Vi som är gravida efter ÄD 2017
Provence- Beklagar verkligen, vilken vecka är du i? Jag har haft 6 missfall så vet hur jobbigt det är.
Ta hand om dig !
Provence- Beklagar verkligen, vilken vecka är du i? Jag har haft 6 missfall så vet hur jobbigt det är.
Ta hand om dig !
Kajsa- Du kan ju söka en sjukgymnast, det brukar jag göra när jag får ont. Du visar hen exakt vilka övningar man ska göra och man brukar få papper på dem hem att öva.
Grodan- Det är nog bättre att vänta med hårfärgning just nu, alla kemiska ämnen du får på din hud/hår utsätts även fostret för.
Provence- Jag tänkte på det där med att du undrade om dina andra embryon kunde vara dåliga.
Troligen är de inte det, men enda sättet att få veta det är att göra PGS på embyona innan insättning.
Hade du/ni gjort ÄD hos AvaRiga?
Jag och min man gjorde donation hos AvaRiga och eftersom vi ville vara säkra på att endast normala embryon sattes in så betalade vi extra för PGS (dvs kromosomtestade alla embryon på dag 5 innan insättning). Alla embryon som då är onormala kastas direkt. Då vet man att det endast sätts in embryon som är normala kromosommässigt.
Fråga din koordinator på AvaRiga om PGS om du vill veta mer.
Har du också gjort immunutredning i Aten så inte ditt immunförsvar är problemet? Kvinnans immunförsvar kan nämligen orsaka missfall tyvärr. Jag har gjort en sådan utredning hos Life clinic i Aten och behöver
Immunmediciner för att lyckas få ett levande barn.
Du är välkommen till Atentråden för mer info.
Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
Kajsa- Kanske dags att du ber läkaren om sjukskrivning på 100%???
Så du slipper alla tunga lyft menar jag....
Hemskt att behöva ha så ont ju !
Grodan- Jag har också haft flera MA, vet hur det känns.
Hoppas du slipper det denna gång.
Grodan- Jag skulle föreslå att du går på vul och ser så det finns hjärtslag först, så kan du kontakta BM sen.
Jag har liksom du kommit till flera inskrivningssamtal och sen fått avbryta pgr av ma.
Men du kan ju redan nu bestämma vem du tänker kontakta sen, kolla upp telnr och teltider/öppettider.
Lycka till vid vul.
Sjuttiosjuan- Grattis till plus på stickan. Tar du blodhcg idag och på måndag?
Grodan- Jag fick mycket yrsel vid min fösta graviditet, fick lägga mig på golvet för allt snurrade (åt inga mediciner alls då). Har senare blivit mycket yr (när jag inte var gravid) av högkoncentrerad Omega 3.
Blev även dålig av stark D-vitamin 5000iu.
Jag har aldrig hört om nån som blivit yr av trombyl.
Äter du högkoncentrerad Omega 3? Eller stark d-vit?
Annars kommer nog yrseln troligast från graviditeten
möjligtvis från trombyl (det är milt blodförtunnande).
Tar du Fragmin ? (Det är starkt blodförtunnande).
Grodan- Om du vill mäta blodtrycket hemma i lugn och ro så säljer Apoteken blodtrycksmaskiner.
Kan det vara intressant för dig?