KajsaK skrev 2018-10-05 14:51:54 följande:
Halloj alla hoppas allt är bra! Var så tyst här i tråden :)
Lillan bajsar nu ca 1ggr/vecka sen vi började med smakportioner, jag ammar ff var 3:e timma dygnet runt. Hon verkar inte lida av att inte bajsa så ofta utan det är full fart och alltid glad. Nu sen nå dagar har hon dock kommit in i nån gnäll fas, grinig och mammig mest kvällstid. Undrar när de små brukar börja sova ?hela? nätter??
Hur går det att jobba nu Aran? Vant dig vid att inte ha lillan runt dig på dagarna? Och hur går det med mjölkstockningen, har den gett med sig?
Hur ska ni andra göra med mammaledighet? Hur länge ska ni va hemma? Jag funderar på att vara hemma 1,5 år.
Kram på er!
Hallå där! Till dig och alla andra.

Fick en lugn stund på jobbet, vilket man sällan får hemma nu för tiden, haha. På kvällarna orkar jag bara läsa i trådar och skriver sällan. Men tänkt svara lääänge. Nu så! Ang sömnen så kan jag meddela att vårt hjärtegryn börjat sova hela nätter sedan någon månad tillbaka (dvs runt 9 månader), men det är inte varje natt utan händer bara då och då. Vanligtvis vaknar hon och vill bli flyttad till vår säng, eller bara lugnad, en el flera ggr per natt. Detta är dock "hörsägen" då jag har blivit tvungen att sova i ett annat rum sedan jag började jobba, för om jag så bara kikar in genom dörrspringan (och hon ser mig) så blir hon jääääätteledsen om hon inte får tutte.. stökar och stökar och jag får inte mkt sömn.. Hon har däremot gått med på att låta sig nattas av pappa i sin spjälsäng eller vid svårigheter på hans mage/bröst, men det funkar INTE för mig, då är det bara tutte som gäller fortfarande. Envisa unge..

Iaf, mat behöver hon ju inte, vid det här laget är det närhet som är grejen och det är troligtvis väldigt olika för de små liven när de börjar känna att det är OK att sova själva utan att vakna osv. Ang jobbet så går det bra, jobbat sedan 3 september och det rullar på. Men visst, det kan vara fruktansvärt jobbigt att t ex gå på morgonen när hon börjar gråta sådär hjärtskärande ledset bara för att hon blir överräckt till sin pappa, till på köpet efter att jag flera ggr "avvisat" henne för att göra mig iordning. Hon är lite mammig.. det går bättre ibland och sämre ibland.. Iaf, det går ju över snabbt när jag väl har gått, ungefär som att skola in på förskolan faktiskt! På jobbet går det bra, men bebisabstinens kommer jag nog lida av tills jag får vara hemma igen i maj ca 3 månader. Med det sagt, det ÄR även skönt att få umgås med vuxna, fika och gå på toa i lugn och ro, osv.

Just det, mjölkstockningen gav sig snabbt, värme och mkt amning löste det på bara ett par dagar. Ammar mkt mindre nu, morgon och kväll i princip, mer el mindre beroende på Elsas humör, haha, hon har t ex varit förkyld nu och väldigt hängig, klängig o tuttig. Planerar att sluta i samband med att mannen tar henne med till landet ett par dagar i november, då blir hon faktiskt 11 månader snart och det kan räcka tycker jag! Trodde aldrig att jag KUNDE få en tuttigare bebis än sonen var, men det gick visst, haha.

Oj, vad långt detta blev! Märks att jag inte skrivit på ett tag..
För övrigt tränar sötnosen mkt på att balansera och gå längst möbler, kryper i full fart sedan flera månader, säger da-da-da, ma-ma-ma, skrattar, busar, kastar saker för att få dem tillbaka av oss om och om och om igen.. Härligt och hjärtat svämmar ständigt över!!!
Nu vill jag höra om era bebisars utveckling, bring it on! Kram på er alla.