• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Jessa01 skrev 2017-02-20 18:54:13 följande:
    något annat beslut? Vet inte vad som hände med mitt inlägg :P
    Vi har tids hos läkare på onsdag. Vet inte varför men jag är sjukt nervös.

Hur går det för er?
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-26 08:47:37 följande:

Två frågor, om man har barn sen tidigare, kan man ändå få donerade ägg?
    Kan man be om att få två embryon insatta?

Få donerade ägg? Det kan man väl säker, om man betalar för det. Varför vill du sätta in två ägg? Det är ju en högre risk för att det går på tok om det blir tvillingar.
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-26 13:34:17 följande:
    Jag omformulerar mig, om man har dåliga ägg, men barn sen tidigare, kan man köpa ägg på privata kliniker då? Hur lång är sen sån kö? (Vad ni hört..)
    Ang två ägg, jag läser ofta på ivf Sverige på fb att många vill ha två ägg insatta för chanserna ökar så markant, antar dom sätter det i perspektiv mot riskerna med tvillinggraviditet, tänkte höra det är något ni också är intresserade av och hur tänker ni?
    Jag har ingen aning. Men tänker att det finns en anledning till att du vill ha donerat ägg. Och finns det en anledning så borde det ju inte vara nått problem.

Mitt problem är missfall. Så klart jag skulle vilja skynda på processen med att hitta rätt om två ägg inte riskerar båda äggen. Vet inte vad som händer om ett av fostren dör i typ v10.
  • Emsoff
    mommylife skrev 2017-02-26 15:08:36 följande:
    Absolut. Har på egen hand forskat lite i frågan och min uppfattning är att ju äldre kvinnan är desto vanligare är det att man sätter in två ägg.
    Pratar med en tjej i min ålder, hon har åkt t Ryssland för där är de lagligt att sätta in två embryo..
    Har du "hyfsat" lätt för att bli gravid?
    Nja beror väl på vad hyfsat är. Var gravid i september 2014, maj 2015, september 2015 och februari 2016. Sen inget mer sen dess. Så snart har det gått ett år. Men mina missfall har gått relativt långt. Det senaste skrapades bort i slutet på april. Och sen har kroppen tagit enormt lång tid på sig för att komma igång igen. Mensen kom i juni 2016. Så vi har försökt typ 6 månader nu, utan att det hänt nått.

Så jag vet inte. Nu är jag mest rädd för att mina tre skrapningar har förstört mig så jag inte kan bli gravid igen :(
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-02-26 16:28:24 följande:
    Min vän satte in två ägg i Danmark nu, ett klarade sig. Men hon har också försökt länge. Kolla med din klinik. Vet inte någonting om äggdonation tyvärr,
    Kämpa så länge du orkar!

Varför var din kompis i Danmark?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-03-08 20:06:01 följande:

Och där kom mensen :(

Oh nej! <3
  • Emsoff
    SaJoH skrev 2017-03-11 08:22:59 följande:

Nu ska vi börja.

Så fort mensen kommer, på dag 2, ska jag börja med gonal-f. Är nervös men känns skönt att äntligen se om ivf funkar för oss.

Åh så spännande! Hur såg er historia ut? Liten kort resumé!
  • Emsoff

Har också tagit synarela. Märkte inget.

Här provar vi en fertilitetsbehandling med menopur. Meningen är att vi sen ska försöka själva under ägglossning plus en rad mediciner. Vet inte om jag tror på det här, men helt klart värt att prova då det är nästintill gratis då jag nått alla högkostnadsskydd som jag kan.

• Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-03-19 16:51:33 följande:

Jag checkar in emellanåt. Detta har tagit mig lite hårdare än jag trodde :/ Ska resa iväg nästa vecka och ladda inför spraystart som ca 1 ½ vecka,
    Håller tummarna för oss alla! Vi hörs snart igen ;)

<3
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017