• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-28 00:11:44 följande:
    Yoghurt äter jag nästan varje dag! Bananer är tyvärr ingen hit för min diabetes så det äter jag inte så mkt. Hur som helst, finns mkt saker m Mg som jag kan mumsa på. Ska tänka på det.

Werlabs hade fixat problemet m sidan när jag prövade igen efter ngn timme, puh! Så nu e det beställt o klart inför imorgon.
    Låter bra att Werlabs fixat hemsidan, då hoppas jag du får ta ditt prov idag.

• UndrandeSökare
    Sus4nne skrev 2017-04-28 09:38:22 följande:

Inga spottings överhuvudtaget igår! Vaknar upp idag och mår hur bra som helst och känns som jag för första gången på en vecka nu kan försöka njuta av detta. Men så tar det inte lång tid innan jag börjar oroa mig över att jag nu inte alls känner av några som helst symtom. Känner mig inte alls gravid!
    Så nu har jag hört av mig till mödravårdscentralen här och bett om att få komma och ta blodprov och mäta Hcg, jag lär väl inte få komma förrän i nästa vecka ändå...
    Ska iaf ta ett nytt clearblue digital test på måndag. Om det visar 3+ kanske jag kan känna mig lite lugnare, med tanke på att det visade 2-3 för en vecka sedan, då bör det ju iaf ha gått framåt?!

Ja, om hcg ökat så borde Clearblue ökat också till max 3+
    Hoppas din mcv låter dig mäta hcg, annars pröva med din Vc eller privat gyn.
    Eller om du kan tänka dig att resa till närmaste Werlabs.
    Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Sus4nne skrev 2017-04-28 09:38:22 följande:

Inga spottings överhuvudtaget igår! Vaknar upp idag och mår hur bra som helst och känns som jag för första gången på en vecka nu kan försöka njuta av detta. Men så tar det inte lång tid innan jag börjar oroa mig över att jag nu inte alls känner av några som helst symtom. Känner mig inte alls gravid!
    Så nu har jag hört av mig till mödravårdscentralen här och bett om att få komma och ta blodprov och mäta Hcg, jag lär väl inte få komma förrän i nästa vecka ändå...
    Ska iaf ta ett nytt clearblue digital test på måndag. Om det visar 3+ kanske jag kan känna mig lite lugnare, med tanke på att det visade 2-3 för en vecka sedan, då bör det ju iaf ha gått framåt?!

Sus4anne - Tror det är vanligare att man känner sig icke gravid i början
    om man gjort ÄD eftersom kroppen inte själv producerar östrogen eller progesteron.  Borde bli bättre efter v.14 när moderkakan sköter all hormonproduktion själv.

Jag har varit naturligt gravid 5 gånger tidigare, och det är skillnad mot denna
    6e gång när det är ÄD istället. Känns inte alls lika, tidigare graviditeter mycket symptom, nu bara illamående som jag "botat" med Seaband. Kissar lite oftare också, men vet att det blir så av kortisonet jag tar just nu.

Men mitt hcg har ökat till 51700 så graviditeten fortskrider,
    så du kan ta det lugnt även om du känner dig icke gravid.

Tyvärr är hcg inget som mödravårdcentralen brukar vara intresserade av att mäta så det var nog därför du inte fick ta det där. Ring runt till några privata gyn på din ort och hoppas nån av dem är hjälpsammare. Men du behöver ta hcg flera gånger (inte bara en gång) för att se att det ökar. Om du hittar nån gyn som skriver ut pappersremisser så kan du använda dem på din Vc och ta blodprover vilket datum du vill.

Annars använd dig av Werlabs, har för mig du sa du bodde i Växsjö där de inte finns, men kan du ta bilen till Kalmar? Werlabs finns ju där och då behöver du inte ha någon läkares godkänande först. man bara bokar in de prover man vill ta, betalar på nätet och nästa vardag går man till labbet man valt. Sen får man ett sms när provsven är klara. man loggar in på deras hemsida och läser sina provsvar direkt på skärmen. Supersmidigt  och det funkar !
    Jag tipsade Maran¨om Werlabs och hon går dit och tar sina hcg nu.
  • UndrandeSökare

Maran- Jag kände också av illamående i flera dagar, gick då till Apoteket som rekommenderade Seaband och det funkade ! Så nu slipper jag illamåendet.
    Så skönt. De kostar 159kr på Apoteket och 129kr på Apotea.
    Så om du också känner av illamående när du inte sitter bakpå en moped,
    så testa Seaband för de fungerar.

www.apotekhjartat.se/produkter/barn-foraldrar/graviditet/graviditetsbesvar/sea-band-armband-1/

www.apotea.se/sea-band

• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-28 20:27:26 följande:
    Värt att pröva om det håller i sig! Tack f att du tänker på mig, du är så snäll! <3

Har inte fått svar än, säkert pga helgen... gaaah! Typiskt... Men det är bara att vänta... 634 var det på sist.

Trevlig helg!
    Då får du säkert svaret på tisdag, när personalen börjar jobba igen.
    Den som väntar på något gott !!!

• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-01 23:20:57 följande:
    Jo, det kan absolut skifta, men... tog också digitalt imorse men mitt står kvar på 2-3... ännu en sak som oroar då hcg BORDE vara över 2000 nu (läste på FL att digitalt ger 3+ när hcg är över 2000). Dessa test är ju inte bombsäkra förstås, men sammantaget... inte optimistisk!

Sthlm: nej, men ska till gyn imorgon f nytt recept, och han är vääääldigt pigg på att fösa upp mig på britsen så gissar att han vill kolla om han ser ngt. Bör få svar på S-hcg från i fredags imorgon också. Bara att vänta, tortyyyyyr!
    Hur gick det hos Gyn idag? Såg han något hinnsäck?

och vad blev resultatet på hcg hos Werlabs från i fredags?

Urintest kan ju vara felaktiga tyvärr....
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017