• Sjeldan

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Nu har även jag gjort vul. En liten böna på 8 mm vilket stämmer exakt med veckan jag är i. Så skönt att få se det där pulserande lilla hjärtat!

• Sjeldan
    Muffins2017 skrev 2016-12-16 13:34:28 följande:

Hur har ni det med symptom? Är dom konstanta och jämna eller går det upp och ner?

Ömheten i mina bröst har ju växlat mycket men hittills har illamåendet gradvis blivit värre. Men idag mår jag mindre illa än igår vilket stressar mig iochmed blödningen igår.

Nytt vul på tisdag. Snälla lilla, stanna!

Jag är supersvullen, tycker mig redan ana mage vilket givetvis är omöjligt! Utöver det är jag illamående mest hela tiden. Fick Lergigan utskrivet idag så håller mina tummar för att det ska göra vardagen lite smidigare.
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-12-18 07:50:41 följande:

Mår så sjukt illa... Någon som testat sea band?

Jag har på mig nästan hela tiden, hjälper mig inte speciellt tyvärr.. Tog Lergigan igår, bäst hittills men tar nog en stund innan man hittar rätt balans med tidpunkt för dom!
  • Sjeldan

Varför vill ni göra nipt/kub? Är nyfiken då vi inte ska göra!

Är galet illamående. Får vila två gånger under en arbetsdag och det enda i matväg jag inte blir äcklad av är Pringles..Så märkligt! Hur kan något så litet spela så stor roll?

• Sjeldan
    Muffins2017 skrev 2016-12-20 07:36:38 följande:

Tack för tummarna!

Det såg bra ut idag också! 7+4 idag men var stor som 7+5.

Så lycklig och hoppas jag kan börja tro på det här nu! Inskrivning idag också.

Bästa julklappen!!!!

Åh va kul! Härlig julklapp!
  • Sjeldan

God jul alla! Hur har ni klarat julhelgen?

Min helg har varit riktigt tuff, bestämde mig för att testa utan Lergigan igår kväll då jag ändå mått illa och varit helt slö hela helgen. Började dagen med att kräkas och varit liggande hela dagen... Åter till Lergigan ikväll alltså. Hade nog inte kunnat föreställa mig att det skulle kännas såhär att vara gravid, hoppas att några lugna veckor kommer snart!

• Sjeldan

Jag mår också fruktansvärt dåligt. Vart hemma två dagar från jobbet då jag inte lyckas ta mig ur sängen, kräks varje morgon. Bokade ultraljud idag men fick inte förrän i v 14, känns väldigt sent? Inte direkt orolig men mest för att jag vill berätta så att folk förstår varför man beter sig som en jag vet inte vad...

• Sjeldan
    johjen skrev 2016-12-30 15:16:56 följande:

Vilken vecka är du i nu? Varför ville de vänta till vecka 14?

v 10 imorgon. Jag vet inte, dom bara bokade. UL görs på KK där jag bor, kanske brukar vara så?

Låter intressant det där med akupunktur, kan ju vara värt att testa! Blir lite halvt orolig av att jag går ner i vikt av att inte kunna äta nåt..
  • Sjeldan
    johjen skrev 2017-01-04 15:33:31 följande:

Blödningar igen.. Vad är det frågan om? Sitter på gynakuten och hoppas på det bästa..

Hur har det gått? Håller mina tummar för dig!!

Jag har också haft blödningar igen. Var på gyn igår och fick se ett pickande hjärta och små fladdrande ben.
  • Sjeldan
    johjen skrev 2017-01-05 14:06:35 följande:

Tack det gick bra! Fostret, moderkakan och hinsäcken såg bra ut och de kan inte säga varför jag blöder. Däremot såg de eventuella förändringar på livmodertappen som ska kollas upp bättre nästa vecka.

Skönt! Vi får nog acceptera att vi är såna som blöder bara... Även om det är skitjobbigt!
  • Sjeldan
    johjen skrev 2017-01-09 08:11:20 följande:

Tack jag har fått bra vård och blivit väl omhändertagen.

Kroppen stötte ut fostret i natt och jag tappade mycket blod fort men läkaren typ spolade livmodern så jag skulle slippa att skrapas. Mitt blodtryck har varit lite lågt och väntar på ny läkare som ska bedöma om jag behöver blodtransfusion eller ej.

Åh.. jag tänker på dig! Kan inte föreställa mig vad du går igenom, livet är så orättvist!
  • Sjeldan

Jag har mått aningens bättre i två dagar nu. Orkade mig till och med ut på en liten promenad igår!

Har varit ledig från jobbet fyra dagar denna veckan, illamåendet och kräkningar nådde sin peak där jag inte fått behålla något och varit liggande. Hoppas att v 12 är vändpunkten för det här vet jag inte om jag orkar mer utav!

Skönt att det ändå känns lite bättre Bimbim79!

• Sjeldan

Eländet fortsätter för min del. Har nu även för första gången i livet lyckats få vinterkräksjuka ovanpå allt.. Blir kontroll imorgon, man är inte välkommen på så många ställen när man mår så här.

Hoppas ingen annan av er går igenom det här!

• Sjeldan

Fy Bimbim79!

Är i v 12 nu, snart 13. Var inne och fick dropp igår men fortsätter kräkas ändå.

• Sjeldan

Tänkte bara titta in och meddela att mitt illamående inte var normalt. Fått diagnosen Hyperemesis och är sjukskriven till 19/2. Så skönt att få det bekräftat på något sätt! I övrigt tittade vi på bebis igår, allt såg bra ut!

• Sjeldan
    A S E skrev 2017-02-04 21:57:05 följande:

Hej tjejer! Har följt er lite på avstånd, även fast jag inte vart gravid efter vårt fet i november.

Har inväntat mens den här veckan så vi kunde börja med vårt andra ivf-försök.

MEN.. Idag fick jag ett positivt gravtest!!

Har blivit spontant gravid trots att vi har försökt i så många år!! Känner att jag inte riktigt kan ta in den här informationen.

Så även fast jag inte 'hör hemma" i den här tråden ville jag iaf bara komma in och dela med mej, eftersom vi alla följdes åt i FET-tråden :)

Hoppas nu att det här går vägen, ska ringa fertilitetsmottagningen på måndag.

Ha det fint allihopa!

Åh va härligt! Stort grattis till er!

Du är såklart välkommen här också :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017