• pigne

BF Augusti 2017

Mickiszz skrev 2016-12-08 17:03:54 följande:

5+2 här :)

Kul, då är vi nästan exakt samma! :)
  • pigne
    Clefairy skrev 2016-12-08 18:50:29 följande:

Blir det för tidigt att berätta för familjen i jul? Jag ringde mamma igår och småpratade, och då sa hon att hennes killes dotter ska få barn, också i augusti!!! Alltså vilket sammanträffande. Det var sjukt svårt att inte säga att hon inte bara ska bli plastmattor utan även riktig mormor i augusti.

Har tänkt berätta i jul, kommer vara i vecka 6+6 enligt kalendrar då.

Har också funderat på att berätta i jul, är då i vecka 7+3... känns lite tidigt men ändå som en kul grej! Bra julklapp :)
  • pigne
    Miri85 skrev 2016-12-09 07:51:37 följande:

Hej och grattis! Jag plussade själv den 3 december. Sista mens första dag var 3 nov.

Gravid med mitt första barn och är så förväntansfull!

Bf den 10 augusti.

Är det några fler som vill följas åt? Jag är rätt så ny här i detta forum.

Jag har nästan inga symptom -ännu, förutom lite yrsel, spända bröst, bröstvårtorna är jättekänsliga och har tidsvis molande värk i livmodern. Barnmorskan sa över telefon att det berodde på "växtvärk".

Första besöket hos mvc den 19/12.

Bor i Gbg.

:)

Hej! Jag är i samma sits som dig, väntar första barnet och är beräknad 8/8 :) har samma symptom som du, inget illamående än vilket jag är glad för. Ska till BVC på onsdag första gången!

Bor strax utanför Gbg och följs gärna åt! :)
  • pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-09 13:27:24 följande:

Alltså hur stark växtvärk har ni haft i v 5+2? Har sån himla värk.. blir nervös ????

Jag hade det i några dagar! Kändes som väldig mensvärk...
  • pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-09 14:14:53 följande:

Min är som värre än vanlig mensvärk, var din det?

Allt är ju relativt men jag brukar ha ganska kraftig mensvärk! Ena dagen nu var växtvärken verkligen jobbig, låg i sängen med benen mot magen haha :( men det gick över sen.
  • pigne
    Freya18 skrev 2016-12-11 23:53:00 följande:

Jag upplevde likadant. När man såg plusset så startade växtvärken på en gång. Nu en vecka efter så har det avtagit ganska mycket. När jag är på jobbet så känner jag i princip ingenting och endast väldigt lite nu på kvällarna.

Jag vet inte om det är att jag har blivit van med känslan?

Jag har haft precis likadant! Efter att vi plussat hade jag växtvärk några dagar och efter det har jag inte känns någonting! Förutom att jag har väldigt ont i brösten plus att min mens inte kommit så känner jag mig knappt gravid.

Inatt vaknade jag dock av att jag hade så ont i magen... blev lite orolig och undrar vad det beror på? Vill så gärna att detta ska hålla sig! Ska till BVC på onsdag.
  • pigne
    Lady K skrev 2016-12-12 16:24:18 följande:

Känner verkligen igen mig i det där med att ont i brösten och utebliven mens är de enda tecknen på att jag är gravid...Är nu drygt två veckor sedan jag plussade och på nåt sätt känns det som om jag kanske drömt alltihop...haha. Känner mig ju inte särskilt annorlunda! Visserligen är jag väldigt trött på kvällarna men känner mig annars som vanligt.

Antar att jag ska vara tacksam för att jag mår bra och slipper illamåendet, men samtidigt blir man ju så lätt orolig att nåt är galet för att man inte har massor av symptom...

Håller helt med dig! Är nästan så jag tror att mina tre test visade helt åt skogen haha. Ändå visade de tydligt att det ska vara något där inne... är väl bara att vara glad för denna tiden, det kanske blir värre! ;)
  • pigne

Jag går också in i vecka sju imorgon och har mått illa sen i fredags. Jobbar i bageri/butik så det är riktigt jobbigt att försöka dölja detta... är ganska lugnt med illamåendet dagtid med på morgonen och kvällen är det jobbigt. Plus att jag är fruktansvärt trött/dåsig/hängig. Hoppas det går över snart...

• pigne

Bestämde mig för att berätta för min mamma om ärtan i magen pga att jag mår såpass dåligt så det är svårt att dölja nu. Hittade en fylla-i-bok som heter "mitt barnbarn och jag" som jag slog in som en julklapp och gav henne. Roligt sätt att berätta och hon var hysterisk (glad) i ca 10 minuter innan hon lugnade ner sig haha!

Någon mer som levererade denna julklappen nu i helgen?

• pigne

Är det någon som börjar få mage än? Vet att det är tidigt men är så nyfiken!

• pigne
    MartinaAdele skrev 2017-01-06 00:21:05 följande:

Jag har inte fått exakt datum ännu, men det är nån gång i Augusti-17 jag ska få..

Brösten är en pina, de gör ont bara jag tittar på dom känns det som!

Jag har sån oro för att få missfall.. Hur hanterar ni det?

Håller med angående brösten! Helt fruktansvärt ömma!! Ibland kommer det dessutom som en ilning i bröstvårtan som är fruktansvärt obehaglig... uscha!

Angående missfall så är det bara att försöka att inte tänka på det tror jag! Händer det så händer det, finns inget man kan göra för att motverka det tyvärr... I perioder får jag för mig att det inte alls är något där inne och att all test och allt bara har varit missförstånd eller något sånt. Tänk om jag fått missfall utan att märka det? Finns mycket att övertänka men inte så mycket att göra åt det tyvärr!
  • pigne
    Valoe skrev 2017-01-20 09:04:24 följande:

oj haha måste nog logga in mer här  har missat en hel del.

Illamåendet och tröttheten är ÄNTLIGEN borta, känner mig som mig själv igen, massa energi på jobbet och även efter jobbet. Det ända är magen som växer snabbare än innan, för att snart vara i 3e månaden ser det ut som jag är kanske i 5e. Stämmer det att magen växer snabbare efter fler barn? har ju 2 tjejer, men kan inte minnas att magen växte så här snabbt...o nej jag är inte gasig eller förstoppad hahah bara rund o go som man säger...

hur upplever ni er era magar?

Kramar Emmily 

Min barnmorska sa att magens muskler "ger efter" snabbare om man varit gravid tidigare. För mig som är gravid för första gången så håller mina magmuskler tillbaka lite mer och därför kan det ta längre tid innan det syns! Är kanske inte så för alla men det lät ju ändå ganska vettigt!
  • pigne
    Emmeelie skrev 2017-01-22 17:45:03 följande:

Det finns enågon grupp på Facebook att söka upp som heter gravid med bf juni-augusti 2017. Superhärlig grupp där allt diskuteras ????

Är gruppen hemlig? :)
  • pigne
    CF86 skrev 2017-01-30 23:58:23 följande:

Hej Är gravid och har fått ett preliminärt datum till 24/8 2017. Har alla ni en massa symptom? Allt jag känner är att jag är tröttare än vanligt?

Var glad så länge det är på det viset haha!
  • pigne

Finns det någon aktiv Facebook-grupp för oss som är beräknade i början av augusti? Vill vara med isåfall!

• pigne
    Isolinde skrev 2017-04-02 12:20:11 följande:

Ja, jag är med i en aktiv Facebookgrupp! Vi har några platser kvar innan vi blir 50st och tänker stänga gruppen :) Sök på "Bark & Mossa 817" och ansök om att få gå med i gruppen så lägger admin till dig!

Tack! Har ansökt nu och hoppas på insläpp :)
Svar på tråden BF Augusti 2017