Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Litet frö i magen - Beklagar att det inte blev plus. Har du fått testa prednisolon någon gång? (Kortisontabletter) och blodförtunnande sprutor (Fragmin) och tabletter(trombyl) ?.Jag har sett flera som lyckats med det. Du är välkommen till Atentråden om du vill veta mer.

"Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" heter tråden här på Familjeliv.

• UndrandeSökare
    Jessa01 skrev 2018-01-22 19:40:40 följande:

So far so good om man kan säga så... tre ägg med bra storlek och plock på onsdag. Det märks att jag inte är lika engagerad denna gången då jag helt har missat att ta levaxin... Inte är jag så bra på att ta folsyra heller 

Tänk på mig på onsdag!

Ett tips kan vara att köpa en dosett på apoteket för att lättare komma ihåg att ta folsyra och Levaxin. Då ser man direkt om man har tagit tabletterna eller inte.

Jag har flera stycken i olika färger och mönster
  • UndrandeSökare
    Jessa01 skrev 2018-01-24 22:07:28 följande:

En konstig sak som hände dock... De var tvungna att använda sig av ICSI för att spermierna inte var så rörliga... har aldrig hänt förr!
    Superunderligt... vet inte hur jag ska tänka kring det...

Har sambon varit sjuk och haft feber på sistone? eller bastat? tagit varma bad? eller gjort något annat som man inte "borde", det kan göra spermierna sämre har jag hört.
  • UndrandeSökare
    Jessa01 skrev 2018-01-26 10:03:25 följande:

Det blev ingen insättning idag. Livet känns mörkt och orättvist. Jag kommer signa ut ifrån familjeliv ett tag för detta var sista chansen och jag behöver sörja och glömma tanken på syskon. Jag håller tummarna för er som kämpar och är glad att många av er lyckas! Tack för allt pepp och stöd.

Du sa att de hade plockat sex ägg och använde ICSI på spermierna, men det blev ingen insättning? Var det inget alls av äggen som klarade sig?

Kan ni tänka er äggdonation så kan ju det vara en möjlighet.
  • UndrandeSökare
    Jessa01 skrev 2018-01-29 18:13:46 följande:
    Det var bara två som befruktades och de var mycket fragmenterade så kliniken bedömde att de inte var dugliga ????
    Det var tråkigt att höra. Har ni funderat över vad nästa steg blir?
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017