Micro - Vilken medicinering får du? Är det trombyl, blodförtunnande sprutor, kortison och Intralipiddropp?
Eller bara östrogen och progesteron?
Har du gjort immunutredning hos Serum eller Dr D tidigare? Jag gjorde det hos Dr D och han hittade att jag har koagulationssjukdom så måste ha trombyl och blodförtunnande sprutor hela graviditeten annars blir det proppar i moderkakan och fostret dör.
Detta hade jag aldrig fått veta om jag inte rest till Dr D för utredning. Missfallsutredningen i Sverige var jättedålig, de tog för få prover. Jag gjorde Dr Ds behandling men blev missfall ändå, jag kontaktade då AvaRiga och fick göra sperm dna fragmentationstest hos dem och fick då veta att det var fel på spermierna.
Så nu gör vi dubbeldonation plus PGS (de rensar då bort alla onormala embryon dag 5, så man vet att man endast får embryon insatta som är normala kromosommässigt. Eftersom de onormala enbryon endast blir minus eller missfall). Jag använder både tombyl, blodförtunnande sprutor och kortisontabletter och satte in 2 färska normala embryon och plussade på första försöket. Hcg var 51700 den 25/4.
Så fråga din klinik om du kan få testa med trombyl, blodförtunnande sprutor och kortisontabletter (vanligast Prednisolon) vid ditt nästa försök.
Annars om de vägrar eller om även nästa försök skulle misslyckas, så sök dig då till Serum eller Life clinic i Aten för en immunologisk utredning föreslår jag.
Ibland måste man tyvärr söka flera olika klinikers hjälp, och få några pusselbitar på varje ställe.
Hoppas det går bra för dig !