Inlägg från: bfaigusti17 |Visa alla inlägg
  • bfaigusti17

BF Augusti 2017

Ny här på sidan. V14+4 idag, har bf 11 augusti. Jag har hela tiden varit oerhört nojig över att nånting gått snett helt utan anledning, speciellt eftersom illamåendet gick över redan i vecka 8. Så jag var på ett privat ul förra veckan och blev då både oerhört förvånad och glad över att se en liten bebis ligga där och sprattla i magen. Helt obeskrivligt :)

Någon som också väntar första barnet i augusti och vill skriva privat till mig? :)

• bfaigusti17
    Kiiwi00 skrev 2017-02-17 08:03:51 följande:

Jag väntar med första barnet i augusti! :) va rätt nojig med innan kub, kände mig inte alls gravid. Men sen visa det sig vara en livlig krabat där inne :D blev dock flyttat bakåt 6 dagar från bf 16/8 till 22/8, inte lika roligt haha

Vad kul! Det tog väl helt enkelt lite extra tid för krabaten att börja mogna där inne i magen ;) jag blev framflyttad en dag bara från 12 aug till 11 aug, inte mig emot :) Känner du dig gravid nu då?
  • bfaigusti17
    Kiiwi00 skrev 2017-02-17 12:46:58 följande:

Ja eller oregelbunden mens snarare ^^,

Ja efter kub blev det så verkligt. Har svårt med jeansen också pga att magen börjar puta. Den är inte så platt som den brukar så det känns mer nu ja :)

En dag va ju ändå skönt! :)

Men då fick du göra kub ganska tidigt? Okej! :) På mig syns det ingenting än men magen borde börja växa när som helst antar jag..

Ja en dags mindre längtan men kommer säkert gå över tiden bara för det :P
  • bfaigusti17
    Kiiwi00 skrev 2017-02-17 15:20:56 följande:

Ja det va på gränsen till för tidigt, 11+2 och 48 mm lång bebis. Den måste vara minst 45mm för att man ska kunna göra kub :)

Haha säkert! Brukar va lite sådär ^^

Åh jag tänkte du hade gjort rul men det va ju kub..man blir lite segtänkt som gravid ;)

Hur har du mått hittills då? :)
  • bfaigusti17
    Kiiwi00 skrev 2017-02-17 19:44:00 följande:

Haha! Ja, rul är inte förrän 29/3. En evighet fram!

Mått illa hela dagarna sen vecka 6 typ. Sen vid vecka 12 blev det värre och jag började spy på morgnarna. Nu för drygt en vecka sen gick det över helt sen de senaste dagarna har jag mått lite illa på morgonen och på kvällen. Annars har jag mått bra :)

Själv?

Usch då, låter hemskt med så många veckors illamående :/ Jag mådde väldigt illa vecka 6-8 och spydde några ggr, sen till typ vecka 12-13 mådde jag bara lite illa. Annars väldigt trött och rätt orolig mage, annars bra :)
  • bfaigusti17
    idahen skrev 2017-02-18 21:02:21 följande:

Hej alla blivande föräldrar :)

Jag undrar hur ni tänker kring gravidförsäkringar? Det börjar ju bli dags att bestämma sig småningom och jag har lus läst alla försäkringsbolags kriterier och tycker personligen att Länsförsäkringar erbjuder mest för både barnet, den blivande mamman och partnern. Men hur tänker ni andra? 

Jag tänker bara teckna en "Gravidförsäkring Gratis" och då verkar Trygg-Hansa bäst sett till beloppet för livförsäkring. Gravidförsäkringar som kostar pengar är jag inte insatt i :)
Svar på tråden BF Augusti 2017