Anonym (F.d. addict) skrev 2016-12-09 17:38:08 följande:
Hade du umgåtts med de människor jag umgåtts med så skulle du ha klart för dig att det är allt annat än "fantasier". Det enda du förmodligen har gjort är att läsa om missbruk i böcker, och sen tror du att du "vet allt" om det. Ett vanligt fel akademiker gör.
Har man inte erfarenhet av livet i utanförskap, så bör man inte uttala sig så tvärsäkert som du gör. Men här på FL finns knappt några som har erfarenhet av det livet, eftersom detta är ett forum främst för småbarnsföräldrar. Så en viss förståelse för okunskapen får jag ändå ha.
Jag vet inte allt om missbruk, den som gör det har hybris.
Men två saker med dig dock som är tokigt, och det är med en spark i röva så ska man sluta missbruka och den extrema naivitet som du har där.
Och det andra, och det är du som valt dina ruttna kompisar.
Vet inte vad akademiker eller andra skolinriktningar har med saken att göra, men det vet tydligen en missbrukare.
Såna som använder utanförskap som du gör, är såna som bara är intresserade att trycka ned folk i skorna för de inte gör som du vill.
Min erfarenhet är att hålla sig undan sådana personer du umgåtts med, som med stor sannolikhet samtliga hade grav psykisk ohälsa.
Och måste man umgås med missbrukare, så finns det massor av högfunktionerade missbrukare som är rätt normala, förutom deras missbruk.
Men du valde bottenskrapapet och sen gråter över dina dpåliga val, genom utfall mot alla andra missbrukare.
Och jag är stenhård mot missbrukare, dock är jag inte dum och dömer ut dom som och säger det räcker med en spark i röva.
Så blir allt bra.
Den stora mängd missbrukare vi har i Sverige är enbart för våra inhumana lag kring droger.
Vi Sverige börja få kritik i hur vi hanterar drogfrågan och individer kring denna.
till att bryta mot mänskliga rättigheter, och det just pga vi bryter dessa mänskliga rättigheter som gör problemet större vad det är.
Just för vi har polisen som är hindrade att ge rätt vård.