• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

GrodanS77 skrev 2018-07-23 15:15:40 följande:

Ja här är det varmt också. Urk!! Men som tur är så har vi en luftvärmepump som vi kan köra AC på men den kyler bara nedervåningen. Så sitter mest inne tyvärr. Ville inte ha henne ute i för hög temperatur eller gassande sol. Det blir ingenting gjort i trädgården kan man väl säga... Men å andra sidan växer det inget nu heller...

Här rullar det väl på hyfsat bra. Hon sover lite lite på nätterna tycker jag jag är suuuuupertrött. Ammar allt mellan 30min till 3timmars mellanrum. Tyvärr är det max en 3timmarsomgång per natt. För det mesta är hon glad och vi har hört det första skrattet. Denna veckan har hon dock varit lite mer kinkig efter att ha fått magvaccinet.

Hur mycket låg era 2 månaders på golvet/babygymmet? Lilltjejen är inte alls särskilt intresserad. Funkar 2-5min åt gången. Läste nånstans att 30-90min per dag ska de öva. Det blir många gånger på en dag...

Hallå där! Urk var ordet.. men har E ute i skuggan med så lite kläder som möjligt, om det fläktar lite är det skönt! Fast ordentlig skugga kan vara svårt att hitta ibland.

90 minuter??? Vilken värld lever de i??? Hahaha, den var rolig. Som kanske framgår så var E inte i närheten av några 90 minuter, knappt en halvtimme ens. Samma som din, gymmet mer poppis nu (7 mån snart) när hon kan ta i sakerna bättre, röra sig mellan dem osv. Hon övade liksom på oss istället, lyfte upp huvudet från mitt bröst och sådana saker. Hon har börjat krypa redan även om det går lite långsamt då tekniken behöver finslipas, men uppenbarligen går det att öva och bli stark utan att ligga på golvet eller i gym särskilt länge..
  • Maran73
    GrodanS77 skrev 2018-07-24 10:52:14 följande:

Haha, ok då låter det som jag inte behöver vara så orolig! Lilla A övar också när hon ligger på oss. Har märkt också att det är mycket roligare för henne om man kan ha huvudet i samma höjd som henne. Så har lagt henne i soffan ibland och satt mig på golvet. Då är roligare att lyfta på huvudet har jag märkt.

Sist vi träffades så diskuterades det lite smått ang syskon. Något ni andra funderat på mer? Funderingarna har kommit, mest min man som lyft frågan. Jag känner mig stressad över det. Vill vara här och nu med henne inte leta klinik osv men samtidigt så känns det som att om det ska bli syskon så bör vi försöka om ett år senast.

Ja du.. fler än ett fanns ju inte på kartan innan E kom, inte ngt vi ens tänkte på öht. Som jag berättat tror jag så satte ju vår BM griller i huvudet på mig under förlossningen när hon frågade om behandlingen och tyckte att det ju ÄR roligt med syskon när ni nu har fler embryon i frysen?? Och när det sen kom ut en så underbar liten varelse.. Tja, det diskuteras här också! Inga jämnåriga kusiner, liten släkt och vi planerar dessutom att flytta från den släkt vi har inom ett par-tre år sådär, ut till landet. Så tänker att det kan bli lite ensamt för E också.. Som det känns nu väger det åt Ja, men det varierar en del.. Är ju ingen lammunge heller, fyller 45 snart. Som du säger måste vi i så fall också sätta fart igen ganska snart. Svårt!
  • Maran73

Halloj!

Grodan, vi var på AVA Riga och är förstås nöjda.. Men de baltiska länderna går bort om ni vill ha öppen donation tyvärr. Finland har öppen vet jag, och Island? Finns trådar om detta på FL tror jag. Ang att pumpa var det typ omöjligt med sonen, läckte heller inte mjölk. Denna gång funkade det att pumpa (men E tar ju flaska om det behövs så det var bara när hon behövde extra tillägg i början som jag pumpade f att hålla uppe mjölkproduktionen) och jag läcker ibland som ett såll. Mkt märkligt.. Tyckte iaf elektrisk pump var överlägset!

• Maran73
    GrodanS77 skrev 2018-07-29 23:18:26 följande:

Aha, det visste jag inte om de baltiska länderna. Trodde man på vissa kliniker kunde välja. Hmm... Ja, jag får läsa på lite och se vad det finns för alternativ. Men har fått för mig att Finland har lång kö. Och har inte de samma åldersgräns som Sverige?

Jag läcker också mjölk lite här och där så jag tänkte att det borde gå bra att pumpa. Vad har du för märke på pump?

Hmm nä de har kö men inte alls lika lång som i Sverige vad jag förstår. Ingen aning om åldersgräns.. men, Google is your friend. Vi hyrde pump på Södersjukhuset, har för mig att det var Medela!

Märkt m båda barnen att amningen fortsätter att etablera sig ganska länge, E är ju 7 månader nu och det ändras fortfarande, kommer mer och mer mjölk. Skulle jag pumpa nu skulle jag nog få ut myyyycket mer än den dryga halvdecilitern jag fick ut i början. Styrs av kraven vad det verkar! Större bebis=mer mjölk.

Ang sömn så har vi haft tur m E, hon har inga rutiner när det gäller läggtid på kvällen, verkar styras mkt av ljuset då hon somnat senare och senare sista månaderna.. Varit allt mellan 18.00 (bara på vinter/vår) till 23.00 nu på sommaren. Vaknar dock oftast runt 7-8, eller senare ibland men är mer undantag. Har lite uppvaknanden tidig natt då hon vill amma, och tidig morgon ibland, blir dock mindre och mindre ju större hon blir. Så en 5-6 timmars sammanhängande sömn SKULLE jag få om jag lade mig i tid.. ;-D
  • Maran73
    Ash74 skrev 2018-08-17 07:51:48 följande:

Hej! Liten uppdatering från mig. Förlossningsdatum Passerat med snart en vecka men inget har hänt ännu. Är det många ÄD-gravida som måste bli igångsatta? Har fått tid för igångsättning nästa vecka (v 41+0). Hoppas ni alla mår fint!

Hej hej! Är det redan dags??! (haha, jag vet, alla andra tycker graviditeten har gått såååå snabbt.. )

Många landsting har ju som rutin att sätta igång förl vid ÄD, så hur många som MÅSTE bli igångsatta är nog svårt att säga. Gå en vecka över är ju helt normalt liksom. Men, hörde en läkare som tyckte att vid lågt AMH (vilket ju bör vara rätt vanligt vid ÄD) så verkar förlossningen vara lite segare att kicka igång, både naturligt/av sig själv och med mediciner/hjälp. Men det var ju bara en läkare det.

Hoppas allt går bra, ser fram emot rapport! Kram!
  • Maran73

Liten uppdatering härifrån då: E växer o frodas, ål-kryper med en jäkla fart, reser sig mot t ex skötbord och vagn och står o vinglar, försöker klättra upp tok-Fian.. Om 2 veckor är det dags för pappa att vara hemma i 8 månader. Både vill och vill inte börja jobba.. skönt gå på toa ifred osv, prata med vuxen röst om vuxensaker, meeeen har grav separationsångest förstås. Jaja. Igår konstaterade vi att både jag och mannen lutar åt ett JA till syskon! Vi är inte kloka..

Ha det!

• Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2018-08-17 08:47:04 följande:

Spännande att börja jobba! Hur gammal är hon nu? Och kul att din man ska vara hemma! Har du börjat rida igen? Jag hoppade upp igår efter 10 v utan ridning, kändes underbart och precis som förut, fast idag har jag lite träningsvärk här och där:) Red ju till v 39 så det är nog bara köra på igen, ska hoppträna på tisdag:)

Vår tjej är 9 v nu och världens snällaste! Fortsätter det så här blir det definitivt syskon:) När tänkte ni er i tid? Vi tänker nog en resa till st Petersburg nästa sommar om inget annat händer.

Ta hand om er!

Ha ha, njaaäää spännande vette sjutton, rätt less på mitt jobb, men lite kul ska det bli då jag inte är less på kollegorna osv. E blir 8 månader den 28:e, det går ju såååå fort!!! Och jag fyller 45 på onsdag, ryyyyys... Men d e bara en siffra, eller hur..?

Jo, började förra terminen, jätteroligt! Och nu har jag precis hittat ett ställe att vara medryttare på, de har 7 hästar och för lite tid. Och så tar jag lite lektioner av en annan tjej, markarbete som tömkörning t ex. Bra kunna inför hästköp sen.

Hmmm i så fall blir det nog någon gång under sen vår, tänkte planera en aning bättre denna gång så den ev nr 3 slipper födas på julafton eller så!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2018-08-17 11:40:26 följande:

Ålder är bara en siffra sålänge livmodern är pigg och fräsch:) Perfekt när man kan planera för BF, tyckte mitten av juni var toppen men tänker oss nog typ början av maj om man får välja haha. Vi har ju bara 3 i frysen så inte säkert det funkar med upptining osv och jag vet inte om jag har lust att börja om med ny donator och så. Men det löser sig med tiden!

Klart du ska köpa häst också, två småbarn och en kuse då vet man vad man ska göra iallafall:) Jag har ju Medis på min häst och tänker försöka rida typ 3 dagar i v om det går.

Två kusar är planen, de måste ju ha sällskap! Men det dröjer, vi måste flytta ut på landet först.

Ha ha, tänk om vi kör insättning samtidigt, kul ju!!! Maj är vad jag tänker också nämligen. Vilken gyn gick du hos i Sthlm?
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2018-08-17 12:57:41 följande:

Vi fick ju hjälp av vår Ivf klinik men det är ju inte säkert dom vill hjälpa oss igen. Kliniken hade nåt samarbete men någon gyn på söder som jag inte minns vad den hette. Lite knepigt är det ju när man måste få en del hjälp dom inte är vana vid här. Men det löser sig! Så första försöket för oss måste väl bli i typ juli nästa år:)

Ah, så var det ja. Vänta nu, maj var det ju! Nu har vi bestämt maj serru.
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2018-08-18 09:37:47 följande:

Mena ju att vi vill ha bebis i maj:)

Jahaaaa då förstår jag! I mitt huvud är början av året bra, och 2 år mellan syskonen känns perfekt. Men, människan spår och gud rår heter det ju..
  • Maran73
    Mamma DA skrev 2018-08-20 23:37:40 följande:

Hej

Hade BF den 4/9. Den 13/8 v 37, 36+5 kom vårt lilla underverk till världen, i ett akut snitt då jag blev allvarligt sjuk. De misstänkte moderkaks avlossning men jag blev sämre efteråt, de visade sig att jag fått en mjältinfarkt, desamma som hjärtinfarkt fast i mjälten. En propp i artären in till mjälten. Kan göra historien lång men hoppar de. Jag mår ganska ok, har en fantastisk man. Våran flicka mår bra sen dag 1 hon var 50cm lång och 3182g ren kärlek. Nu kämpar vi att få amningen att funka. Trevlig kväll.

Men vilken jäkla otur!!! Fast ändå tur att vi har fantastisk vård och att du fixade det. <3 Grattis (igen) till det underbara underverket. <3 Hon är ju såååå söt!!! Ta det så lugnt du kan och hoppas på snar bättring. Kram!
  • Maran73
    Ash74 skrev 2018-08-24 16:57:14 följande:

Hej allihop! Grattis Mamma D till er flicka!! Vad skönt att det gick bra trots mjälten! Tack för era fina svar på min tidigare fråga om igångsättning. Vi blev igångsatta i söndags och vårt lilla underverk slank ut i måndags eftermiddag. Igångsättningen gjordes med 5 doser cytotec (prostaglandin) som skulle få igång värkarna. vi gav oss efter sista dryckdosen ut på långpromenad vilket var bra! höll oss ute så länge det gick. vid läkarundersökningen var jag 5 cm öppen o hinnorna punkterades. En kvart senare var underverket född! så att ta hål på hinnorna sätter verkligen fart på förloppet. CTGn var däremot väldigt störande tycker jag o registrerade inte alls de värkar jag kände.

En liten gosse fick vi som är pigg o äter konstant. amningen har kommit igång bra. massor med hälsningar till er alla!

Stort stort grattis!!! Vilken underbar känsla det är, njuuuut! <3
  • Maran73
    KajsaK skrev 2018-09-06 10:16:21 följande:

Stort grattis till MammaDA och Ash74! <3

Här är det full rulle! Lillan masar sig fram för fullt sen en tid och fort går det! Vem behöver träna på gym liksom när man har henne att hålla koll på :)

Hon har haft sin första förkylning vilket var jobbigt nattetid. Sen fick vi åka till vc och ta bort en fästing som bitit sig fast i hennes öra, fyyyy farao så äckligt! Får panik av såna kryp! Så ni som har katt å hund och är i skogen mkt, kolla era små!

Vi började ju med smakprover när hon va 4 månader vilket gjort att hon inte bajsar lika ofta, tidigare varje dag, nu har hon inte bajsat på sex dagar... har slutat med proverna nu några dagar och ger plommonpure och ammar men det kommer inget bajs... tips? Hon pruttar mkt, känns inte hård om magen, men vaknar och verkar ha ont på natten.

Hon sover ff dåligt, vaknar minst tre ggr/natt och ska äta, och vaknar där emellan och skriker, så min sömn är typ obefintlig, är som en zombie på dagarna...

Tips för hennes mage? Bör man ringa BVC eller är det vanligt att det blir så här när de små börjar äta annat än bröstmjölk? Eller det förstår jag ju att det blir knas i magen på dem, men bajsuppehåll på en vecka?

Hallå hallå! Jobbigt med magen.. Vet iaf att bajsvanorna helt klart kan förändras när man börjar introducera vanlig mat. Och att det kan gå en vecka men om det förändras över en natt börjar man ju undra.. Iaf, ring BVC tycker jag, de har ju stenkoll på sånt här och är bra på att lugna en. Andra tips: kolik/babymassage sätter fin fart på vår lilla unges mage! I princip alltid kommer det en bajsblöja efter några timmar. Har slutat med daglig massage för några månader sedan men tar till det om jag tycker att bajset gömmer sig för länge. Annars skulle jag köpa Laktulos lösning på apoteket och ge, är ju helt vanligt mjölksocker. Nuförtiden verkar det godkänt även f bebisar, finns iaf dosering för barn under 1 år i Fass. 5 ml som kan blandas ut m ngt mos eller vätska.

Här rullar det på, började jobba i måndags vilket känns ok för det mesta även om det är jobbigt att gå på morgonen eller när man hör henne gråta el gurgla i bakgrunden i mobilen. Men går inte och deppar på kontoret så att säga. Jobbigt är dock brösten, mjölkstockningen kom som ett brev på posten. Urk! Men mkt värme och att mannen kommer med bebis t kontoret en gång per dag framöver, samt mkt amning övrig tid, kommer nog lösa det hela hoppas jag. I maj är det min tur att vara hemma några månader till. <3
  • Maran73
    KajsaK skrev 2018-10-05 14:51:54 följande:

Halloj alla hoppas allt är bra! Var så tyst här i tråden :)

Lillan bajsar nu ca 1ggr/vecka sen vi började med smakportioner, jag ammar ff var 3:e timma dygnet runt. Hon verkar inte lida av att inte bajsa så ofta utan det är full fart och alltid glad. Nu sen nå dagar har hon dock kommit in i nån gnäll fas, grinig och mammig mest kvällstid. Undrar när de små brukar börja sova ?hela? nätter??

Hur går det att jobba nu Aran? Vant dig vid att inte ha lillan runt dig på dagarna? Och hur går det med mjölkstockningen, har den gett med sig?

Hur ska ni andra göra med mammaledighet? Hur länge ska ni va hemma? Jag funderar på att vara hemma 1,5 år.

Kram på er!

Hallå där! Till dig och alla andra. Glad Fick en lugn stund på jobbet, vilket man sällan får hemma nu för tiden, haha. På kvällarna orkar jag bara läsa i trådar och skriver sällan. Men tänkt svara lääänge. Nu så! Ang sömnen så kan jag meddela att vårt hjärtegryn börjat sova hela nätter sedan någon månad tillbaka (dvs runt 9 månader), men det är inte varje natt utan händer bara då och då. Vanligtvis vaknar hon och vill bli flyttad till vår säng, eller bara lugnad, en el flera ggr per natt. Detta är dock "hörsägen" då jag har blivit tvungen att sova i ett annat rum sedan jag började jobba, för om jag så bara kikar in genom dörrspringan (och hon ser mig) så blir hon jääääätteledsen om hon inte får tutte.. stökar och stökar och jag får inte mkt sömn.. Hon har däremot gått med på att låta sig nattas av pappa i sin spjälsäng eller vid svårigheter på hans mage/bröst, men det funkar INTE för mig, då är det bara tutte som gäller fortfarande. Envisa unge.. GladHjärta  Iaf, mat behöver hon ju inte, vid det här laget är det närhet som är grejen och det är troligtvis väldigt olika för de små liven när de börjar känna att det är OK att sova själva utan att vakna osv. Ang jobbet så går det bra, jobbat sedan 3 september och det rullar på. Men visst, det kan vara fruktansvärt jobbigt att t ex gå på morgonen när hon börjar gråta sådär hjärtskärande ledset bara för att hon blir överräckt till sin pappa, till på köpet efter att jag flera ggr "avvisat" henne för att göra mig iordning. Hon är lite mammig.. det går bättre ibland och sämre ibland.. Iaf, det går ju över snabbt när jag väl har gått, ungefär som att skola in på förskolan faktiskt! På jobbet går det bra, men bebisabstinens kommer jag nog lida av tills jag får vara hemma igen i maj ca 3 månader. Med det sagt, det ÄR även skönt att få umgås med vuxna, fika och gå på toa i lugn och ro, osv. Flört Just det, mjölkstockningen gav sig snabbt, värme och mkt amning löste det på bara ett par dagar. Ammar mkt mindre nu, morgon och kväll i princip, mer el mindre beroende på Elsas humör, haha, hon har t ex varit förkyld nu och väldigt hängig, klängig o tuttig. Planerar att sluta i samband med att mannen tar henne med till landet ett par dagar i november, då blir hon faktiskt 11 månader snart och det kan räcka tycker jag! Trodde aldrig att jag KUNDE få en tuttigare bebis än sonen var, men det gick visst, haha. Skrattande Oj, vad långt detta blev! Märks att jag inte skrivit på ett tag..

För övrigt tränar sötnosen mkt på att balansera och gå längst möbler, kryper i full fart sedan flera månader, säger da-da-da, ma-ma-ma, skrattar, busar, kastar saker för att få dem tillbaka av oss om och om och om igen.. Härligt och hjärtat svämmar ständigt över!!! Hjärta

Nu vill jag höra om era bebisars utveckling, bring it on! Kram på er alla.
  • Maran73
    KajsaK skrev 2018-11-12 11:05:47 följande:

Hej tjejer! Hoppas det är bra med er!

Nu är jag på riktigt helt jä-la mörkrädd! Har typ svindelkänsla.

Jag fick ju i samband med barnlöshetsutredningen för fyra år sedan veta att jag var i förtida klimakterie och därav ej kunde få genetiskt egna barn. I exakt samma veva så hade jag min sista mens och har sedan dess i fyra år har jag enbart fått blödning var tredje månad med Provera.

Lördag för två veckor sedan på morgonen så fick jag helt plötsligt en blödning, mens, som varade fem dagar. Ett par veckor innan det så började jag få massa flytningar som jag trodde berodde på alla hormoner med amning osv samt ömma bröst, vilket jag trodde va för att lillan börjat bitas. Inte en tanke att det kunde va mens på G!!!

Ringde kvinnokliniken då jag tyckte detta va sjukt märkligt att jag efter fyra års frånvaro fick mens.

Idag ringde läkaren upp och jag ska få ta nya fsh och amh prover, något kan ha startat igång sa han...?! Och han föreslog allvarligt flera ggr att jag och sambon borde ha sex NU.

Men om proverna ff visar dåliga värden ska jag få komma på fler kontroller för då kan det vara något annat, mindre roligt på G...

Men så här: har proverna tidigare visat fel, har jag kunnat få egna genetiska barn, är jag sjuk? Vad händer...

Nu snurrar det många tankar!

Var bara tvungen att skriva av mig...

Kram på er!!

Hallå där!

Coolt att det kan kicka igång sådär igen! Såhär går min amatör-teori: det är inte första ggn jag hör detta, graviditet, förlossning etc verkar kunna sätta igång maskineriet igen hos vissa. Läst det i t ex en ÄD/ED grupp på fb. Så att proverna visat fel är tveksamt, spec med tanke på att din mens upphörde, att ni försökt länge (väl?) utan resultat m.m. Den tjej jag tänker på fick tyvärr inte surfa på den ökade fertiliteten särskilt länge så jag håller med; passa på att utöva så många och frekventa horisontella övningar som möjligt! Även om det inte blir några bebisar som resultat så är det ju iaf roligt. Om ni orkar, haha, det är först den sista månaden som någon sexlust att tala om har existerat för min del.

Hur är det annars m er och bebis??
  • Maran73
    KajsaK skrev 2018-11-19 13:13:34 följande:

Halloj! Ja det vore ju magiskt om nåt kickat igång! Men som du säger så är det nog tillfälligt besök i såna fall :) har inte heller haft nån sexlust sen lillan kom, man har som inte hunnit med heller hehe:)

Lillan är en riktig krutgumma! Hon reser sig upp till ståendes sedan ca en månad, är överallt och snabb som tusan! Nackdelen när dom är tidig är ju att dom inte fått nåt vett än så man får verkligen ha ögon i nacken! Hon är en glad och social, nyfiken tös, med mkt humör också! Sover ff mkt dåligt, känns som vi testat allt. Enda gången hon är still är när hon sover, annars konstant i rörelse så det är verkligen fullt upp på dagarna! Har fått laktulos nu för magen i förebyggande syfte då hon varit så himla hård så hoppas det hjälper!

Hur går det för er lilla? Hur länge skulle ni va föräldralediga? Jag kommer nog vara hemma till augusti, kommer få sambons dagar utom dom han måste ha, men kommer ev gå ut och jobba extra.

Kram

Ha ha, känner igen, E är också rätt tidig fysiskt och det är en hand i beredskap ständigt som gäller. Tippar på att hon går innan årsdagen 28 dec, vi får se. Det spelar ju ingen som helst roll egentligen, men det är väldigt roligt att se hur snabbt de lär sig! E har nyligen förstått att det är smartare (och mindre risk för bonk på det lilla huvudet!) att kana ner för t ex soffan om man tar fötterna först. Jobbigt med sömnen! En del barn tar tyvärr lång tid på sig att utveckla ett vettigt sömnmönster.. Hoppas det löser sig hyfsat snart iaf! Och med magen.. Svårt bajseri är verkligen jobbigt, man lider med de stackarna! <3 Sonen hade mkt problem minns jag, inger hjälpte förrän han slutade med blöja och började sitta och klämma. Vällingen var nog en stor bov i hans fall, ÄLSKADE välling..

Jag jobbar nu men ledig igen i april/maj någon gång fram till förskolestart i augusti. Vi delar ganska lika, jag har ett par månader mer. Nu är bussen framme.. Ha det!
  • Maran73
    KajsaK skrev 2019-03-06 16:18:21 följande:

Halloj! Hur är det för alla? :)

Hallå hallå! Bara bra här (bortsett fr lite vintersjukor då)! Kul att höra från er. Vår plutta är ju hela 14 månader nu, går o klättrar (rys!) för fullt, dansar, klappar händer, skakar på huvudet, visar tydligt vad hon vill o inte vill. Pratar inte dock, men det kommer när det kommer. 8 små söta gaddar. Liksom för 77an hägrar syskonförsök, i maj är planen för vår del. På?t igen! Kram till er alla!
  • Maran73
    Ash74 skrev 2019-03-12 23:33:50 följande:

Ni som planerar syskonförsök, har ni redan embryon i frysen eller behöver ni (liksom vi) börja om med donator etc?

Vi är så lyckligt lottade att vi har 8 st embryon kvar, de är dessutom PGS-testade och alltså normala/friska sett till kromosomuppsättning. Så vi hade tur i utfallet! Skönt slippa synkas osv.
  • Maran73

Hallå alla! Hoppas ni mår bra i vårsolen. Vi mår bra, några ljusa ledighetsmånader kvar innan inskolning på Förskola (hu..), mannen börjar jobba igen imorgon vilket han är mindre glad över, jag är å andra sidan mkt nöjd med att vara ledig ett tag igen.

Lite nyheter: min man har sökt ett jobb i sin hemstad Kalmar, som han har mkt stor chans att få (blev uppringd av chefen som anställer), så vi är i så fall ett stort steg på väg mot drömmen om en liten hästgård på landet där det springer runt små glada barn.

Barn i plural då, nyheten nr 2 är att syskonförsök är igång här nu, äter östrogen och FET är planerat till 13 maj. Hjälp! Hurra! Blandade känslor.

Kram! Skriv!

• Maran73
    TyckOmMig skrev 2019-05-01 17:30:17 följande:

Nä men åh vilken underbar uppdatering-önska dig och din familj stor lycka till.

Tack! Ja det känns otroligt spännande allting just nu! Stora förändringar kan ske på väldigt kort tid. Ketchupeffekten.. ;-D
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017