• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

UndrandeSökare skrev 2017-05-02 10:02:18 följande:

Hur gick det hos Gyn idag? Såg han något hinnsäck?

och vad blev resultatet på hcg hos Werlabs från i fredags?

Urintest kan ju vara felaktiga tyvärr....

Hej! Min gyn har SEMESTER denna vecka, sååå typiskt... Så jag avvaktar t nästa vecka, säkert lika bra det! Inget svar fr Werlabs ännu.. ska mejla dem snart o kolla! Gaaah...
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-05-02 19:18:43 följande:

Och inga ömma bröst längre heller...?!

Herregud, fråga INTE mig, ha ha, inget är ju riktigt som man tycker att det ska vara... Säger t dig som du sa till mig: oroa dig inte! CB digital slog över fint, så då har HCG ökat. Betr flytningarna har jag en gravid kompis som tar Lutinus nu och även i cykler som inte blivit plus, och hon säger att hon märker en skillnad nu när hon är gravid, att det blir mindre Lutinus kladd. Själv har jag inte märkt ngn skillnad dock, kladdar alltid oavsett status tycker jag.
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-02 10:02:18 följande:

Hur gick det hos Gyn idag? Såg han något hinnsäck?

och vad blev resultatet på hcg hos Werlabs från i fredags?

Urintest kan ju vara felaktiga tyvärr....

Så, nu har jag äntligen fått provsvar! HCG är/var (i fredags) 2950, vilket är en dubblering varannan dag och liiiite till. Ligger uppenbarligen i den lägre delen av normalskalan, men ökningen är ju huvudsaken. Drar en stor och lättad suck! Tills jag börjar nojja igen då... ha ha. Tror jag avvaktar med gyn ett par veckor, såvida inte flytningarna övergår till blod el jag får ont eller så. Tänker att mitt urin ev inte var tillräckligt koncentrerat f CB digital, kissar ofta och det går extreeeeemt sällan en hel natt utan att jag är på toa... Jaja.
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-05-02 20:22:31 följande:

Så härligt att höra ang ditt Hcg :)

Nä, nu får det vara nog med allt nojjande! Man oroar sig när man känner något och när man inte känner något, haha... Så psykiskt påfrestande detta!

Bara att hålla ut och kanske försöka njuta fram till första ultraljudet.

Japp, håller med, ska försöka njuta också nu!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-02 22:29:38 följande:

Maran - Synd att din gyn har semester, men vänta gärna med vul till v.8 om du kan hålla dig. Då ser man hjärtslag om det finns något.

Om du kan, försök sysselsätta dig med något roligt på fritiden så du inte oroar dig för mycket, gör något du blir glad av istället. Oroar man sig för mycket blir man ju bara ledsen....

Dr D i Aten (immunläkaren jag varit hos) brukar säga att urintest inte är så exakta, mycket bättre med blodprov. Så strunta i fler urintest och ta några fler hcg om du vill följa utvecklingen i stället.

Du kan ju ta så många blodhcg du vill hos Werlabs

Håller med dig, är nog onödigt att göra några VUL nu, så det var nog BRA att han hade semester! Märkligt nog hade jag ett blodprov "tillgodo" sa labb, Werlabs har nog dubbelregistrerat min betalning eller något. Så det tänker jag utnyttja iaf, sen kanske jag nöjer mig.

Expert på att oroa mig, men gör så gott jag kan. Känner mig iaf mkt lugnare nu när jag vet att hcg iaf ökat som det ska. Nu är jag såååå trött, god natt! <3
  • Maran73

Jahapp hörrni, ropade hej för tidigt... nu blöder jag... Ska försöka hitta en gyn som kan ta emot mig för VUL enl klinikens önskemål, ska testa gyn skuten på SÖS först. Har inte ont och det är inga JÄTTEmängder, inga klumpar... men ändå... Usch!!! Rapporterar mer sedan.

• Maran73
    Gulsippa400 skrev 2017-05-03 19:10:30 följande:

Ditt hcg har väl dessutom ökat som det ska! Jag tror inte loppet är kört :)

Tack Gulsippa... vi sitter i väntrummet och gör det man brukar göra i väntrum: sitter och har tråkigt... stön! Jo det har ökat som det ska hittills, men sista var i fredags, får se hur det skött sig under helgen... De har tagit nytt test nu.

Bara att vänta och sedan borde vi väl vara en aning klokare i alla fall!
  • Maran73

Börjar om... Alla tummar hjälpte! Lite torkat blod och ngt som KAN vara en liten liten spricka vid livmodertappen kunde läkaren se, inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Who knows... iaf, vi såg ett litet hjärta!!! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (5+6), och gulekropp. Allt annat såg finfint ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Såååå lättad! Tack för ert stöd!

• Maran73
    Sus4nne skrev 2017-05-04 03:40:06 följande:

Åh, Såå roligt att höra <3

Jag fick också en liten blödning igår vid ett toabesök och sen inget mer så känner mig lite lugnare nu då.

Så skönt att allt var ok och såg bra ut

Kram

Jaaaa SÅ skönt... Nä, nu TÄNKER jag faktiskt ta det lugnt om jag inte har några riktigt alarmerande symtom (t ex blödningen Hugo plus riktiga kramper osv). Man får väl köpa dessa lite mindre blödningar helt enkelt... kram!
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017