Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Lchf går inte ner. Vad gör jag fel?

För lite fett, för mycket kolhydrater, ev för lite mat och för kort tid.
    Registrera det du äter på tex Kostbevakningen, sikta på minst 1g protein per kilo kroppsvikt, 15-20g kolhydrater och dubbelt så mycket fett som protein eller mer om det blir väl lite kalorier.

• Annelie 76

Öht är honung, proteinbröd och cashewnötter dåligt när man äter LCHF. Alldeles för mycket kolhydrater. Yoghurt och hallon blir också mycket kolhydrater.
    Poängen med LCHF är att få sin energi från fett, då måste man äta ordentligt med fett varje måltid.

• Annelie 76
    don Quijote skrev 2016-12-07 16:42:17 följande:

Intressant. Ska lägga av med cashewnötter helt klart. Har så svårt att äta mat till frukost, så yougurtvarianten har varit toppen, men får tänka om där.. Kvarg och hallon och hampafrö, är det bättre?

Kan tillägga att jag tydligen luktar rutten aceton ur munnen. Vad betyder detta om jag nu inte går ner?

Kvarg, hallon och hampafrön är inte heller hf. Kvarg är väl oftast nästan fettfritt? Hf är lika viktigt som lc.
  • Annelie 76
    Rafael90 skrev 2016-12-09 00:57:24 följande:
    När ska folk förstå att ketos är skadligt för kroppen?
    Ketos är inte alls farligt utan en naturlig process som är helt livsnödvändig. Utan ketosen hade mänskligheten dött ut så fort vi inte fått mat var fjärde timme.
    Du förväxlar ketos med svält. Ketos är ofarligt, att äta för lite är farligt.
Svar på tråden Lchf går inte ner. Vad gör jag fel?