Vi som är gravida efter ÄD 2017
Grodan- För att få veta om man har immunproblem gör man en immunutredning utomlands. Jag har gjort min hos Dr D på Life clinic i Aten.
Grodan- För att få veta om man har immunproblem gör man en immunutredning utomlands. Jag har gjort min hos Dr D på Life clinic i Aten.
Grodan- Clearblue digital kan aldrig visa texten 3-4.
Den kan endast visa ej gravid, gravid 1-2, gravid 2-3
och gravid 3+.
Hoppas det går bra med graviditeten. Har du ringt och bokat vul hos gyn?
Allt inom det naturvetenskapliga är inte mitt område om jag säger så, men jag hittade lite info om äggdonation och immunrespons, som kunde vara intressant. Eller oroväckande. en.m.wikipedia.org/wiki/Immune_tolerance_in_pregnancy
Pregnancies resulting from egg donation, where the carrier is less genetically similar to the fetus than a biological mother, are associated with a higher incidence of pregnancy-induced hypertension and placental pathology.[15] The local and systemic immunologic changes are also more pronounced than in normal pregnancies, so it has been suggested that the higher frequency of some conditions in egg donation may be caused by reduced immune tolerance from the mother.[15]
Här är en till med molvärk. Jag blev lite rädd igår för jag hade också molvärk och lite hugg på höger sida enbart och började givetvis tänka utomkveds då. Har ju inte sett att det sitter på rätt ställe än, på vul. Men så insåg jag att jag faktiskt har molvärken i ljumsken och ner i framsida lår, och tja, där kan i varjefall inte ett utomkveds sitta.
Molvärken finns kvar idag på samma ställe, lite jobbigt är det allt för kan ju inte låta bli att fundera på vad det är för något.
Kajsak- Se till att få ta dessa blodprover:Blodstatus, järn och ferritin. Järnbrist och/eller blodbrist kan man få en jäkla huvudvärk av. Talar av egen erfarenhet, vaknade med huvudvärk till och med. Jag tål inte järntabletter så fixade järndropp istället, tar en timme. Då blir man bra direkt ! Rekommenderas
Kajsak- Se till att få ta dessa blodprover:Blodstatus, järn och ferritin. Järnbrist och/eller blodbrist kan man få en jäkla huvudvärk av. Talar av egen erfarenhet, vaknade med huvudvärk till och med. Jag tål inte järntabletter så fixade järndropp istället, tar en timme. Då blir man bra direkt ! Rekommenderas
Grodan- Hoppas du kan få vul nu snart !
Med tanke på dina 3 tidigare utomhavandeskap så borde väl sjukvården hålla extra koll nu med extra vul tidigt. Får du nej på ett ställe, försök på andra ställen tex privat gyn, sjukhusets kvinnoklinik, eller annars gyn i någon annan stad.
Kajsak- Har du tagit kortison under graviditeten?
Om du tagit det och nu slutat, hur snabbt trappade du ned det och slutade? Om man slutar för snabbt med kortison kan man få ont i kroppen och ledvärk.
Kontakta din klinik och berätta om dina symptom föreslår jag.