• Sthlmsthlm

Vi som är gravida efter ÄD 2017

GRATTIS!!
    Jag hade också lite beiga lutinusflytningar i början. Ökade då från 1 tablett progynon 3 ggr/dag till 2 tabletter/ 3 ggr dag.

När jag skulle trappa ner fick jag igen beiga/bruna flytningar, så jag fortsatte äta ett par veckor till, plus att jag trappade ner långsammare än plan. 

Vårt väntrum skrev 2017-06-22 07:10:52 följande:
    Ja precis!

Denna vecka har jag samma koordinator för Veronika har sem till 27/6. Inte alls samma förtroende för Katerine.

Jag tog en till progynon å gick å la mig. Dom är på 2gm för mig med.
    Ska man behöva ha hjärtat i halsgropen vid varje toabesök :( ?
  • Sthlmsthlm

Dammar av den här gamla listan från januari. Börjar närma sig för några, och några nya har kommit in! :)

Tror det behövs lite uppdateringar :)

Sessan2016, AVA Peter, BF Juni
    Dreamz, BF 3/7
    Gulsippa400, ET 19/11, BF början på augusti (enäggs-tvillingar)
    Elvira74, 21/11, BF augusti (enäggs-tvillingar)
    Sthlmsthlm, 41 år, AVA Riga, FET 23/11, BF 10/8 
    Vickan12, 42 år, AVA Peter, ET 14/12, BF augusti (tvåäggs-tvillingar)
    Thejar, Tjeckien, ET 21/12, BF 8 september
    Woo,

• Sthlmsthlm
    UndrandeSökare skrev 2017-06-22 14:51:43 följande:

Sthlmsthlm- Dreamz har redan fått sin son tror jag (det var väl hon som blev inlagd för HF)

Ja det stämmer!
  • Sthlmsthlm
    Vårt väntrum skrev 2017-06-22 11:54:40 följande:
    Tack!!!
    Ser vi har samma klinik! Oj så du åt 6st per dag? Hur länge?
    Vill att Veronika ska komma tillbaka. Får så sjukt korta svar av Katerin å inte svarar hon på allt heller. Tex: vad gör jag om det blir brunt i helgen?
    Jag gick tillbaks och kollade och tror Veronika skrev att jag skulle ta 2*2 per dag, men jag är ganska säker på att jag tog 2*3. Tror inte det är så noga. Men första beiga fick jag innan testdag, andra runt vecka 9 då nertrappningen började (gjorde då extra ultraljud). Så jag åt nog 6 per dag från ruvning till typ vecka 11-12. 

Slutade med lutinus i februari och det känns så avlägset nu med all medicinering. Snart är du förbi den där jobbiga fasen och bara kan njuta!
  • Sthlmsthlm
    La Conejita skrev 2017-06-26 17:14:09 följande:

Ja, orolig nästan hela tiden jag med. Och superorolig när det kommer rosa eller rött.

Gulsippan: Ja, det stämmer, har gjort dubbeldonation. Killdonatorn är en dansk ingenjör och assisterande professor, tjejen en jurist och löpare. Det var en som frågade "mamman och pappan, har de inte träffats?". Tycker det är irriterande att kalla donatorerna mamma och pappa, speciellt när man redan har hört att jag kallar dem donatorer.

Så irriterande. Vem är det som säger då? 
    En donator är verkligen inte en mamma eller pappa. Däremot har de varit snälla att låna ut en cell. Men det gör ingen förälder!
  • Sthlmsthlm
    Maran73 skrev 2017-06-29 08:37:39 följande:

Sista veckan m kladdiga progesteronvagitorier inledd! En på kvällen bara dessutom. Ska bli SÅ skönt att slippa dem helt!

HALLELUJA-moment!!
    Fy fasen vad skönt det var att sluta. För min del visade det sig att lutinus-flytningarna gett mig svamp, och det tog ett tag innan jag fattade varför flytningarna inte avtog mer när jag slutade (frågade barnmorskan som sa att allt var normal...). Så ett tips är att vara vaksam på det. Fick en rejäl kur av läkaren mot svamp och fick ytterligare ett halleluja-moment. :D
  • Sthlmsthlm
    Maran73 skrev 2017-06-28 19:12:46 följande:

Alltså, min MAGE! Om man jämför den med en bil som går m en snitthastighet på säg 110 km/h på motorväg, så går min "bil" ungefär 110 METER per timme!! Gaaaah! Ser höggravid ut efter lunch och framåt... gasig och utspänd som en tunna. Och magkatarr igår... Urk! Som tur är är jag iaf inte direkt förstoppad, även om det är mkt "trögare" än normalt. Bläääää.

Behövde gnälla lite...

Fler tips :)
    - Inolaxol är som gummi-strössel man kan ta med yogurt, som sväller i magen och gör att allt rullar på bättre. Har kört detta sen vecka 12 kanske, funkar hur bra som helst. Hjälper att motverka hemorojder också.

- Losec. Fick ok från min läkare att äta det då jag haft problem tidigare med katarr etc. Det är SÅ effektivt mot halsbränna och liknande. Jag rekommenderar alla att köra receptfri losec en om dagen istället för Rennie och liknande. 
  • Sthlmsthlm
    Vårt väntrum skrev 2017-06-29 14:42:26 följande:

Härligt tjejer!!

Vad skönt att få bukt med svampen och att få sluta med lutinus. Det längtar man ju efter!!

Idag är första dagen på en vecka det inte varit nå rosa/beige slls i Lutinus för mig. Så skönt.

I övrigt är jag så orolig. Eg vet jag inte varför. Kanske för att sllt känns overklgt än. Skulle vilja testa varje gång jag kissar men de kan jag ju inte. 7 tester ljuger inte.

Vi skulle ha fått komma på vul imorgon men läkaren är sjuk så antagligen nästa v. Typiskt. Hade verkligen velat se ett hjärta imorgon...

Jag känner mig spökgravid. Förutom huggen på sidan som jag haft hela tiden å ömmande bröst så mår jag tipptopp. Tidigt än. Jag vet. Men iom allt känns så overkligt hade man velat haft massor m symptom.

Visst. Några mornar nu har jag tyckt min parfym luktar satan å min chef snus...

Är nog bara ni här inne som kan relatera till min oro.

Fler som haft få symptom?

Jag hade inga symptom alls (eller ja samma som vid alla misslyckade IVF; lite mensvärk och drag, lite svullna bröst etc, men inget specifikt). För mig kom de heller aldrig. Inget illamående, inga cravings, normal energinivå etc etc. Den växande magen är främsta "symptomet". Brösten tog ett skutt i storlek först runt vecka 16-20 kanske. Är i vecka 35 nu och har fortfarande inga krämpor. Sover lite sämre vissa nätter och har en zumba-unge i magen som håller igång dygnet runt. :) Kan träna precis som vanligt.

För mig var ultraljuden det som gjorde det hela verkligt, speciellt i början. Man tror ju att alla graviditeter ska vara svåra och jobbiga! Kanske för att de är de man hör talas om... 
  • Sthlmsthlm

Tipsar om inolax igen. Fungerar förebyggande och inte bara som "propplösare" :) tycker det är svårt att äta så bra så att det gör den skillnad man behöver.

• Sthlmsthlm

Börjat få lite svag mensvärk till och från. Mest morgnar. Är det förvärkar månntro? Någon som vet? Är i vecka 35. :)

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017