Vi som är gravida efter FET, BF 2017
För mig har symptomen typ försvunnit.. känns läskigt men dom var borta i tisdags då jag såg vårt perfekta lilla embryo, så det borde verkligen inte spela ngn roll. Men man blir ju ändå nojig..
För mig har symptomen typ försvunnit.. känns läskigt men dom var borta i tisdags då jag såg vårt perfekta lilla embryo, så det borde verkligen inte spela ngn roll. Men man blir ju ändå nojig..
Vårdcentralen går nog fortast. Du ska ju bara få ett recept. Men tills vidare kan du prova postafen receptfritt. Varning för att man blir trött dock..
8+1 är ganska sent. Om du inte kan hålla dig kan du ju be om ett 1,5 v tidigare.
8+0 idag vilket är en stor milstolpe för vid MA har alltid embryot dött tidigare, så det känns sköt att ha passerat det.
För några dagar sedan försvann mitt illamående nästan helt. Men igår kväll behövde jag plötsligt kräkas för första gången men nu mår jag bra igen. Lite konstigt..
Känns lite för tidigt för illamåendet att försvinna också, men den lilla verkar ju må bra där inne.
Jag tar också fortfarande lutinus för jag har inte vågar sluta pga blödningar. Men nu ska väl moderkakan börja producera progesteron också? Får se om jag vågar sluta..
God jul på er alla!
Här har julen gått oroväckande bra. Borde varit min värsta vecka rent hormonellt men jag har mått betydligt mindre illa än veckan innan. Mår fortfarande illa och ömma bröst men mkt mindre än tidigare. Har vul igen i morgon och är orolig. Lugnet har bara hållit ett par dagar efter varje vul sedan kommer en blödning eller symptom försvinner så jag är lika orolig igen..
Nytt ultraljud idag och hen mår bra! Växer så det knakar och fint hjärtslag och allt. Hoppas jag ska kunna känna mig lite lugnare nu. Är ju typ bara 1% missfallsrisk nu..
Sjeldan: Låter oerhört sent! Kan du ringa ngn annanstans och få en tid tidigare? Eller tjata lite? För mig har alla krämpor varit mycket lättare att bära dagarna efter ultraljud pga att det känts mer meningsfullt.
Blödningar igen.. Vad är det frågan om? Sitter på gynakuten och hoppas på det bästa..
Hur mår ni alla? De värsta symtomen börjar ge sig! Äntligen!!! Mvc ringde, verkar blivit nåt märkligt med mitt infektionsprov? Hepatit provet? Hoppas på ett felvärde, kontaminering eller liknande, tog ju alla infektionsproverna inför IVF å då va det inget märkligt? Är
Väl ingen mening att fundera på, bara ta nya, ska göra det samtidigt som nipt 9/1! Men man börjar såklart undra! Ssk som ringde sa att de fått felvärde på nån patient innan men det sen inte visat nåt så hoppas på ett labfel!
Började blöda kraftigt igår igen men smärtor i magen och ryggen. Knappt sovit något i natt och då min sambo också är sjuk fick vi ringa ambulans i morse. Väl inne på sjukhuset blev jag undersökt och hjärtat slår inte längre.. Jag kommer bli inlagd och de ska göra ett ultraljud igen lite senare men allt tyder på att graviditeten har avstannat.
Fostret dött, ingen aktivitet.. Fått medicin nu som ska hjälpa kroppen att stöta ut fostret. Känner mig tom och helt slut psykiskt och fysiskt. Fy fan vad livet är orättvist.
Fått mer medicin men inte hänt så mycket mer än en att jag fått mer ont i magen. Jag är inlagd på sjukhuset vilket jag ville själv för delas har jag ont och dels svårt för vår tvåårig att förstå att mamma är "sjuk" och väldigt klängig. Min sambo är hemma då båda han och sonen är vrålförkylda, svärmor varit där hela dagen och hjälpt till. Både min mamma och pappa (som är skilda) har erbjudit sig att komma hit men vill mest vara i fred och sörja.. Vill bara att detta ska vara över! Så rädd för blodbad och fostret som ska komma ut..
Skönt att det är över, hoppas du får komma hem snart. Tänker på dig!
Mitt illamående är nästan borta. Fortfarande dålig aptit och har nu fått lite besvär med yrsel och huvudvärk istället.
Jag såg bebisen på ultraljud för en vecka sedan och det var helt underbart! En liten mini människa med armar och ben. Låg och greppade navelsträngen och tog på dit ansikte osv <3
Vi har också berättat för folk! Känns superläskigt men vi måste ju våga tro på det nu..
Vad skriver ni i för grupper? Jag saknar ngn riktig gravidgrupp där man kan dela med sig osv. Här är det ju inte supermkt aktivitet för vi är så få.
Hej tjejer! Har följt er lite på avstånd, även fast jag inte vart gravid efter vårt fet i november.
Har inväntat mens den här veckan så vi kunde börja med vårt andra ivf-försök.
MEN.. Idag fick jag ett positivt gravtest!!
Har blivit spontant gravid trots att vi har försökt i så många år!! Känner att jag inte riktigt kan ta in den här informationen.
Så även fast jag inte 'hör hemma" i den här tråden ville jag iaf bara komma in och dela med mej, eftersom vi alla följdes åt i FET-tråden :)
Hoppas nu att det här går vägen, ska ringa fertilitetsmottagningen på måndag.
Ha det fint allihopa!