Inlägg från: Lady K |Visa alla inlägg
  • Lady K

BF Augusti 2017

Hänger gärna med här jag också! Ligger dock på gränsen bf juli/augusti beroende på hur jag ska räkna vilken vecka jag är i. Enligt sista mensens första dag är jag idag i vecka 8 (7+0) men då jag vet att äl var sen pga lång cykel tror jag nog snarare jag är i vecka 7 (6+4). Jaja, hur som. Gravid är jag iaf!

Första barnet, känns helt overkligt men väldigt spännande. Inget illamående än, men trött som attan och ömma bröst.

• Lady K
    pigne skrev 2016-12-12 08:33:20 följande:

Jag har haft precis likadant! Efter att vi plussat hade jag växtvärk några dagar och efter det har jag inte känns någonting! Förutom att jag har väldigt ont i brösten plus att min mens inte kommit så känner jag mig knappt gravid.

Inatt vaknade jag dock av att jag hade så ont i magen... blev lite orolig och undrar vad det beror på? Vill så gärna att detta ska hålla sig! Ska till BVC på onsdag.

Känner verkligen igen mig i det där med att ont i brösten och utebliven mens är de enda tecknen på att jag är gravid...Är nu drygt två veckor sedan jag plussade och på nåt sätt känns det som om jag kanske drömt alltihop...haha. Känner mig ju inte särskilt annorlunda! Visserligen är jag väldigt trött på kvällarna men känner mig annars som vanligt.

Antar att jag ska vara tacksam för att jag mår bra och slipper illamåendet, men samtidigt blir man ju så lätt orolig att nåt är galet för att man inte har massor av symptom...
  • Lady K
    Misscaswell skrev 2016-12-16 12:37:07 följande:

Fundering: har ni märkt några cravings eller förändrad aptit än? Jag kan dricka kaffe som tur är (det klarade jag inte förra graviditeten) men har gått från att vara ett jäkla sockertroll till att inte vara ett dugg sugen på sött. Vill bara ha salta grejer.

Precis samma här! Älskar sötsaker vanligtvis men nu är jag inte ett dugg sugen...
  • Lady K

Har precis gått in i vecka 9(8+1) och har mått bra tills för tre dagar sedan då jag blev helt extremt luktkänslig med kväljningar som följd. Jobbar i lagård och där uppstår en hel del mindre angenäma dofter...Tur att det bara är kossorna där när jag går och ulkar...

Svar på tråden BF Augusti 2017