Ångrar min utbildning - hur ska jag kunna starta om?
Hoppa inte av! Är mitt tips. Följ ditt hjärta, absolut, men var smart och håll ut och gör klart studierna! En ingenjörsutbildning är värd mycket oavsett vad du vill jobba med. En examen är alltid en examen på ditt cv.
Jag jobbade efter min ingenjörsexamen som projektledare inom byggbranschen i två år. Insåg egentligen att jag valt helt fel yrke redan innan jag började jobba (kom också från natur med duktig flicka-komplex) men jobbet gav mig kontakter och lön, och jag fick efter några år möjlighet att prova jobba på personalavdelningen som typ pa-assistent (eftersom jag saknade utbildning fick jag bara avlasta de andra typ) men jag fastnade direkt!!! Nu jobbar jag 50% där och pluggar 50% personalvetare! Detta är möjligt tack vare min "fel" utbildning.
Följ hjärtat, men är du osäker på vad du vill plugga: ta examen och skaffa ett jobb och fundera klart innan du pluggar igen. Att jobba 50% och plugga samtidigt känner man sig typ rik på efter CSN-åren! :) Allt löser sig, men ibland är det värt att bota ihop och få valuta för de pengar du satsat på utbildningen till att börja med.