• Emsoff

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

SaJoH skrev 2017-12-10 13:17:07 följande:

Jag tänkte jag borde uppdatera lite.

Vårt första IVF ledde till graviditet och imorgon har vi förlossning (kejsarsnitt). Allt har gått bra hittills. Vi hade tur som lyckades på första försöket. Mina tankar går till alla som kämpar för att få ett barn eller ett syskon. Infertilitetsidentiteten finns alltid inom mig, jag är en av alla ?barnlösa mammor?. Hoppas nu att bebisen kommer ut välbehållen och att spädbarnstiden också går bra. Finns med er i tanken och sänder styrkekramar i den fortsatta kampen, oavsett utfall <3 <3

Men jippiiiiiiii! Grattis och lycka till imorgon!
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-12-29 12:46:21 följande:

Hej, jag tänkte fortsätta skriva i denna tråd för jag är så nyfiken på hur det går för er?? Jag har börjat med spray nu- detta blir vårt fjärde eller femte försök- ska säga att jag inte har koll. Har gjort det långa protokollet innan och tror att det är bäst. Äggkvaliteten vill inte med mig bara...

Inte heller har det gått bra med Metforminet, har dålig mage och ingen viktnedgång ;)

Idag bröt jag ihop fullständigt. Detta året har varit otroligt tufft. Med flera IVF försök utan framgång och annat trassel på det. Med ett jobb som går på halvfart började jag plugga för att kanske kunna komma vidare- det har inte gett någonting alls. Så livet känns väldigt hopplöst just nu...

Idag ställde jag därför ett ultimatum till min man, att jag får köpa häst eller flytta till Stockholm. har jobbat i huvudstaden tidigare och har större chans till kvalificerat arbete där. Jag känner mig orättvis mot honom men jag behöver någonting positivt i mitt liv. Jag är lyckligt lottad för man och den finaste son jag kan tänka mig men ibland räcker inte det... Usch vad orättvis och barnslig jag känner mig nu

Tycker att du är helt normal. Den här resan äter upp en. Tycker det är rätt att försöka få in något positivt i livet. Hur reagerade din man på dina önskemål?

Hos mig tickar graviditeten på än så länge. Vecka 16 nu. Känner mig fullständigt ogravid och tror såklart att den är död där inne. Njuter inte ett dugg. Och jag vet att det är normalt efter 4 missfall. Men jag sörjer såklart att jag inte kan vara glad. Jag har grym ångest för att så många nu vet om. Om jag får missfall så är det många som måste underrättas. Igår kväll kom också alla tillfällen av dåligt bemötande i sjukvården ikapp mig. Bröt ihop och började älta allt för min man. Han frågade om jag ville göra nått med det. Skriva till patientombudsmannen eller nått. Men jag vet inte. Tror det hör till processen. Skiten måste ut.

Borde heller inte beklaga mig, för jag är ju gravid... eller är jag det :(
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2018-01-01 12:27:18 följande:
    Det är jätteläskigt att vara gravid. Speciellt när man fått kämpa lite extra för det! Varken du eller jag reagerar konstigt med tanke på vad vi går igenom. Självklart ska du anmäla/lyfta din behandling om du orkar. Själv insåg jag att mitt "meltdown" mest handlade om att få sörja alltihop. Du och din man har såklart sorg som hänger i sedan innan även när detta underbara händer er just nu. 
    Tills annat sker så är du gravid ;) Du behöver inte vara överlycklig i en gravdibubbla. För eller senare så kommer ungen ut :P
    Varma kramar!
    Haha! Ja, det har du rätt i! Jag tycker inte att du ska ge upp riktigt än. Min psykolog sa att man vet när det är dags att ge upp. Och man ska inte tvinga in sig i det hörnet. Men en häst låter som en bra idé tycker jag. På många fronter! Önskar dig ett fantastiskt 2018 fyllt av roliga saker! <3 <3 <3
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-01-01 19:17:55 följande:
    Om jag hade förmågan så skulle jag lyfta bort din ångest ifrån dig - jag lider med dig och de tankar du har. Hoppas verkligen den släpper tåget om dig snart! Stor kram och god fortsättning <3
    Tack fina! Jag hoppas att det vänder snart!
  • Emsoff

Jag hejjar och tror på er! Ni kan väl titta in här i gruppen ibland och berätta hur det går?

• Emsoff
    Jessa01 skrev 2018-01-02 19:43:28 följande:
    Självklart- och du med :)
    <3
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2018-01-18 18:21:17 följande:
    Ja jag håller alla tummar för att ingen någonsin ska behöva genomgå detta helvete någonsin igen. Idag bröt jag ihop på jobb. Måste sjukskriva mig denna gång pga hormoner och eftersom det riktigt söker mig denna omgång då det är den sista...
    Rätt beslut! Ingen idé att göra mer än nödvändigt! <3
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-02-16 10:07:51 följande:

Emsoff - hur är det?

Jag gjorde ÄP igår, 28 ägg, 13 mogna och 10 befruktade! Nu håller vi allt vi kan för att det blir ett lyckat återinförande på tisdag <3

Jag hoppas allt är bra med dig!

Men herrejisses vad ägg! Aldrig hört om något liknande resultat! Ja nu (jävlar) ska det gå bra!

Med mig är det bra. Vecka 23 nu och jag kände den senast igår kväll. Nu på morgonen har jag inte känt den och direkt sätter oron in. Så det är det som är jobbigast. Annars fysiskt är jag bara extremt trött. Jobbar gärna hemma så jag kan sova på lunchen.
  • Emsoff

Mariana! Såg att du var gravid!!! Hur går det?

Själv är jag i vecka 32. Känns fortfarande sjukt overkligt!

• Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-04-23 09:52:42 följande:

Ja det stämmer :) äntligen! Jag är i vecka 12 och varit och kikat på Lill 2 ggr ( v 7 & v 10) väntar och längtar till kub-ul som är om 2 v. Jag är rädd/lycklig/nervös/förväntansfull men framför allt försiktig, tar en dag i taget och tar inte ut ngt i förskott. Rädslan sitter i från förra gången.

Tänk att du är i v32! Underbart! Så nära, hur mår du <3

Håller tummarna stenhårt! Två veckor går fort! Det kommer gå fint! Ska ni ta reda på kön?

Jag mår bra! Foglossning, nästäppa och sammandragningar och förvärkar är det jag har. Sen att jag är rätt trött. Men vet inte om det är vanlig vårtrötthet.
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-04-26 08:49:05 följande:

Ja om vi får så vill vi veta vad det blir :)

Härligt att höra att du mår bra och vad mysigt med ett sommarbarn! Varmt lycka till!

När är du beräknad? Oktober?
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-05-07 13:42:54 följande:

Hej!

Nu har vi varit på kub ultra. Allt såg bra ut och bf blev 7/11. Vi är så lyckliga. Helt otroligt, man ska ALDRIG ge upp <3

Hoppas allt är väl med dig!?

Allt bra här! Bf om 8 dagar. Trodde det var på G idag, men värkarna avtog. Hatar denna latensfas! Undrar om den är till för att man ska önska sig smärtsamma värkar.
  • Emsoff

Glömdes kurva grattis till ett fint kub. Hade iofs inte trott nått annat <3

• Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-06-14 06:57:34 följande:

Tack <3 ska på RUL på tisdag hoppas ff allt ser bra ut. Åh vad härligt det närmar sig för dig! Jag har fått träffa en läkare och det blir planerat KS för mig. De avråder mig starkt att föda vaginalt igen. Jag skadades väldigt rejält vid födelsen av min son SR grad 4, och är inte helt återställd efter det så för att slippa bli inkontenent så rekomenderade de KS och när de la fram det så var valet inte så svårt :-S

All lycka till nu! Lova att uppdatera mig!!

Låter skönt på ett sätt med KS. Ligger just nu och är irriterad och besviken på min kropp. Har haft värkar av och till i 3 dagar nu. Slemproppen gick idag, men rimlig. Så var in och kollade så det inte var vatten. Vilket det inte var. Hon gjorde en hinnsvepning. Som drog igång värkarna lite, men nu har de avtagit igen. Hatar detta! Vill bara få föda barn nu.
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-06-15 21:36:59 följande:

Med sonen satte förlossningen igång ca 48h efter hinnsvepningen. Vet ju inte om det var det som gjorde det. Men hoppas för din skull! Lycka till nu och kämpa på!

Nu är han här! Lilla Herman! Föddes 02 den 17 juni! Vi är i mål! 3,5 års resa! Känns som jag sprungit ett maratonlopp!
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-06-19 17:21:16 följande:

Nu har jag varit på RUL, vi väntar en liten flicka :)

Lyckan är total! <3 Kram!!

Men vad härligt att höra att allt är okej! Vad hade ni för kön innan?
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2018-06-20 09:53:02 följande:

Vi har en pojke nu så verkligen jättekul! :)

Det blev en av varje för oss också, men tvärtom!
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017