Inlägg från: Angel in sight |Visa alla inlägg
  • Angel in sight
    Clefairy skrev 2016-12-08 18:50:29 följande:

Blir det för tidigt att berätta för familjen i jul? Jag ringde mamma igår och småpratade, och då sa hon att hennes killes dotter ska få barn, också i augusti!!! Alltså vilket sammanträffande. Det var sjukt svårt att inte säga att hon inte bara ska bli plastmattor utan även riktig mormor i augusti.

Har tänkt berätta i jul, kommer vara i vecka 6+6 enligt kalendrar då.

Första graviditeten berättade vi direkt för familj och närmsta vänner, när vi fick reda på det i v 6 och andra väntade vi till v 9 förutom en nära vän som fick veta direkt.

Denna gång velar jag lite. Fått för mig att jag inte vill berätta förrän v 13. (Även denna gång har samma nära vän fått veta det, bara för hon ställde en rak fråga). En anledning är att jag vill hinna göra nåt vul/ul innan och att jag även vill berätta för våra döttrar först av alla. En annan anledning är att min pappa är svårt sjuk och jag vill inte göra min familj mer ledsen än vad den redan är ifall det inte skulle gå vägen. Å andra sidan vill jag berätta, speciellt för min mamma för att hon skulle ha något att se fram emot.

Min sambo verkar gå med på det men hade han fått bestämma själv hade han nog berättat till jul. På julafton är det v 6+5. Jag tycker det känns för tidigt. Men vi får se hur det blir. Egentligen vill jag ropa ut till alla att jag är gravid!
  • Angel in sight
    Icnivad skrev 2016-12-08 16:53:11 följande:

Precis så jag tänkte med. Vill vara med i en hemlig grupp för bara de med bf augusti-17!

Har också sett de som skapat slutna facebook-grupper som heter nåt annat än gravid så det inte syns vad det är. En sådan kan jag också tänka mig vara med i.
  • Angel in sight
    Treansresa skrev 2016-12-09 07:58:33 följande:

Vi tänker vänta tills efter v 12. Klarar vi att fortsätta dölja det så blir det nog ända till efter Rul. Men vill ej chansa då det är viktigt att dom får veta av oss få dom är så stora:)

Hur tänker du?

Jag tänker att jag vill vänta till v 13 och då hoppas jag ha varit på ett vul innan för att få bekräftat att bebis ligger rätt och lever. Mina barn är snart 7 år och 9,5 och jag vill inte att de får veta för tidigt när det är som skörast nu i början. För mig är det viktigt att vi berättar för barnen och att de får veta det först av familjen.
  • Angel in sight
    Mickiszz skrev 2016-12-09 13:27:24 följande:

Alltså hur stark växtvärk har ni haft i v 5+2? Har sån himla värk.. blir nervös ????

Jag har som mensvärk/ägglossningssvärk stundtals stark och stundtals mildare. Har haft det från och till från några dagar efter ägglossningen. Nu känns det som äggstockarna kramas om på båda sidor. Tar det som ett tecken på att livmodern växer :)
  • Angel in sight
    LillaLilja skrev 2016-12-09 21:34:45 följande:

Blödning nu när jag skulle gå på toa inför natten...

Fan! Åker till akuten imorrn, sonen sover och vi har 10 mil till närmsta sjukhus.

Å nej! Hoppas det bara är en blödning och inget missfall. Håller tummarna för dig. Stor kram!
  • Angel in sight

Är det någon här som har börjat få svårt att sova? Jag sover för det mesta jättebra. Vaknar sällan och har lätt att somna om. Nu har jag svårt att somna, vaknar flera gånger per natt och har svårt att somna om och vaknar sedan för dagen långt innan klockan ringer. Hur länge ska man ha det så? Svårt att orka jobba när man sover som en kratta :(.

• Angel in sight
    Januari2016 skrev 2016-12-10 10:05:07 följande:

Jag sover också helt värdelöst dåligt nu. vaknad upp mitt i natten o tar 1-2timmar att somna om, o sen vaknar jag tidigt, eller blir väckt av något o kan inte somna om fast jag är jättetrött..

Det måste bero på hormonförändringar då. Så man får väl ta det som nåt positivt! ; )
  • Angel in sight
    Ia82F skrev 2016-12-10 15:46:04 följande:

En lite äcklig fråga, men hur har ni det med era flytningar tjejer?? Här är det en hel del fast inte färgade dock! Är det normalt med mycket flytningar? Minns inte hur det ska vara

Jag har mycket flytningar. Vanligt när man är gravid. Mina är ibland genomskinliga ibland vita och ibland typ ljusgula - ofräsch info jag vet.. haha
  • Angel in sight
    Diana V skrev 2016-12-10 19:49:17 följande:

Hopppar in här jag också. Plussade igår så otrolig glad och hoppas de ska gå vägen. Beräknad den 21/8-17.:)

Stort grattis! :)
Svar på tråden BF Augusti 2017