Inlägg från: Isolinde |Visa alla inlägg
  • Isolinde

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Det finns en hemlig facebookgrupp för alla oss som har BF i augusti 2017. Om det är någon som vill vara med så skicka ett meddelande till mig här på Familjeliv så berättar jag mer! :)

• Isolinde
    KarinMedK skrev 2017-02-03 09:32:28 följande:

Alla kanske inte vill vara med i en grupp i FB. Även om den är hemlig så avslöjas ju ens identitet för de i gruppen och det kanske man inte vill.

Ingen tvingar någon att vara med, det är helt frivilligt. Ville bara informera om att det finns för de som är intresserade.
  • Isolinde
    Angel in sight skrev 2017-03-07 15:49:42 följande:

Hur mår ni här inne? Undrar om de flesta är med i nån Facebook-grupp och det är därför alla gravidtrådar jag är med i blivit tysta? Har några varit på ultraljud? Vet vad det är för kön? Vårt ultraljud är om knappa två veckor, kommer då vara i v 20 (19+0).

Jag är med i en Facebookgrupp och skriver om allting där istället, det blir så mycket smidigare med alla notifikationer tycker jag! :) Själv har jag BF 21a augusti och har RUL 20/3, kommer då vara vi v18+0.
  • Isolinde
    Angel in sight skrev 2017-03-20 12:08:05 följande:

Vi har också rul idag! :). V 19+0. Ska bli spännande. Känner mig smått nervös. Hoppas det går bra för er och oss :)

Det gick jättebra för oss och vi väntar en liten pojke! :D <3

Hur gick det för er? :)
  • Isolinde
    Angel in sight skrev 2017-03-21 17:25:29 följande:

Glömde skriva grattis till pojken :). Blev ett datum flyttat något? Vi hade 13e augusti och fick nu 11e augusti så inte så stor skillnad.

Haha tack och grattis själv! :D

Ja vi blev flyttade från 20/8 till 23/8, så inte heller så stor skillnad! Han kommer säkert inte komma på BF ändå :)
  • Isolinde
    pigne skrev 2017-04-01 23:59:17 följande:

Finns det någon aktiv Facebook-grupp för oss som är beräknade i början av augusti? Vill vara med isåfall!

Ja, jag är med i en aktiv Facebookgrupp! Vi har några platser kvar innan vi blir 50st och tänker stänga gruppen :) Sök på "Bark & Mossa 817" och ansök om att få gå med i gruppen så lägger admin till dig!
  • Isolinde
    BK1986 skrev 2017-04-09 08:57:43 följande:

Har ansökt om att få gå med i gruppen. Är gravid i 20+4 och BF 23/8. :)

Vad roligt! Jag har samma BF som du, men är dock i v 20+3. Förvirrande Tungan ute
  • Isolinde
    BK1986 skrev 2017-04-10 08:33:28 följande:

Ja alltså hos BM säger de 22/8 så jag är själv lite förvirrad. Men om jag räknar från befruktningsdag (30/11) så blir det 23/8. Vi väntar en IVF-bebis så vi vet ju exakt när allt har skett. Ingen mystik här. ;)

Spännande med IVF-bebis, skönt att veta exakt när befruktningen var :) Enligt mina beräkningar hade jag ÄL 1/12-16, så dagen efter dig!

Då är det helt enkelt som Summerchild skrev att du räknar med en graviditetslängd på 40+0 medan jag och BM räknar med 39+6 (vilket är standard i Sverige). Men en dag hit eller dit gör ju inte så mycket skillnad för bebisen kommer ju typ aldrig på BF i alla fall :D
Svar på tråden BF Augusti 2017