Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Hur ska vi gå till väga?

Scalaren skrev 2016-12-05 13:18:03 följande:

Ojojoj, inte bra att du skriver:

"På senaste så har dottern börjat må sämre som även märks i siolan då hon missar mkt av lektionerna. Och jag har märkt på henne e vekor hon är här att hon kör med de för att slippa skolan. Hennes mor körde ed mig "tycka synd om mig kortet vilket nu även min dtter gör."

Tänk OM dottern verkligen mår dåligt, i synnerhet med en mamma som är psykisk sjuk? Dra hon inte över samma kam som sin mamma innan ni har uteslutit andra orsaker till henens mående.

Håller med. Det är en väldigt nonchalant hållning med tanke på moderns ohälsa och den starka herediteten.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Vad?) skrev 2016-12-05 14:59:56 följande:

Har hon borderline eller är hon bipolär? Stor skillnad!

Borderline uppträder ofta tillsammans med bipolär sjukdom.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Vad?) skrev 2016-12-05 16:35:37 följande:
    Nej! Det är 2 olika diagnoser! Soc skrev i sin utredning att jag var bipolär, jag hade borderline!

Kontaktade min läkare som omgående ringde upp soc och förklarade att man har antingen borderline eller bipolär, man kan INTE ha båda diagnoserna!
    Du behöver ju inte tro på mig, det finns litteratur du kan läsa. Här är även en länk du kan studera, om du nu litar på länkar.

www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/bipolar-sjukdom-manodepressiv-sjukdom/

Jag klipper ut ett för frågeställningen centralt stycke (under rubriken definition, flera olika sjukdomstyper:

"Borderline personlighetsstörning uppträder ofta tillsammans med bipolär sjukdom."

Svar på tråden Hur ska vi gå till väga?