Mariana79 skrev 2017-08-23 14:24:34 följande:
Jag beklagar :(
Skönt att ändå få ut alla känslor för att sedan kunna ladda om. Jag är aldrig nöjd med mina gynekologer, men det är nog för att de tycker jag är överviktig och de har en benägenhet att påpeka det för mig varje gång. Jag vet att jag är stor (inte fet) och är så urbota trött på att höra det. Pga min övervikt så är det aldrig någon som kan se förbi det, att det kanske inte bara hänger på vikten att jag inte blir gravid. Jag försöker förklara att jag inte alltid varit överviktig utan normalviktig och trots det så blev vi inte gravid. Men läkarna vägrar tro att det är ngt annat som felar med mig. De är fullt fokuserade på att vår sekundära barnlöshet är pga vikten. Jag förklarar för dem att jag tom var större än nu när jag blev spontant gravid med vår son. Men det spelar ingen roll...
Så ja jag är missnöjd, men i mitt fall kan jag inte byta gyn. Man kan bli stressad över att ens läkare inte är Ok, så byt om du kan tycker jag.
Hon vi har får mig alltid känna mig som om jag sjåpar mig. Första återföringen vi skulle göra så nöp hon mig inuti fiffin med den där tången som öppnar upp med, jag sa då aj. För jag tycker inte det är nått man bara ska bita sig igenom. Och då himla hon med ögonen och sa -Hur ska det gå om du tycker detta gör ont. Och så har jag en krokig livmodertapp vilket resulterar i att dom får gräva en massa för att komma in. Och det gör jätteont, verkligen! Och hela tiden medans hon håller på och jag uttrycker att det gör ont säger hon -men detta ska inte göra ont, jag är jätteförsiktig. Alltså jag vill typ skrika fuck you kärringjävel! och springa därifrån. Vad tycker ni, det är väl inte jag som överreagerar?
Det är därför jag inte vill påbörja ny ivf, rädd att jag ska få henne vid nästa äggplock, förra gången fick jag den andra gynekologen och det funkade.