Inlägg från: Emmeelie |Visa alla inlägg
  • Emmeelie

BF Augusti 2017

Hej allihopa! Vi har efter ca 1,5 års kämpande äntligen plussat på stickan. Detta efter IVF. Känslan är total och vi är nu i vecka 5+5. Ägget befruktades den 18 december.

Jag har sedan tidigare barn men inte min fästman. I söndags fick jag dock en sparsam blödning och har haft lite bruna flytningar. Har gråtit och varit livrädd...

Har även spända bröst, extrem trötthet, smått illamående och molvärk. Någon mer som har värk likt mensvärk? ?

• Emmeelie
    pelleandersson skrev 2016-12-13 16:32:33 följande:

Hej!

Gjorde ivf i november och plussade 6 december. Det var första ivf försöket så vi är överlyckliga! Hoppas att den vill stanna. Enligt mina beräkningar är jag i v.5 så det är tidigt. Hoppas verkligen den vill stanna! Vi har försökt i 2 år och har aldrig någonsin plussat innan. Så det här är sjukt spännande!

Vad roligt att läsa. Vi gjorde vårt första IVF med äggplock den 18 nov och plussade den 6 december. ????
  • Emmeelie
    Emmeelie skrev 2016-12-13 21:01:26 följande:

Hej allihopa! Vi har efter ca 1,5 års kämpande äntligen plussat på stickan. Detta efter IVF. Känslan är total och vi är nu i vecka 5+5. Ägget befruktades den 18 december.

Jag har sedan tidigare barn men inte min fästman. I söndags fick jag dock en sparsam blödning och har haft lite bruna flytningar. Har gråtit och varit livrädd...

Har även spända bröst, extrem trötthet, smått illamående och molvärk. Någon mer som har värk likt mensvärk? ?

18e november såklart
  • Emmeelie
    Astridsmama15 skrev 2016-12-14 14:00:40 följande:

Igår testade jag ett cb med veckoindiktator. Lyckan är total! Samtidigt som jag är orolig. Hade mf i november så det verkar som att vi blev gravida direkt. Någon mer som blivit gravid direkt efter mf?

Grattis till alla som plussat!

Grattis! Jag vart de för några år sedan. Måste fått ägglossning som vanligt efter MF.
  • Emmeelie
    naturtjejen skrev 2016-12-14 17:09:14 följande:

Hej

Har plusat för 2v sedan, Enligt mina beräkningar ska jag vara i vecka 6. Man känner sig lycklig med lycklig. Är lite orolig för att man fick ett missfall föra gången i aug 2016. Så man är orolig för att det ska hända igen denna gången med.

Jag har nämligen varit lite gammal dax. Jag är ju 30år och har inte velat skaffa barn från jag verkligen hittat den rätte. NU HAR JAG HITTAT HAN! :)

Där av att jag är lite äldre o inte skaffat barn sen innan. Jag är kanske inte äldre. Känns bara som man skaffar barn tidigt nu mera. :P.

Huvudsaken är att det är rätt för en ju.

O ja illamåndet går upp o ner, öma bröst, enorm trötthet. Inget snack om saken att man känner sig gravid.

Någon av er snacka något om molande i magen. Kan ni utväckla hur det känns. Har något men vet inte hur jag ska förklara?

Grattis till alla där ute som har plusat. Håller tummarna för oss alla. :)

Hej och grattis! Jag har molvärk. Känns ungefär som mensvärk och kommer av och till. Läste att det var någon typ av växtvärk i livmodern ????
  • Emmeelie
    Happin3ss skrev 2017-04-13 14:27:51 följande:

Någon som vet någon hemlig Facebook grupp för bf augusti? :D

Det finns en hemlig grupp som heter
    Happin3ss skrev 2017-04-13 14:27:51 följande:

Någon som vet någon hemlig Facebook grupp för bf augusti? :D

Det finns en hemlig grupp som heter gravid med bf i augusti 2017.

Jag kanske kan bjuda in dig om du lägger till mig som vän?

Heter Emelie Spångberg Karlsson ????
  • Emmeelie

Hej allihopa. Hoppas ni mår bra.

Jag har börjat fått problem med vikten och undrar om det kan bero på vätskesamling?

Jag har under mina tidigare graviditeter gått upp 11-13 kg och då ätit mer än jag gör nu.

Jag är ny i v 29 och har gått upp över 11 kg och jag tycker jag blir tjockare och rundare för varje dag. Jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. Trots detta äter jag väldigt hälsosamt och rör mig mycket. Går minst 5 km varje dag, yoga en gång i veckan och Pilates/styrka 3-4 ggr/vecka.. Börjar bli lite orolig nu...

Svar på tråden BF Augusti 2017