• Mizzys

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Förstår att det är jobbigt, är i samma sits.

Har ett barn på sex år, kom till genom det naturliga vägen på andra försöket.

Vi har försökt bli gravida i ca mer än fem år utan resultat.

De hittar inget konstigt på oss med, även testat ivf men blev inte gravid.

Hade gärna velat köra ivf igen men pengarna saknas och tanken på den sorg jag upplevde efter misslyckandet så vet jag inte om det är värt det.

Det är jobbigt och sorgligt, vår dotter frågar ofta när hon ska få syskon och varför hon inte har några Syskon.

I perioder är jag ofta väldigt nere och ledsen men sen tänker jag att jag har en underbar dotter.

Det finns ju inget vi kan göra, eller?

• Mizzys
    SaJoH skrev 2017-02-07 20:01:23 följande:

Jag förstår precis. Min son 4,5 år frågar om bebis väldigt ofta, och det skär i hjärtat.

Ja, vad kan man göra..

Hur gammal är du? Hur många ivf-försök gjorde ni?

Hej! Blir snart 34 och vi gjorde ett försök. Det är så dyrt så tyvärr hade/har vi inte råd ned tre försök.

själv då?

Kram

• Mizzys
    SaJoH skrev 2017-02-08 05:15:43 följande:

[quote=77390059][quote-nick]Myloveolivia skrev 2017-02-07 23:43:47 följande:[/quote-nick]

Jag är 35 och vi ska göra ivf i maj. Vi har inte gjort nåt ivf ännu, bara inseminationer. Så himla ledsen för att det inte går vägen. Är rädd för att inte heller ivf ska fungera.. Men har läst att man kanske måste göra det några gånger för attfå positivt. De har alltså inte hittat nåt "fel" på er? Inte på oss heller, jag förstår inte vad det kan vara... ????????????[/quote]

Förstår att man har större chanser att bli gravid om man gör det flera ggr. Fast jag har folk runt om mig som blivit gravida på första ivf försöket. Det är lite som en lott, ibland vinner man högsta vinsten.
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017