Vi som är gravida efter FET, BF 2017
Jag har aldrig mått illa när jag fått MA /missfallså jag tycker ändå det är lovande att du mår så illa. Kommer hålla tummarna stenhårt för er i morgon!
Allt såg bra ut på ultraljudet! Ärtan var 4,5 millimeter och det stämmer med veckan jag är i. Man kan egentligen inte se hjärtat slå förrän embryot är större än 5 millimeter men vi kunde ana ett pulserande hjärta på skärmen.. Känns helt overkligt och jag var verkligen inställd på att denna graviditet var slut. Känner mig lättad och full av hopp igen. Vi ska dit nästa torsdag igen då vi hade vårt egentliga ultraljud inbokat så känns skönt med en koll till. Läkaren sa också att det är väldigt vanligt med blödningar och att vissa leder till missfall medan vissa går det bra för. Vi får hålla tummarna att vi här i denna tråden tillhör dem de går bra för!
Illamående gör sig påmint hela tiden, var tvungen att stanna och köpa pommesfrites på vägen hem från kliniken.
Mår så sjukt illa... Någon som testat sea band?
En liten böna simmar runt 27 mm dag 9+3 så blev framflyttad 3 dagar :) nipt 9/1, eventuellt tar vi då reda på kön med! Verkar som vi båda vill det, men man måste ju va 100% :)
Varför vill ni göra nipt/kub? Är nyfiken då vi inte ska göra!
Är galet illamående. Får vila två gånger under en arbetsdag och det enda i matväg jag inte blir äcklad av är Pringles..Så märkligt! Hur kan något så litet spela så stor roll?
Vi gör inte nipt eller kub eftersom embryot är från när jag var 28 år så ingen förhöjd risk. Skulle barnet ha downs så skulle vi behålla men dom andra 2 är ju inte förenliga med liv så dom vil man ju gärna veta innan. Men vi väljer ändå att inte göra det.
Kön vet jag inte om vi tänker kolla. Eventuellt försöker vi hålla oss! Vi köper ändå inte olika kläder vad gäller färger osv utan barnet kommer få alla färger precis som storebror.
Jag har också lite kämpigt med illamåendet men ledigheten hjälper mycket!
Vul igen imorgon och är supernervös nu med trots att allt såg bra ut för en vecka sedan. Men jag har ju haft en blödning och illamåendet minskade tillfälligt efter den så svårt att inte nojja ändå.. blev dessutom ombokat från 11 till 7 på morgonen så jag kommer nog må rejält illa på när klockan ringer i morgon.
Håll tummarna för oss tack!
Tack för tummarna!
Det såg bra ut idag också! 7+4 idag men var stor som 7+5.
Så lycklig och hoppas jag kan börja tro på det här nu! Inskrivning idag också.
Bästa julklappen!!!!
Idag såg vi två små tickande hjärtan på vul:et :) :). Sicken julklapp!
Då har vi också gjort ultraljud och ärtan var nu 1 cm och man såg tydlig ett litet fint hjärta slå! Nu börjar det sjunka in att jag faktiskt ät gravid..
BF 7 augusti!