Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hur gick det hos Gyn idag? Såg han något hinnsäck?
och vad blev resultatet på hcg hos Werlabs från i fredags?
Urintest kan ju vara felaktiga tyvärr....
Och inga ömma bröst längre heller...?!
Så härligt att höra ang ditt Hcg :)
Nä, nu får det vara nog med allt nojjande! Man oroar sig när man känner något och när man inte känner något, haha... Så psykiskt påfrestande detta!
Bara att hålla ut och kanske försöka njuta fram till första ultraljudet.
Maran - Synd att din gyn har semester, men vänta gärna med vul till v.8 om du kan hålla dig. Då ser man hjärtslag om det finns något.
Om du kan, försök sysselsätta dig med något roligt på fritiden så du inte oroar dig för mycket, gör något du blir glad av istället. Oroar man sig för mycket blir man ju bara ledsen....
Dr D i Aten (immunläkaren jag varit hos) brukar säga att urintest inte är så exakta, mycket bättre med blodprov. Så strunta i fler urintest och ta några fler hcg om du vill följa utvecklingen i stället.
Du kan ju ta så många blodhcg du vill hos Werlabs
Jahapp hörrni, ropade hej för tidigt... nu blöder jag... Ska försöka hitta en gyn som kan ta emot mig för VUL enl klinikens önskemål, ska testa gyn skuten på SÖS först. Har inte ont och det är inga JÄTTEmängder, inga klumpar... men ändå... Usch!!! Rapporterar mer sedan.
Ditt hcg har väl dessutom ökat som det ska! Jag tror inte loppet är kört :)
All
Börjar om... Alla tummar hjälpte! Lite torkat blod och ngt som KAN vara en liten liten spricka vid livmodertappen kunde läkaren se, inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Who knows... iaf, vi såg ett litet hjärta!!! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (5+6), och gulekropp. Allt annat såg finfint ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Såååå lättad! Tack för ert stöd!
Åh, Såå roligt att höra <3
Jag fick också en liten blödning igår vid ett toabesök och sen inget mer så känner mig lite lugnare nu då.
Så skönt att allt var ok och såg bra ut
Kram