej! Vad hade ni för kön innan?

Vi har en pojke nu så verkligen jättekul! :)
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017