• Jessa01

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Och där kom mensen :(

• Jessa01

Tack tjejer! Nu väntar långa protokollet om tre veckor :/ Någon som använt Synarela? Hur dåligt mådde ni?

SaJoh- känner igen tanken. Jag trodde ALDRIG att jag skulle hamna här. Nu är det bara att fortsätta. Fast jag är sjukt nervös för biverkningar :/

• Jessa01

Jag checkar in emellanåt. Detta har tagit mig lite hårdare än jag trodde :/ Ska resa iväg nästa vecka och ladda inför spraystart som ca 1 ½ vecka,
    Håller tummarna för oss alla! Vi hörs snart igen ;)

• Jessa01

Idag fick jag reda på att det inte är lönt att gå vidare med IVF då jag inte svarar på behandling och har för lågt amh. Världen känns så jävla mörk och orättvis! Jag är jätteglad över att ha min lilla son. Men jag trodde verkligen inte att jag var för gammal vid 34 års ålder!?

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-20 15:32:01 följande:
    Men nej! Hur svarar du inte på behandlingen?
    Oavsett protokoll (med höga doser på både Gonal och Menopur) så orkar bara två äggblåsor bli tillräckligt stora. Kliniken vill ha minst tre för att tycka att det är lönt med äggplock. Läkaren sa att jag inte verkar ha tillräckligt med äggblåsor för att stimulera många till att bli stora nog.

Läkaren har väl egentligen inte gett upp än utan vill att vi ska fortsätta till på måndag och göra ett ul till. Även om bara två äggblåsor mognar så kanske jag ska be dem att göra plock ändå- om detta är absolut sista chansen så...

Jag är nog ff i chock. Varför ska det vara så sjukt omöjligt att bli något så naturligt som gravid!??
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-21 06:34:58 följande:

Jag tycker att du ska göra äggplock ändå. Av mina 8 ägg var det bara 1 som blev bra. Så även om man får ut många så behöver det inte betyda ett bra resultat. Be dem göra icsi också. Ge inte upp! Du kommer aldrig få ro då!

När du gjort allt så kan du byta spår!

Vart bor du?

Tack! Jag känner mig så maktlös!

Men jag ska göra allt jag kan för att få till denna gång.

Vi bor i Skåne och går just nu på CuraÖresund.
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-21 14:36:26 följande:

Jag hejjar på dig! Och det är inte över förrän den feta tanten sjunger... eller vad man säger!

Tack för pepp! I keep u posted
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-21 17:35:44 följande:
    Finns här <3
    Kan meddela att det finns nu tre blåsor på 12,13 och 18. Och även om oddsen inte är så höga så önskar både jag och mannen att fortsätta.
    Läkaren rekommenderade att inte gå vidare men hon förstod vårt resonemang. Om vi kommer så långt så har hon också skrivit in i journalen att vi vill ha två ägg tillbaka. Blä vad nervöst och jobbigt detta är. Är nog ff i chock över beskedet.

Men nu är det bara att hålla tummarna för vårt första och sista försök!

• Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-24 19:52:59 följande:
    Det behövs bara ett bra ägg för att det ska bli ett barn.

Har ni gjort ivf förut? Jag är så dålig på att komma ihåg.
    :) Detta är första gången med IVF. För två månader sedan gjorde jag korta protokollet med samma resultat. Det är därför läkarna tycker att de ser ett mönster som de tycker ser dåligt ut.

Hur går det för dig?
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-04-24 22:35:30 följande:

Jag satsar just nu på viktnedgång. Skrivit in mig på itrim och har gått ner 12,5 kg på 10 veckor. Under tiden försöker vi lite själva. Men tror inte att jag blir gravid när jag pressar kroppen så pass.

I höst kanske vi provar ivf igen.

Wow vilken prestation! Bra jobbat :)

Jag tänkte ju "hinna" gå ner lite inför den omgången vi är på nu- men hormonerna och osäkerheten gör det inte lätt... så det låter klokt att fokusera på dig ett tag. Det blir aldrig bra att göra båda sakerna samtidigt.

Själv slängs jag mellan hopp och förtvivlan. Ta hand om dig!
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017