Vi som är gravida efter ÄD 2017
Jag hoppar också gärna in :) bäbis i juni efter äggdonation i St Petersburg.
Jag hoppar också gärna in :) bäbis i juni efter äggdonation i St Petersburg.
Hur tänker ni med träning och vad har ni fått för råd?
I Riga sa de att de i princip avrådde från träning hela graviditeten, men åtminstone till v 20. De sa samtidigt att i Sverige ser råden annorlunda ut.
Jag har dragit ner väldigt mycket på träning inför försöken, och alla behandlingar etc pajar ju träningen också. Men jag är väldigt sugen på att röra på mig. Måste inte vara superhårt, men bara upprätthålla lite kondition och muskelmassa.
Hjäälp.. hur ska jag göra.. min höft gör as ont å även ryggen.. går lite på jobbet sedan måste jag sätta mig å så fortsätter det så.. det har kommit å gått men idag e de för jävligt.. :(( har haft problem förut med inflamerad höft mn då har det bara varit att jag fått en kortison spruta.. nu vet jag inte alls vad man kan göra när man e gravid :((
ni som gjort ÄD vad tar ni för vitaminer?
Tar bara apotekets gravid-tablett. Ska man lägga till ytterligare folsyra? Brukar ta D-vitamin när jag kommer ihåg.
Fast omega3 är juh en viktig tablett! Om du inte äter fisk typ 2-3 gången i veckan.
Ja vi tänkte det! Hur relevant är det för ÄD egentligen? Kändes inte som barnmorskan hade koll riktigt. Vi har ju gjort PGS så vi har ju redan screenat för de vanligaste trisomierna (vet inte exakt överlapp mot NIPT). Plus med kub får man ju ett ultraljud och det vill man ju ha. :)
Ska du göra nipt också?
Åhå sessan2016 du blir den förste som poppar ut i gruppen :).
Åhhhh Jag längtar så jag nästan dör till RUL den 2 februari. Hade tänkt å ta reda på könet om plutten vill visa sig å inte e blyg <3.
Hur går det för alla?
Imorgon är det KUB!
Hur länge har ni försökt innan ni blev gravida nu? Jag har försökt i 4,5 år från första oskyddade. I efterhand tror jag aldrig att det hade kunna fungera.
va härligt att höra dreamz och sthlmsthlm :)
ska försöka slappna av lite mer och tänka att jag är ju faktiskt gravid nu.. Kanske det blir bättre efter v12 när det känns lite säkrare.
En annan sak som oroar mig är bär jag ska sluta med
Clexane injektionerna( blodförtunnande) i v12, sa till min bm idag att jag oroade mig över det och hon skulle prata med läkarn. Iom mina tidigare missfall och så... hur gjjorde ni? Nån som tr blodförtunnande efter v 12? Kram på er!